Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

backup beperken met Group Policy windows 2012 R2

Pagina: 1
Acties:

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Voor een klant moet ik de mogelijkheden om een back-up van clients te maken beperken. Ik kwam het volgende link http://www.windows7librar...tions-using-group-policy/.
Ik kan dit echter niet vinden op Windows server 2012 R2, Wellicht zie ik het over het hoofd, wie o wie ?

• bd-casemod
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:10
is de 2012R2 je DC?, zoja even de admx files inladen zodat je de GPO's kan aanpassen, maar ik meen dat deze al standaard geinstalleerd staan voor iig win7/8.1 clients

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
goddegoddeot schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:19:
Voor een klant moet ik de mogelijkheden om een back-up van clients te maken beperken. Ik kwam het volgende link http://www.windows7librar...tions-using-group-policy/.
Ik kan dit echter niet vinden op Windows server 2012 R2, Wellicht zie ik het over het hoofd, wie o wie ?
Wat wil de opdrachtgever hier mee bereiken exact? Met een policy als deze kun je inderdaad de geïntegreerde Windows backup beheren, maar andere backup pakketten of handmatige backups zullen hier niet mee verhinderd worden.

Daar Windows backup zakelijk gezien niet echt heel veel gebruikt wordt voor backups zou ik me bijna kunnen voorstellen dat de klant iets anders voor ogen heeft met "het beperkend van client backups" dan het beheren van Windows backup.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom moet er een backup gemaakt worden van werkplekken?

Data hoort op servers te staan, en niet lokaal op werkplekken....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dennism
Question Mark schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:16:
Waarom moet er een backup gemaakt worden van werkplekken?

Data hoort op servers te staan, en niet lokaal op werkplekken....
Volgens mij moet er juist geen backup van werkplekken gemaakt kunnen worden als ik de OP goed lees.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het gaat om beperken lees ik...

Ik zou ze helemaal niet gaan backuppen... Data op een server of clouddienst met fatsoenlijke SLA en backup en voor de rest een methode om werkplekken relatief vlot weer uit te kunnen rollen...

Ik vraag me dan ook af waarom er uberhaupt werkplekken gebackupped worden. Standaard gebeurt dat ook niet, dus er is in het verleden bewust voor gekozen om dit wel te doen... Ik ben even op zoek naar iets meer achtergrondinformatie

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

Idd het voorkomen van het maken van backups van clients( zo lees ik het. maar dat staat dus ook ter discussie).
Gaat het alleen om werkplekken. Of ook om Servers. En wat is het doel wat je klant wil bereiken?
Backups maken kan met allerlei software. Als het goed is is de installatie daarvan niet mogelijk door software restricties. Maar dan nog kan er een applicatie tussenglippen.

Vraag me dus af of de klant niet iets anders bedoeld?
Misschien kan je eea wat verhelderen?

[ Voor 10% gewijzigd door DarkSide op 09-05-2016 20:25 ]

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 22:55
Ben je dan niet sneller af (indien alles in het domein staat), om local admin rechten weg te halen? Kan er niks geïnstalleerd worden. Al weet ik niet of dit de bedoeling is.

• Dennism
Question Mark schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:23:
Het gaat om beperken lees ik...

Ik zou ze helemaal niet gaan backuppen... Data op een server of clouddienst met fatsoenlijke SLA en backup en voor de rest een methode om werkplekken relatief vlot weer uit te kunnen rollen...

Ik vraag me dan ook af waarom er uberhaupt werkplekken gebackupped worden. Standaard gebeurt dat ook niet, dus er is in het verleden bewust voor gekozen om dit wel te doen... Ik ben even op zoek naar iets meer achtergrondinformatie
Hmmjah misschien dat ik er iets te snel van uit ging dat het beperken van de functionaliteit uitzetten van deze functionaliteit is.

• goddegoddeot
  • Niet online
IDD gaat om het uitzetten van back-up functionaliteit

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

En wat is het achterliggende doel daarvan?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Dennism
goddegoddeot schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:37:
Wat wil de klant precies uitzetten / voorkomen qua backups? Windows backup kan je met deze policy settings inderdaad beheren en uitzetten, echter het maken van backups in zijn algemeenheid niet. En juist daar Windows Backup zo weinig gebruikt wordt (sowieso is het maken van backups van client systemen niet gebruikelijk) dat het beperken van het maken van backups op deze wijze eigenlijk niet echt logisch klinkt...

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

goddegoddeot schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:37:
Maar om backups te kunnen maken moeten gebruikers lid zijn van de local admin group, of local backup operators. Standaard zijn domain users dit niet. Daarom hoeft het maken van backups standaard ook niet dichtgezet te worden, users kunnen dit toch niet.

Ergens in het verleden is er dus een keuze gemaakt om users deze rechten toe te kennen. Weet je al waarom, en kunnen deze rechten niet gewoon afgenomen worden?

Je zult echt met meer informatie aan moeten komen zetten, en vraag ook flink door bij je opdrachtgever naar de achterliggende reden. Waarom wil je opdrachtgever dit ineens? Ik heb het idee dat er nog iets meer speelt.

• goddegoddeot
  • Niet online
gebruiker mikte zijn backup op netwerkshares.... je kunt al raden wat er dan gebeurt.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

goddegoddeot schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:45:
gebruiker mikte zijn backup op netwerkshares.... je kunt al raden wat er dan gebeurt.
Wat gebeurt er dan?
Dan krijg je het voor mekaar dat hij niet meer een backupprogramma kan maken.
Dan gaat ie zijn data gewoon copy pasten op de netwerkshare.

Dit is gewoon gebruikers opvoeden. En quota;s gaan gebruiken bv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

goddegoddeot schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:45:
De fout zit hem al in het feit dat de gebruiker data lokaal op kan slaan... Daar zit dus je probleem, niet het feit dat de user zijn data kopieert naar de netwerkshare...

Vandaar dat ik al wat doorzaagde over de achterliggende gedachte. Het gaat hier helemaal niet om het verbieden van backups, het gaat hier om een situatie dat data niet op daarvoor bestemde plaatsen opgeslagen wordt...

Je zult er voor moeten gaan zorgen dat users de mogelijkheid gaan krijgen om data op te slaan op een persoonlijke- of afdelingsschijf, met voor laptopgebruikers een offline kopie.

Pagina: 1