Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 12:11

LCP

Biertje?

Topicstarter
Hoi :)

Sinds een paar weken heb ik het probleem dat geen van de Windows Store Apps meer kunnen connecteren met het internet. Apps zoals Weather, Wordfeud, PackageTracker, Messenger, Facebook etc. hebben geen internet connectie meer. Dit terwijl de rest van het systeem prima functioneert.
De Facebook en Messenger app geven de foutmelding 'DNS Lookup Failed' terwijl de andere apps simpelweg een connectieprobleem aangeven.

Ik heb van alles geprobeerd: sfc /scannow, Store Reset, Malware scans, Clean Boot, Microsoft Account en Store troubleshooters, hosts file gereset, Firewall, Malware scanner en Defender uitgeschakeld etc. etc.
Geen van bovenstaande hebben een oplossing geboden. Ik ben nu op een punt dat ik echt geen idee meer heb en een herinstallatie overweeg (waar ik absoluut geen behoefte aan heb)

Iemand een briljante ingeving?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 Pro x64 (v1511 build 10586.240)
Malwarebytes (ook al geprobeerd om uit te schakelen)
Windows Firewall en Defender

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Beste antwoord (via LCP op 09-05-2016 13:41)

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 20:34
Hmm oke. Wat je kan proberen is een tooltje van Tweaking, (Windows Repair Tool).

Staan een hoop repairs in, maar dan moet je even de juiste selecteren. (Reset store e.d).

Kan geen kwaad om die eens te draaien. Heeft me ook vaak geholpen.

Wat ik zo op Google vind is o.a:

While logged in as me the technician ran WSReset.exe (which clears out the Windows Store app cache) and as soon as that was done my Windows Store app started to work as it should.

Your mileage may vary, but it worked for me.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Geprobeerd om evt de proxy instellingen van IE na te checken? Eventueel IE te resetten?
Bij mij ook ooit voorgekomen, bleek er een vaag proxy adres de boosdoener!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

Topicstarter
Clavis schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:38:
Geprobeerd om evt de proxy instellingen van IE na te checken? Eventueel IE te resetten?
Bij mij ook ooit voorgekomen, bleek er een vaag proxy adres de boosdoener!
Bedankt, maar de Proxy staat uit in Internet Options. IE reset levert niets op helaas... :(

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Hmm oke. Wat je kan proberen is een tooltje van Tweaking, (Windows Repair Tool).

Staan een hoop repairs in, maar dan moet je even de juiste selecteren. (Reset store e.d).

While logged in as me the technician ran WSReset.exe (which clears out the Windows Store app cache) and as soon as that was done my Windows Store app started to work as it should.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCP

LCP

Biertje?

Topicstarter
Clavis schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:52:

Ik kan je wel zoenen! Nooit van het tooltje gehoord, maar ik heb zoveel geprobeerd, er bleef weinig meer over.
Dus, een backup gemaakt en een restore point en het tooltje z'n werk laten doen. Pc een herstart gegeven nadat ie klaar was en BAM! alles werkt weer!

Je bent een HELD en mijn allergrootste dank! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
Goed om te horen! Graag gedaan😀
Pagina: 1