PC voor DTP werkzaamheden

Pagina: 1
Acties:

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 13:36
Dag peeps,

Een collega van me heeft een nieuwe PC nodig voor haar DTP werkzaamheden en zowel zij als ik zijn niet in staat te oordelen of het advies van onze hardware leverancier goed is.
Dus vandaar dat ik hier even de vraag wil stellen of jullie kenners vinden dat ze een goed systeem geoffreerd hebben.

Ze gebruikt vooral Adobe Indesign en Photoshop (CC2015)

Het systeem dat men geoffreerd heeft is het volgende (in hoofdlijnen)
Z240 HP Workstation
Intel core i7-6700 3.4 GHz
32GB DDR4-2133 nECC (4 x 8GB) unbuffered RAM
NVIDIA Quadro K620 2GB DL-DVI+DP 1st
512 GB SATA SSD
1TB 7200 RPM Sata HD

Ik zou het super vinden iemand zou durven adviseren of dit systeem voldoende is voor de genoemde software.

Alvast bedankt!

Louzy#2475

• JForceDesigns
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-01-2021
Dat is nogal een systeem zeg. Toevallig ben ik zelf bezig met een systeem voor mijzelf waarop ik beide programma's ook zal gebruiken. Mij werd geadviseerd dat een i5 6600k meer dan voldoende is en dat ook een losse grafische kaart niet nodig is. 32GB RAM is stevig, is 16GB niet voldoende?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het is een vrij pittig systeem maar als je het budget hebt zeg ik doen ^O^, het is zeker voldoende. Het geheugen kan zelfs wel kleiner en als ze bestanden op een netwerkserver opslaat is zo'n lokale harde schijf + grote SSD niet nodig.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 13:36
thanks!
Het budget is er dus dan is het prettig om aan de veilige kant te zitten.

Ik ben het ermee eens dat het ook qua opslag aan de ruime kant is maar dat zijn de kosten ook niet op het totale bedrag.

Louzy#2475