.11ac ondersteuning?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek H.
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-08 10:30
Hallo,

Misschien een beetje stom vraagje voor sommige van jullie, maar ik kon het zo niet vinden via Google.

Ik was 802.11n met 802.11ac aan het vergelijken. Wat ik zo heb gelezen, lijkt AC sneller, en geeft een sterker signaal.

Nou was mijn vraag: Ondersteunen alle apparaten die N ondersteunen ook AC? En is AC een goede vervanging voor N :?

Ben niet zo bekend met dit soort dingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

Andere frequentie, andere hardware. Je hebt AC-compatibele zenders en ontvangers nodig, dus zowel access point als telefoon/computer/etc moeten het ondersteunen. De meeste apparaten die .11ac ondersteunen zijn ook wel backwards compatibel.

Ja, het is over het algemeen een goede vervanging.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Of AC een sterker signaal geeft hangt af van de accesspoints die je gebruikt.

Advies is om het signaal zo zwak mogelijk te zetten, zodat je minder interferentie hebt. Met extra accesspoints maak je dan een beter bereik.

AC is overigens ook backwards-compatible met A. C niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek H.
Beide bedankt voor jullie reactie =)

Zou bv mijn iPhone (6s) en Macbook (2012) het ondersteunen?
En zit dit ook in wat goedkopere apparaten (bv goedkope Windows phone of usb receiver) of hebben de meeste dit toch nog niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kijk het na in de specificaties van die producten zou ik zeggen. Dat soort dingen zijn over het algemeen prima terug te vinden op de site van de fabrikant of zo. De iPhone 6(s) ondersteunt het in elk geval zeker wel.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek H.
Ik snap dat ik dat per product kan gaan opzoeken, maar ik bedoelde het meer in het algemeen. Ondersteunen de meeste apparaten het wel of niet? En ook goedkopere apparaten e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De pricewatch heeft daar prachtige filters voor. Bijvoorbeeld smartphones met AC ondersteuning:
http://tweakers.net/categ...AVFlijpJVtJKZsYGZUmxtbS0A

USB sticks met 11ac ondersteuning:
http://tweakers.net/categ...K1IY7y7IvPqRlUQ0FQ31y3lBA

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek H.
Ja, dat weet ik, maar ik was niet van plan alles te gaan vervangen, of alles dat ik in de winkel tegen kom zo 123 op te zoeken. En om nou alles wat ik al thuis heb (incl dat van 4 andere personen) op te zoeken is ook een beetje veel :')

Vandaar dat ik het in het algemeen vroeg. Maar laat anders maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Wikipedia: IEEE 802.11ac

Vanaf 2014 dus een standaard ;) . Dus nee, de meeste apparaten ondersteunen dit nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Niek H. schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:20:
Ja, dat weet ik, maar ik was niet van plan alles te gaan vervangen, of alles dat ik in de winkel tegen kom zo 123 op te zoeken. En om nou alles wat ik al thuis heb (incl dat van 4 andere personen) op te zoeken is ook een beetje veel :')

Vandaar dat ik het in het algemeen vroeg. Maar laat anders maar ;)
Door even 10 tellen te spelen met die filters kan je toch perfect een indruk krijgen van in hoeverre apparaten in het algemeen 11ac ondersteunen? Het is hier geen afhaalchinees hè. Jij hebt een vraag, wij verwachten dat je ook zelf wat initiatief toont om het antwoord te vinden, in plaats van alles voorgekauwd te krijgen. Daar leer je ook een stuk meer van :)
GENETX schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:21:
Wikipedia: IEEE 802.11ac

Vanaf 2014 dus een standaard ;) . Dus nee, de meeste apparaten ondersteunen dit nog niet.
Maar er was al wel wat langer een Draft AC standaard, dus apparaten met AC ondersteuning zijn er al wel wat langer. pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart is bijvoorbeeld al weer 4 jaar op de markt.

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 13-12-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek H.
Orion84 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:24:

Het is hier geen afhaalchinees hè.
En ook dat weet ik ;) Het is alleen dat ik ook zit te wachten op voor en of tegen argumenten van andere mensen. Ieders mening telt natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
AC is de opvolger van N
N hardware ondersteund geen AC
maar AC hardware die backwards compatibel is, ondersteund in de meeste gevallen wel N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Als ik nu wat zou moeten kopen dan zou ik altijd voor 802.11ac gaan. ac is backward compatable met n waardoor praktisch alle apparatuur ondersteund wordt. Dus n apparatuur kan verbinding maken met een ac accesspoint/router. En ac apparatuur kan verbinding maken met een n accesspoint/router.

Zou je nog uit kunnen leggen waar deze vraag vandaan komt?
Ben je wat van plan te kopen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niek H. schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:31:
[...]

En ook dat weet ik ;) Het is alleen dat ik ook zit te wachten op voor en of tegen argumenten van andere mensen. Ieders mening telt natuurlijk.
Wat heb je in vredesnaam aan een mening?

*Ik* vind dat alle apparaten anno 2016 5GHz support moeten hebben met DFS. 802.11ac support garandeert dat eerste, dus ik vind dat goed.

Heb jij wat aan deze mening? Nee. Verandert het wat aan de realiteit waar jij mee moet werken? Evenmin...

En ieders mening telt? Ook die van iemand die geen flauw benul heeft van waar hij het over heeft :?

WiFi is geen levensbeschouwing, het is toegepaste natuurkunde. Je hebt signaal of je hebt geen signaal, apparaten ondersteunen een standaard of ze ondersteunen het niet. Ongeacht wat jij, ik of willekeurig wie ervan vindt :o

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 13-12-2022 11:39 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek H.
-

[ Voor 132% gewijzigd door Niek H. op 28-11-2017 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk dat je meer aan in de basis een goed dualband AP hebt dan specifiek voor AC te gaan. Deze zijn een stuk duurder en alleen interessant als je die snelheid echt nodig hebt en kan halen. Lees afstand niet te groot en weinig interferentie van andere AP's in de buurt. Investeer liever in meerdere AP dan in een dure.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1