Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:50

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Dag allen :w

Ik wil voor mijn nieuwe build mijn huidige voeding meenemen en het sleeven eens afmaken. Het gaat om de Corsair AX750, atm zijn beide EPS-connectoren en één 6-pins-connector gesleeved. Deze hebben allemaal 'gewoon' een 1-to-1 cable map dus die zijn vrij makkelijk te sleeven.
Ik zat alvast wat vooronderzoek te doen en ontdekte dat de 24-pins ATX connector in deze voeding vier double wires heeft - twee kabels in de PSU worden één pin in de ATX. Dit sleeven is lastig, het mooiste is om de kabels halverwege aan elkaar te solderen maar daar heb ik niet het juiste gereedschap voor en dat is erg tijdrovend.
Het gaat om de volgende pins die dubbel zijn (bron: foto, double wires bij voltage aangeduid met 's'):
ATX nr. 2, +3V3 en komt van PSU 18/9 en 18/16
ATX nr. 3, GND en komt van PSU 18/4 en 18/6
ATX nr. 6, +5V en komt van PSU 18/2 en 18/12
ATX nr. 10, +12V en komt van PSU 10/4 en 10/6

De draden komen bij geen enkele uit twee verschillende connectors/rails. Dit deed mij denken en ik vroeg me af of het niet gewoon mogelijk zou zijn om één van beide PSU-kabels niet aan te sluiten in de ATX-connector. Zou dit (ernstige) gevolgen kunnen hebben in het dagelijks gebruik? Enige wat ik zou kunnen bedenken is te hoge stroomvraag op die pins door veel aangesloten dingen op moederbord, maar ik ben niet van plan meer dan één GPU te installeren dus ik denk niet dat het mobo veel stroom gaat vragen. Of is het toch beter om met een soldeerbout aan de slag te gaan? (of gewoon deze voeding verkopen en een andere, degelijke voeding (met 1-to-1-pinmapping) kopen :P )

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Beste antwoord (via F.West98 op 09-05-2016 15:28)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04
Die extra draden zijn niet voor extra stroom maar voor het meten van de spanning aan de kant van de connector, het lijkt me geen slim idee die niet aan te sluiten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04
Die extra draden zijn niet voor extra stroom maar voor het meten van de spanning aan de kant van de connector, het lijkt me geen slim idee die niet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het zijn inderdaad sense wires, die moeten wel aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:50

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hmm.. Dan toch maar wat extra moeite doen. Bedankt!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI