Toon posts:

Nieuwe om te kopen graag mening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC gaat gebruikt worden voor Gaming

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget voor de PC zelf ligt rond de 2500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkeld Printer

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderaan de post

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben al jaren een groot liefhebber van Asus en Samsung

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Midi tower en goede Koeling

Ga je overklokken?
Niet van plan op dit moment maar eventueel in de toekomst

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop suggesties te horen over hoe het systeem te verbeteren Prijs is niet echt een issue.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
I7 Skylake 6700K 4ghz
Asus Maximus VIII Hero Motherboard
2x8 GB DDR4 3600 Ripjaw (later nog 2 meer)
Samsung 850 Pro 256 SSD (boot)
Samsung 950 Pro 512 SSD M2 (gaming)
2x Seagate Baracuda 3TB
Corsair Carbide R500 Casing
Corsair CS750M Power supply
Noctua NH-D15 CPU Cooler
2x Noctua NF-F12 2000 RPM, 120mm Case Fans
Asus GTX 980TI 6gb of de nieuwe GTX 1080 8Gb (afhankelijk van prestatie nieuwe kaart)
Creative Soundblaster Z

Ik hoor graag jullie mening hierover en eventuele suggesties om het systeem te verbeteren.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Beetje zonde om een K cpu te nemen in combi met dit mobo als je niet gaat overclocken... Die kan je dus terugkrikken naar een gewone 6700 met een ander mobo. Als het voornamelijk om de looks gaat kan je die beter zelf uitzoeken ;). Voeding kan om naar pricewatch: Corsair RM550x goedkoper, betere kwaliteit en meer stroom dan je gaat nodig hebben :)
De gtx 1080 word stukken beter, zoals de specs nu zijn die gister zijn laten zien is las vegas word de kaart zo'n 25-40% beter. Ja leuk hij werkt 2x sneller dan andere kaarten, maar dat zegt niets over games. Ik vind die noctua een mooie koeler. Zeer stil, maar ga je hem nodig hebben? Aangezien je niet gaat overclocken.. En de geluidskaart in meeste mobo's zijn evengoed als de geluidskaart in jouw lijstje, je zal pas verschil merken bij kaarten die begin bij 200, maar dan moet er wel een matchende koptelefoon en of stereo bij zitten om het te merken. Ram is rete overkill, snelheid maakt op het moment niet uit. En is ook redelijk onstabiel.. Je zou evt een setje van 2400mhz kunnen nemen.

• Locostyle
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-08-2023
Ik zou inderdaad je RAM iets terugschroeven, setje van kingston? oid. Zoals robo inderdaad zei kan je beter voor een gewone 6700 gaan maar mocht je je systeem ooit verkopen is de K wel een stukje meer gewild.

Ik zou voor nu voor een MSI kaart gaan (R9 oid?) en later voor de 1080.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
De 950 pro als game ssd is ook een beetje overdreven. Je gaat het in games niet merken met de laadtijden. Je kan het geld beter steken in een 850 ssd. En verder ben ik het eens met de eerder genoemde verbeterpunten hierboven.

Verwijderd

Topicstarter
AMD is geen optie daar alleen maar slechte ervaringen mee daarbij vind ik de support die AMD levert ronduit belabberd.

Waarom voor een MSI kaart ipv een Asus ?.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
De kaarten van asus en msi dtaan vrijwel gelijk aan elkaar, alleen heeft de asus een voltage lock wat overclocken lastiger maakt. De 1080 'founder"melkmensenaf"' komt 27 mei uit voor 699 dollar. Amd kaarten zijn flink verbeterd, zuiniger, sneller en betere dx12 ondersteuning. Maar aangezien de nieuwe serie nu 'uit' is zou ik daar zeker voor wachten ipv geld uitgeven aan iets wat je hooguit 1-2 maanden zal gebruiken. Daarnaast sluit ik mij aan bij de m2 ssd, je gaat er niet veel van merken. Maar persoonlijk vind ik het wel wat hebben om zo'n ding in mijn pc te hebben :) of het het geld waard is? Nee.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Op welke resolutie wil je gaan gamen?
Want tenzij het 4k is of je onnodige dingen gaat aanschaffen kom je lastig aan de 2500 met verantwoorde keuzes.

Je hebt het budget dus als je de optie om te overklokken wilt open houden zou ik dat ook zeker doen. Quo mobo zou ik gewoon eentje aanschaffen die je mooi vind. Die Asus hero die je nu hebt is gewoon een solide keus.

Als je perse m2 wilt dan zou ik dat gebruiken als boot en de normale ssd voor games. Dus een
pricewatch: Samsung 950 Pro 256GB voor boot en pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB voor je games.

De koeler zou ik nooit in een windowed build stoppen , stoort bijna met elk kleuren schema en is in mijn ogen gewoon een lelijk ding. Kan je beter gaan voor een pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 die lekker zwart is.

Ram hoeft ook echt niet zo snel. Een setje van 2666 is meer dan genoeg en snelheid merk je bijna niets van.

Is die 6 tb opslag wel nodig? Zelf denk ik dat 2 genoeg moet zijn. Voor echte data storage zou ik zelf toch een nas bouwen/aanschaffen.

Quo Gpu zou ik wachten op de 1080 die als het goed is uitkomt aan het einde van de maand ( geen idee hoelang het duurt voordat we hem in nl hebben) . Een 980ti is naar de launch van de nieuwe kaarten gewoon letterlijk geld weggooien als ik Nvidia mag geloven.

Quo voeding is de rm550x ook de betere keuze, nieuwe Gpus gaan als ik het goed hebben max 200watt gebruiken dus 750 watt is rete overkill denk ik. Of je moet met sli opstellingen willen opzetten met quad Gpu maar dat is al helemaal niet rendabel.

Wil je eigenlijk gaan voor een bepaald kleuren schema?

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
1080 zal ongeveer 20%-25% sneller zijn dan de 980ti en voor ongeveer dezelfde prijs. Het zou dus niet super erg zijn om er 1 aan te schaffen maar de release van de 1080 is idd heel dichtbij, een maandje wachten voor 20% extra performance is denk ik ook niet erg toch? ;)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:19
PC gaat gebruikt worden voor Gaming
Wat voor games? Voor patience heb je geen i7 en 980 ti nodig.

Wat voor resolutie? 1080p/1440p/4K?

Wat voor settings? Mid/high/ultra?

Hoeveel frames per seconde (heb je een 60 hz scherm of 120/144 hz?)

Lukraak de duurste mainstream cpu, gpu, geheugen en ssd uitzoeken heeft ook wel tot resultaat dat het goed draait, maar meestal is het met veel minder geld ook prima te doen.

Verder: zie post robogeeka

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:48
Komt de 1080 niet ergens in mei uit? Lijkt mij niet heel lastig om even te wachten. En waarom een i7? Er zal weinig fps verschil in zitten. En dan je beter nu een i5 nemen en over 4/5 jaar weer een i5 ipv 6/8 jaar met een i7.

• tym87
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-11 13:18
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 346,-€ 346,-
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 202,95€ 202,95
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 117,95€ 117,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 57,95€ 57,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVRB€ 81,-€ 81,-
1Corsair RM650x€ 98,95€ 98,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 269,-€ 269,-
1Samsung 950 Pro 256GB€ 177,95€ 177,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.351,75

Hier heb je een mooi zwart/rood gethemed lijstje rondom jouw uitgekozen moederbord en CPU.
Het betreft een goede kwaliteit case met 4 meegeleverde casefans, stille voeding met 10 jaar garantie, ongeveer jouw ram maar dan een stuk goedkoper en snel zat. Een m2 SSD voor boot en je belangrijkste games en daarnaast een 1TB normale SSD voor opslag. Hiernaast hou je dan nog 1100 euro voor de nieuwe generatie videokaarten en eventueel extra opslag. Geluidskaart is denk ik niet nodig, want de audiochip in dit mobo zou in 99% van de gevallen zeker moeten voldoen.

AMD Ryzen 5600 - MSI B350 Gaming Pro Carbon - Gskill DDR4 32GB @ 3200Mhz - Sapphire Radeon 380X 4GB - Samsung Evo 960 NVMe 250GB SSD - Sandisk Ultra II 960 GB SSD - Bitfenix Whisper 550W - Fractal Design Define C

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de reacties Ik vind het lijstje wat Tijm87 hier boven heeft geplaatst een mooie
alleen ga ik wel voor de casing die ik al had aangegeven en de harde schijven (heb nogal wat films en series op harde schijf staan dus).

Dank allen voor de reacties.

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Erg mooi systeem, maar als je toch budget over hebt zou ik echt aanraden om de HDDs niet in de computer, maar in een NAS te plaatsen (bijvoorbeeld een Synology met 2 bays). En natuurlijk wachten op de GTX 1080. Verder weinig meer aan toe te voegen.

[ Voor 18% gewijzigd door adamvansanten op 12-05-2016 15:58 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Pagina: 1