Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem opnemen met Humax decoder en ziggo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donkeykong12
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 14:56
Mijn vraag
Mijn opa en oma hebben een decoder van humax (ihdr-5200c) in gebruik en zij gebruiken deze om tv programma's op te nemen en terug te kijken als ze tijd hebben. Nou zijn zij er nogal aan gewend geraakt dat zij een programma opnemen en tegelijkertijd op een andere zender een programma kijken. De laatste tijd kan dit laatste niet meer en moeten zij dus ofwel kijken wat ze opnemen ofwel gewoon de opname stoppen.
Ik vroeg me af of er misschien iets bij Ziggo is veranderd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Humax (ihdr-5200c)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik las op een forum dat je misschien terug moest zetten naar fabrieksinstellingen, maar dat was bij een ander probleem. ik ga dat vanmiddag toch maar eens proberen, maar misschien is hier iemand die het echte probleem kent en me dus meteen verder kan helpen. Mocht de reset helpen, dan laat ik het hier wel weten.

Dankjewel alvast ;)

Beste antwoord (via Donkeykong12 op 10-05-2016 10:16)

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:04
De HUMAX IHDR-5200C beschikt over 2 tuners, wat betekent dat als je dus 2 programma's gelijktijdig kan opnemen (op 2 verschillende kanalen), maar dat je dan niet gelijktijdig op een 3e kanaal een ander programma kan gaan kijken. Dit is een decoder eigenschap en heeft niets met het signaal van Ziggo te maken.

Als je maar 1 programma kan opnemen en gelijktijdig niet een ander programma kan kijken op een ander kanaal, dan zou je verwachten dat de 2e tuner defect is of softwarematig wordt "bezig" gehouden waardoor het "lijkt" alsof deze in gebruik is.

In eerste instantie zou ik de fabrieksinstellingen terug zetten en als dat niet werkt het apparaat enkele uren van het stroom te halen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21:04
De HUMAX IHDR-5200C beschikt over 2 tuners, wat betekent dat als je dus 2 programma's gelijktijdig kan opnemen (op 2 verschillende kanalen), maar dat je dan niet gelijktijdig op een 3e kanaal een ander programma kan gaan kijken. Dit is een decoder eigenschap en heeft niets met het signaal van Ziggo te maken.

Als je maar 1 programma kan opnemen en gelijktijdig niet een ander programma kan kijken op een ander kanaal, dan zou je verwachten dat de 2e tuner defect is of softwarematig wordt "bezig" gehouden waardoor het "lijkt" alsof deze in gebruik is.

In eerste instantie zou ik de fabrieksinstellingen terug zetten en als dat niet werkt het apparaat enkele uren van het stroom te halen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donkeykong12
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 14:56
quote:
Breezers schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:28:

Terugzetten naar fabrieksinstellingen lijkt te hebben gewerkt.
Dankje ;)

• Willem-A
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 03-04-2017
Toch nog even een aanvulling:

Bij een model met 2 tuners (5050, 5200, 5400) is het mogelijk in bepaalde gevallen 2 zenders op te nemen en een 3e te bekijken. Dit heeft te maken met de zender streams, ofwel de frequentie waarin de zenders zich bevinden. Zo is het b.v. bij Ziggo mogelijk NPO 1 en RTL 4 op te nemen, en NPO 2 te bekijken. Maar er zijn uiteraard meer combinaties mogelijk.

Dit is eenvoudig te controleren, door bij een opname van 2 zenders, even op de OK toets te drukken. Alle zenders die je dan in het wit ziet, zijn te bekijken. Die in het grijs niet. Neem je b.v. RTL 4 en 5 op, dan zullen de andere zenders allen in het wit worden weergegeven. Je kan dan dus al die zenders zog bekijken.

Ik zag nogal eens dat men een tijdje geleden vroeg hoe het kon dat bepaalde combinaties, die eerder wel mogelijk waren, niet meer gebruikt konden worden, maar dat heeft te maken met de zenderwisseling die heeft plaatsgevonden. Toen zijn wat zenders in andere streams ingedeeld.

Kortom:

-je kan bij bovengenoemde modellen dus altijd 1 zender opnemen en een andere bekijken, of afhankelijk van de streams 2 zenders opnemen en een 3e bekijken.

-altijd een zender opnemen en een programma via ITV/VOD bekijken

-2 zenders opnemen en een eerdere opname bekijken.

W
Ondersteuning Humax

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True