Toon posts:

facebook-vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is welke oorzaak het kan hebben als een bericht dat ik gedeeld heb op iemands tijdlijn na een tijdje verdwijnt van diens tijdlijn.
Zijn er andere oorzaken te vinden, anders dan dat diegene het bericht heeft verborgen van zijn/haar tijdlijn?

Ik vind het heel vreemd!
Personen in kwestie heb ik hiernaar gevraagd en ze hebben dit bericht niet verborgen op hun tijdlijn.
Of komt een foto waarin ik iemand tag niet (altijd) op diens tijdlijn maar elders?
Tot nu is mijn ervaring van wel.
Wat kan de oorzaak zijn hiervoor?
...

Bedankt!

(PS: ik weet niet onder welke rubriek deze vraag valt, sorry als dit verkeerd staat nu!)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 13:21 ]

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
...sorry

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 13:22 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Het is niet de bedoeling dat je binnen 24 op jezelf reageert. Je kunt je post wijzigen.
Het is misschien een betere vraag om aan FB te stellen.
Heb je dat reeds gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
oh sorry, ik ben nieuw hier!! ik zal mijn bericht wijzigen. En van fb helaas geen antwoord gekregen :(

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Post je altijd met dezelfde app/device?
Probeer het eens met een ander? Misschien ligt het aan de client?
En anders begin ik toch het idee te krijgen dat ze waarschijnlijk zaken gewoon verwijderen van hun wall.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Hann1bal. Ik post altijd met zelfde device.

+ heb zelfs gezien dat het bericht op tijdlijn van die ander stond. Dat is misschien belangrijkste clue.

Dan blijft er alleen nog over dat diegene het heeft verborgen/verwijderd - iets ACTIEF heeft gedaan ermee of kan het ook zomaar verdwijnen?

Diegene zegt dat en t is belangrijk voor mij om te achterhalen of diegene gelijk KAN hebben. :S

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:04
Lekker belangrijk weer, nonderju.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:04

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ook echt iets om je druk om te maken, pffft... Volgens mij toont die poep (FB) dingen redelijk random.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel van belang, maar neem svp niet de moeite te reageren dan, zonde van je tijd

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56

bonzz.netninja

Niente baffi

Facebook is zo ongelooflijk vaag in algoritmen en filtering dat deze vraag eigenlijk niet te beantwoorden is. Het is volgens mij iedereen wel eens opgevallen dat de tijdlijn per bezoek er toch weer heel anders uitziet, zelfs met sortering op nieuwste ipv aanbevolen. Er achter gaan komen wat hier gebeurd is...ik zou het echt niet weten.

Kort door de bocht, ja berichten kunnen eraf gehaald worden, door automatische Facebook filtering (denk aan naakt, auteursrechtelijk materiaal, etc). Maar volgens mij krijgt de eigenaar van de content daar wel bericht van.
Tevens kunnen andere bijv. bij mij niet automatisch iets op mijn tijdlijn zetten, ook niet met tagging. Dat is een voorkeur die ik heb aangegeven

We weten ook niet wat er precies aan de hand is, want de topicstarter is er vaag over, maar ik zou mijn energie in andere zaken gaan steken dan een Facebook bericht.

[ Voor 10% gewijzigd door bonzz.netninja op 09-05-2016 13:47 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal FB nogmaals contacten.
Excuus dat ik de vraag hier postte!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Als die persoon het bericht wel verwijdert heeft maar jou niet wil kwetsen gaat hij dat nooit toegeven en Facebook gaat het niet zeggen want: "privacy" ;)

Last.fm | Code Talks

Verwijderd

Topicstarter
"maar ik zou mijn energie in andere zaken gaan steken dan een Facebook bericht."

Helaas zit er een heel veel belangrijker verhaal aanvast, maar je hebt gelijk. Ga k doen

Dank voor je verder uitgebreide antwoord, bonzz.

Afvalzak, dank voor je bericht. Ik wil alleen n algemeen antwoord van FB.
Maar door de uitleg van Bonzz is me al duidelijk geworden dat er veel algoritmische zaken een rol speken in de hele plaatsing van tijdlijn-berichten.
Dus dat algemene antwoord heb ik nu wel :).

Verder voel ik me hier niet op mijn plek bij de toon die tegen me wordt gebezigd :(.
Ik had al het gevoel dat dit zo zou zijn op zo'n serieus/technisch forum, maar toch wel jammer......

Kan mijn topic worden verwijderd?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

chaoscontrol schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:42:
Lekker belangrijk weer, nonderju.
FooLsKi schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:43:
Ook echt iets om je druk om te maken, pffft... Volgens mij toont die poep (FB) dingen redelijk random.
Reageer dan gewoon niet :Z (Ook, je kunt hetzelfde zeggen van heel veel topics...)

Het topic past niet echt in Beveiliging & Virussen, maar ik moet zeggen dat functionaliteit van pure webapplicaties inderdaad niet een erg voor de hand liggende juiste plaats hebben. Terwijl een los subforum ook weer te veel van het goede is.

Anyway, normaliter verplaatsen we topics maar op verzoek van de topicstarter (welkom op GoT!) sluit ik het wel.

Mocht je een volgende keer twijfelen; Het algemeen beleid #topicplaatsen geeft wat tips.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.