Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Waarom leidt een mediaan van -0,5 tot een score van -1 ?
Dat zou toch een score van nul moeten zijn ?

Scorekaart
0 Off-topic / Irrelevant 4
-1 Ongewenst 4
Mediaan -0,5
Effectief -1

[ Voor 30% gewijzigd door TWyk op 09-05-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Omdat -0.4 dichter bij de 0 staat dan -0.5. Bij rekenen, wiskunde en aan de kassa gebeurt dit ook.
Afronden naar boven doe je vanaf de x.5 en naar beneden tot aan de x.4. Dus 2.4 wordt 2 en 2.5 wordt 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
TWyk schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:29:
Waarom leidt een mediaan van -0,5 tot een score van -1 ?
Dat zou toch een score van nul moeten zijn ?

Scorekaart
0 Off-topic / Irrelevant 4
-1 Ongewenst 4
Mediaan -0,5
Effectief -1
-0,5 rond je gewoon af naar -1 toch?
Altijd zo geleerd;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:58
Is een discussiepuntje. Staat een heel wikipedia artiekel vol over: Wikipedia: Rounding

In het geval van 'gelijkspel' mag je kiezen of je omhoog, naar beneden, naar 0 of weg van 0 afrond. Kwestie van afspraken. Zoals tweakers het doet (weg van 0) is wat veel programmeertalen doen. Waarschijnlijk dan ook de reden dat het hier zo gebeurd. Het voelt idd best wel oneerlijk aan omdat je nu sneller weggemoddereerd wordt.

Zelf vind ik het dan ook best wel gek dat in dit geval round(-0.5) + 1 niet het zelfde is als round(-0.5 + 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Mrjraider schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:32:
Omdat -0.4 dichter bij de 0 staat dan -0.5. Bij rekenen, wiskunde en aan de kassa gebeurt dit ook.
Afronden naar boven doe je vanaf de x.5 en naar beneden tot aan de x.4. Dus 2.4 wordt 2 en 2.5 wordt 3.
Even betweterig maar bij -0.5 naar boven afronden zou 0 zijn :)

Zoals NESFreak al aangeeft is er niet één goede manier maar zijn er verschillende manieren. `Weg van 0` is wel de meest voorkomende manier denk ik maar voor de moderatie zou een andere methode misschien mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
emnich schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:45:
[...]

Even betweterig maar bij -0.5 naar boven afronden zou 0 zijn :)

Zoals NESFreak al aangeeft is er niet één goede manier maar zijn er verschillende manieren. `Weg van 0` is wel de meest voorkomende manier denk ik maar voor de moderatie zou een andere methode misschien mooier zijn.
Oh ja tuurlijk :F
Foutje van mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, voor beide afrondingsmethoden is wat te zeggen, nu kun je wat makkelijker een reactie op -1 krijgen, dat is soms vanuit de moderator gezien ook een voordeel. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Dirk schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:13:
Tja, voor beide afrondingsmethoden is wat te zeggen, nu kun je wat makkelijker een reactie op -1 krijgen, dat is soms vanuit de moderator gezien ook een voordeel. :)
Ik probeerde juist een reactie op nul te krijgen en was verbaasd dat het niet lukte

Ik zie dat inmiddels iemand dat met een 2 * +3 mismod wel is gelukt:
SomerenV in 'nieuws: Foto's tonen Nascar-uitbreiding voor Forza Motorsport 6'

[ Voor 28% gewijzigd door TWyk op 09-05-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Tribits

Onkruid vergaat niet

Dirk schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:13:
Doorgaans krijgen de echte -1 reacties ook wel een berg -1 scores over zich heen. Mijn eigen ervaring is dat reacties die evenveel 0 als -1 moderaties hebben meestal een 0 zijn met wat moderaties er overheen die te streng zijn. Aan de andere kant zijn reacties met evenveel +1 als +2 moderaties over het algemeen gewoon een +1. In dat geval kan je dus juist niet de reactie op de juiste score krijgen zonder te boosten.

Enfin, ieder voordeel heeft zijn nadeel. Als het nog lastiger wordt gemaakt om een +2 score te halen zou dat niet echt een verbetering zijn. Blijft wat vreemd dat er de ene keer naar boven en de andere keer naar beneden wordt afgerond.

[ Voor 15% gewijzigd door Tribits op 09-05-2016 14:25 . Reden: woordjes erbij, woordjes weg ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Pagina: 1