Keuze maken, iMac of Macbook met beeldscherm.

Pagina: 1
Acties:

• jordyownn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-08-2023
Dit is de situatie:

Ik heb een macbook 15" 2014 nieuw, echter heb ik ook een iMac 21" nieuwe model uit 2012 en een grote LCD TV.
Het enige wat ik eigenlijk thuis doe ik af en toe programmeren aan bijvoorbeeld een website, soms doe ik dit op mijn iMac maar ik heb de neiging om vaker mijn Macbook te pakken.
Vaak kijk ik ook netflix via mijn Macbook die ik dan met HDMI aansluit op mijn TV.

En ik ben zelf dus van mening dat ik mijn iMac te weinig gebruik voor de prijs die ik ervoor betaald heb.

Ik denk er dus aan om een grote monitor (27"?) te kopen en op mijn bureau thuis een soort van docking station te maken voor mijn Macbook maar ik ben bang dat ik spijt krijg dat ik de iMac heb weggedaan.

Wat zou jij doen in deze situatie en waarom?

Thanks in advance.

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-11 12:38
Als je Imac geen meerwaarde heeft dan is het antwoord wel duidelijk. Klinkt alsof je hem weg wilt doen. Wat moet je met een extra apparaat wat je niet nodig hebt?

• StevePC
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:10
Je kan je IMac ook verkopen en netflix via bijvoorbeeld chromecast bekijken.
Of je kan natuurlijk een windows pc voor 600 aanschaffen (dat vang je denk ik wel met je iMac) en daar mee programeren op je monitor die je dan aanschaf.
Ik denk dat best wel een persoonlijk probleem is.

EDIT: wat ik zou doen, iMac weg, Windows pc , monitor en chromecast kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door StevePC op 09-05-2016 18:10 ]

Verwijderd

We weten allemaal wel dat een windows pc beter is. Maar het gaat over mac.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo te lezen kun je prima af met je MacBook. Als je hier op kunt programmeren dan heb je ook geen groot scherm nodig hiervoor. Dat zou dan dezelfde functie krijgen als de iMac nu: bureauvulling.

Je laptop aan de TV hangen voor Netflix is een prima oplossing.

Kortom: iMac de deur uit doen, bureau voor andere doeleinden gebruiken en genieten van je kleine MacBook. (ik doe al jaren al mijn computerwerk met mijn MacBookje)

• Slackers
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-05 02:23
Ik denk dat je het antwoord al weet. Je gebruikt je macbookje liever. Lekker snel gemakkelijk en neemt niet veel ruimte in beslag. Ik zeg weg met die imac en gewoon dat macbookje met een mooi modern dockingstation ergens neerzetten.

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-11 12:01
Ik zou inderdaad een goede/ mooie monitor kopen voor op je bureau en de iMac wegdoen.

• jordyownn
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-08-2023
Bedankt voor de reacties!
Ik ben eruit, de iMac gaat de deur uit.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Lijkt mij een prima oplossing. Ik heb ook nog een oude iMac op mijn bureau staan, maar enige wat ik daarmee doe is videos over het netwerk streamen en cloud backup regelen. Volgende maand komt er een Synology NAS, dan gaat de iMac de deur uit en ga ik verder met alleen mijn MacBook. Heb er dan nog wel een Windows pc bij, maar die wordt alleen gebruikt voor gamen.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Pagina: 1