Toshiba L50-A-1EH plots kapot

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyMinded
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 17:55
Mijn toshiba L-50-A-1EH is plots overleden.

Ik was een spelletje aan het spelen en uit het niets viel de laptop uit en ging niet meer aan.
De volgende dag heb ik hem opengemaakt en gekeken of het aan het ram geheugen lag of misschien de harddisk. Soms had de laptop een korte opleving en startte op maar viel dan toch snel weer uit.
De harddisk is ook nog aangesloten op een andere laptop om te bevestigen dat die nog werkte.
Als ik op de power knop druk licht die op en ik zie dat de fan begint te draaien maar bijna direct gaat het lampje en de fan weer uit. Als ik de netsnoer eraan doe zie ik dat de accu gewoon oplaad enz.

Nu lijkt dit erop te wijzen dat het probleem waarschijnlijk zit in het moederbord?
Hebben jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
De laptop is nu iets meer dan 2 jaar oud (buiten de garantie dus ook).

Anders zit ik een beetje met het dilemma, laten repareren voor waarschijnlijk paar honderd euro als het het moederbord is of een nieuwe laptop kopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 21:50

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Probeer het eens zonder accu. Dus de accu helemaal er uit halen. Volgens mij is het zo dat de laptop altijd zijn stroom uit de accu haalt en deze vervolgens oplaadt mbv de adapter. Als je accu kapot is, werkt dit systeem dus niet meer. Als je je accu uit de laptop haalt pakt hij de stroom rechtstreeks uit de adapter.

Werkte paar jaar terug wel bij mijn Toshiba laptop! Nieuwe accu er in en toen deed ie weer.

[ Voor 12% gewijzigd door Flimovic op 09-05-2016 10:23 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyMinded
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-10 17:55
Zojuist geprobeerd, Helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Als de laptop (net) 2 jaar oud is zou ik alsnog proberen Toshiba te contacten.

De verwachte levensduur van een laptop hoort langer te zijn dan de 2 jaar garantie.

Als je laptop er nog fatsoenlijk uitziet ( dat je kan aantonen dat je er netjes mee bent omgegaan ) zou ik een poging wagen.