[FP] Uncollapse bij collapsen reacties met zelfde parent

Pagina: 1
Acties:

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:00

Tribits

Onkruid vergaat niet

Topicstarter
Dit is een probleempje waar ik al wat langer tegenaan loop. Ik ga er van uit dat het als bug bestempeld kan worden. Het probleem doet zich voor (en is vooral hinderlijk) bij het nalezen van lange reactie threads op de front page waarbij meerdere personen op 1 reactie reageren en ieder van die reacties ook weer een aantal reacties krijgt. De structuur van de reacties is dan dus als volgt:

A
- B1
- - x
- B2
- - x
- B3
- - x

Waarbij B staat voor een reactie op A en x voor een aantal reacties op B. Op het moment dat ik reactie B2 tegenkom klik ik op de replyTo anchor om alle reactie tussen A en B2 te collapsen. Dat werkt naar verwachting en de reacties collapsen en er verschijnt een melding met het aantal verborgen reacties. Vervolgens lees ik verder en kom ik reactie B3 tegen. Wederom klik ik op de repyTo anchor. Dit keer zou ik verwachten dat alle reacties tussen A en B3 collapsen, maar wat er gebeurt is dat de reacties tussen A en B2 uncollapsed worden. Praktisch gezien resulteert dat er doorgaans in dat alle reacties weer uitgeklapt worden en ik dus geen idee meer heb waar ik gebleven was met lezen.

Het probleem ontstaat doordat bij het eerste gebruik van de collapsed de parent (div.reactie) een collapsed klas krijgt die daarna gebruikt wordt als indicatie dat een uncollapse plaats moet vinden als de replyTo anchor nogmaals wordt geklikt. Probleem is dus dat er ook een uncollapse plaatsvindt als de replyTo anchor niet dezelfde is als de anchor die gebruikt werd om de collapse uit te voeren.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk en begrijpelijk heb omschreven. Helaas geen kant en klare oplossing, maar dat kan je natuurlijk ook niet verwachten van een eenvoudige gebruiker ;)

Master of questionable victories and sheer glorious defeats