Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Mijn Samsung Galaxy S5 is nu een jaar oud, dus tijd voor een nieuwe accu dacht ik zelf.

Originele accu ontvangen (BG900BBE), maar nu is daar het volgende probleem:

Accu daalt enorm snel naar een procent of 60 (binnen het eerste uur, ook bij niet gebruiken).
Daarna stabiliseert het accu niveau en daalt het verbruik zoals ik gewend ben, misschien iets langzamer.

Heb de accu nu een paar dagen, en inmiddels wat zaken geprobeerd als:
* Volledig leegmaken en volledig opladen
* Opladen met telefoon uit
* Opladen met telefoon aan
* Bijladen wanneer nog niet leeg

Het lijkt mij dat deze accu niet helemaal goed is. Op internet lees je nog allerlei verschillende kalibratie-technieken, maar daar geloof ik zelf niet zo in.

Iemand deze ervaring ook gehad, of in ieder geval antwoord of dit inderdaad gewoon aan de accu kan liggen?

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Beste antwoord (via rens-br op 12-02-2018 12:21)

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
kemphaas schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:19:
[...]

Dit verwacht ik niet, heb hem naast de oude gehouden en echt elk symbool staat hetzelfde, geen spelfouten (in het Engels, de Chinese tekens kan ik zo niet zien) en hij ziet er echt identiek uit.
Dat zegt niet zo heel veel. Namaken kunnen ze in China erg goed. Ik had vorige week ook nog een volgens de webshop origineel onderdeel gekocht maar bleek niet zo te zijn maar aan teksten en andere opdrukken is het haast niet te zien.

Wat mij vaak wel opvalt bij de namaak is dqt de afwerking wat slechter is.

iRacing Profiel

Alle reacties

Verwijderd

Ik weet niet prexies waar je hem hebt gekocht, maar ik zou m retouren en nieuwe vragen/geld terug vragen. Dit is wel erg vreemd.

• SkullboyNL
  • Nu online
Er is heel veel namaak in de omloop dus het kan zo zijn dat je geen originele accu hebt.

iRacing Profiel

• kemphaas
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:02:
Ik weet niet prexies waar je hem hebt gekocht, maar ik zou m retouren en nieuwe vragen/geld terug vragen. Dit is wel erg vreemd.
Gewoon bij een gerespecteerde webwinkel, dus retour is inderdaad mogelijk, wil vooral even checken dat ik zelf niet verkeerd doe (als in verkeerd kalibreren etc.)
SkullboyNL schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:16:
Er is heel veel namaak in de omloop dus het kan zo zijn dat je geen originele accu hebt.
Dit verwacht ik niet, heb hem naast de oude gehouden en echt elk symbool staat hetzelfde, geen spelfouten (in het Engels, de Chinese tekens kan ik zo niet zien) en hij ziet er echt identiek uit.

[ Voor 33% gewijzigd door kemphaas op 09-05-2016 08:20 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• SkullboyNL
  • Nu online
kemphaas schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:19:
[...]

Dat zegt niet zo heel veel. Namaken kunnen ze in China erg goed. Ik had vorige week ook nog een volgens de webshop origineel onderdeel gekocht maar bleek niet zo te zijn maar aan teksten en andere opdrukken is het haast niet te zien.

Wat mij vaak wel opvalt bij de namaak is dqt de afwerking wat slechter is.

iRacing Profiel

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:42

TTLCrazy

Listen to Frankie

kemphaas schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:01:
Mijn Samsung Galaxy S5 is nu een jaar oud, dus tijd voor een nieuwe accu dacht ik zelf.
Wat ? Heb je je accu vervangen enkel en alleen omdat je telefoon een jaar oud is ? Of had je echt het gevoel dat de capaciteit afnam ? Het komt zo over als het eerste namelijk.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• kemphaas
  • Nu online
TTLCrazy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:28:
[...]

Wat ? Heb je je accu vervangen enkel en alleen omdat je telefoon een jaar oud is ? Of had je echt het gevoel dat de capaciteit afnam ? Het komt zo over als het eerste namelijk.
Combinatie van beiden. Ik weet dat ik mijn telefoon gemiddeld 1 x per dag oplaad, dus na een jaar 350 cycles heb gehad, en dat vind ik een mooie tijd om de accu te vervangen. Ik doe gemiddeld 2 jaar met een telefoon, dus dan is vervangen na een jaar precies in het midden. Of daadwerkelijk de accu veel versleten is boeit me voor die 14 euro niet zo veel, ik weet dat er na 350 cycles capaciteit weg is, die ik graag weer terug wilde hebben.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 13:11
Heb je de accu ook helemaal vol geladen en deze in de telefoon leeg laten lopen totdat hij uit viel?
Android, en volgens mij elk OS wel, moet het gebruik nog wel calibreren.Ik zou hem toch echt wel helemaal leeg laten lopen in het toestel. Daarna laden in het toestel en nogmaals leeg laten lopen tot hij uit valt. Is het gebruik daarna nog niet wat je veracht. retour ermee.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• kemphaas
  • Nu online
Die Bruine schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:44:
Heb je de accu ook helemaal vol geladen en deze in de telefoon leeg laten lopen totdat hij uit viel?
Android, en volgens mij elk OS wel, moet het gebruik nog wel calibreren.Ik zou hem toch echt wel helemaal leeg laten lopen in het toestel. Daarna laden in het toestel en nogmaals leeg laten lopen tot hij uit valt. Is het gebruik daarna nog niet wat je veracht. retour ermee.
Dit heb ik inderdaad gedaan, hij is sowieso een keer volledig opgeladen, vervolgens volledig leeggemaakt (tot uitvallen), en vervolgens volledig opgeladen.

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:33
SkullboyNL schreef op maandag 9 mei 2016 @ 08:16:
Ik pik hier even op in omdat ik ook naar een nieuwe accu op zoek ben voor de S5 Neo van mijn vrouw. Prijzen variëren van 8 tot 26€. Er zitten er bij die duidelijk namaak zijn, maar spijtig genoeg is het niet altijd even duidelijk.
Ik zit er niets mee in van 26€ te betalen voor een nieuwe accu, maar dan wil ik wel zeker zijn dat het een originele is.
Weet iemand waar ik met zekerheid een originele kan kopen?

• mathias82
Niemand?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

o.a. in de winkel bij Phonehouse

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mathias82
Hackus schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:55:
[...]

o.a. in de winkel bij Phonehouse
Hebben we hier niet in België. In ketens zoals Mediamarkt hebben ze hem niet. Ik veronderstel dat dit wel een originele zal zijn: https://www.coolblue.be/n...s5-neo-accu-2800-mah.html ?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mathias82 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:33:
[...]

Hebben we hier niet in België. In ketens zoals Mediamarkt hebben ze hem niet. Ik veronderstel dat dit wel een originele zal zijn: https://www.coolblue.be/n...s5-neo-accu-2800-mah.html ?
Staat duidelijk in de beschrijving, en ik verwacht echt niet dat CB bij deze prijs
fake levert. Het is een normale prijs voor org. batterij.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-11 20:35
mathias82 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:33:
[...]

Daar kan je zeker vanuit gaan. Als ze op de site zetten:
De batterij is een origineel Samsung-product en heeft een capaciteit van 2800 mAh.
Daarnaast staat het ook meerdere malen in de recensies.

• mathias82
Bedankt, heb ze besteld!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@mathias82 wil je voortaan een nieuw topic aanmaken? Het kicken en kapen is namelijk niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.