Allround PC

Pagina: 1
Acties:

• LazyDozzle
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 11:27
Hallo mede-Tweakers,

hierbij doe ik graag een beroep op jullie kennis. Ik zit namelijk met het volgende. Momenteel maak ik gebruik van onderstaande onderdelen:
  • Processor: AMD Phenom II x4 955 @ 3.8 GHz
  • Moederbord: Asus Crosshair II Formula
  • Werkgeheugen: 4 GB Corsair DDR2 800 MHz
  • Videokaart: Nvidia Asus 9600GT 512 MB
  • Voeding: Coolermaster Silent Pro 700 Watt
  • Processorkoeler: Scythe Katana 3
Al met al is dit systeem, wat ik dagelijks gebruik, vrij oud (om en nabij de 6 jaar geloof ik). Tijd dus voor een upgrade! Hieronder zal ik nog even toelichting geven op de door Tweakers gestelde vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal ik dagelijks gebruiken voor internetten e.d. Tevens zal ik dit voor mijn studie gaan gebruiken, waarvoor ik ook AutoCAD nodig ben. Aangezien AutoCAD op mijn huidige systeem soepel draait, denk ik niet dat dit een probleem gaat worden voor een toekomstig systeem. Graag zou ik ook mijn toekomstige systeem willen afstemmen op de toekomstige games zoals Battlefield 1 en Mafia 3, deze wil ik graag op maximale settings kunnen draaien op mijn 1920x1080 monitor. Oh ja, ik zou ook graag weer Flight Simulator X op willen pakken. Dit is op mijn huidige systeem niet speelbaar met de vele add-ons die ik erbij heb.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1300 ~1400 Euro. Er valt dus nog wel wat te spelen. Dit omdat ik de definitieve prijzen van de 10X0 Reeks van Nvidia wil afwachten)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, onderstaande zal ik meenemen naar mijn nieuwe systeem:

- Voeding
- Opslag (HDD's)
- Behuizing (Coolermaster HAF X)
- Monitor
- Muis
- Toetsenbord
- Luidsprekers

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn doel is om voor een 'clean' en strak systeem te gaan. 1 Videokaart zal voor mijn doeleinden voldoen. Graag wil ik één kleurenthema maken bijvoorbeeld: Zwart met wit óf groen met wit. Onderstaande zal ik dus nodig zijn:

- Processor
- Werkgeheugen
- Moederbord
- Processorkoeler
- SSD
- Videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor alles open, mits er een goede onderbouwing voor is. Echter in plaats van een AMD systeem gaat mijn voorkeur dit keer wel uit naar een Intel systeem omdat ik mij hierbij meer 'up-to-date' voel dan bij AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder zou ik graag een systeem willen samenstellen dat vrij stil draait. Mijn huidige systeem is vrij luidruchtig en hier ik wil nu wel eens verandering in brengen.

Ga je overklokken?
Ja, ik zou graag weer de mogelijkheid willen hebben tot overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van enkele mede-Tweakers een gedegen advies met onderbouwing of het systeem wat ik in gedachten heb naar hun mening volstaat ja of nee.

Overige toelichting
Binnen dit budget hoop ik een GTX 1070 of GTX 1080 toe te kunnen passen. Aangezien deze momenteel nog niet uit zijn, moet men deze in het achterhoofd wel meerekenen. Maar misschien kan iemand mij ook overtuigen om nog voor een 9XX serie kaart te gaan? Of misschien een AMD kaart? Op dit moment heb ik met eigen kennis het volgende samengesteld (exclusief videokaart):

#

1
1
1
1
1

Product

Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER
Intel Core i7-6700K Boxed
Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
Scythe Fuma
Samsung 850 EVO 250GB

Totaalbedrag
Prijs

176,95
348,10
63,00
40,95
89,38

Subtotaal

176,95
348,10
63,00
40,95
89,38

718,38 Euro

Hieronder een link naar de wensenlijst:
http://tweakers.net/gallery/670220/wenslijst/

Voor het systeem exclusief videokaart ben ik dus rond de 718,38 Euro kwijt. Dit laat mij dus nog een 600 ~ 700 Euro over voor een videokaart.

Hopelijk heb ik iedereen hiermee voldoende geïnformeerd. Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
LazyDozzle

Verwijderd

Welke voeding, welke HDD? Gaat wat makkelijker als we dat weten :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2016 21:49 ]

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:48:
Welke voeding, welke HDD? Gaat wat makkelijker als we dat weten :)
Hdd's kunnen altijd nog mee. Of ze snel zijn is een 2e.
Verder staat zijn voeding gewoon in de openingspost ;) maar aangezien deze 6 jaar oud is kan deze ook we vervangen worden. Door bijv pricewatch: Corsair RM550x. Aangezien je gaat overclocken kan je een grotere versie nemen, maar de kaarten zouden zeer zuinig zijn. Maar ik heb nog niet alles ingelezen van vanochtend :)

Persoonlijk zou ik voor een andere ssd gaan, de bx200. Verschil ga ik niet merken, werk met kleine bestanden :) en heel snel ram zou ik ook niet nemen. Omdat het geen specifiek linkje is kan ik niet zeggen of dit goed is :p verder is het een net lijstje!

• LazyDozzle
robogeeka schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:10:
[...]

Verder staat zijn voeding gewoon in de openingspost ;) maar aangezien deze 6 jaar oud is kan deze ook we vervangen worden. Door bijv pricewatch: Corsair RM550x. Aangezien je gaat overclocken kan je een grotere versie nemen, maar de kaarten zouden zeer zuinig zijn. Maar ik heb nog niet alles ingelezen van vanochtend :)

Persoonlijk zou ik voor een andere ssd gaan, de bx200. Verschil ga ik niet merken, werk met kleine bestanden :) en heel snel ram zou ik ook niet nemen. Omdat het geen specifiek linkje is kan ik niet zeggen of dit goed is :p verder is het een net lijstje!
Onder de nieuwe onderdelenlijst heb ik een link toegevoegd naar de onderdelen. Hier is het werkgeheugen ook te zien. Standaard Kingston setje van 2133 MHz leek mij wel voldoende aangezien hogere snelheden niet echt beter zijn in dagelijks huis-, tuin- en keukengebruik. Verder wilde ik de voeding nog niet vervangen, het leek mij simpelweg gewoon niet nodig.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
LazyDozzle schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:55:
[...]

Onder de nieuwe onderdelenlijst heb ik een link toegevoegd naar de onderdelen. Hier is het werkgeheugen ook te zien. Standaard Kingston setje van 2133 MHz leek mij wel voldoende aangezien hogere snelheden niet echt beter zijn in dagelijks huis-, tuin- en keukengebruik. Verder wilde ik de voeding nog niet vervangen, het leek mij simpelweg gewoon niet nodig.
Als een voeding eenmaal 6 jaar oud is, is die mogelijk aan vervanging toe. Tenzij je toendertijd een high end variant had gekocht. Gezien je gekozen hardware zou ik persoonlijk je aanraden wel een nieuwe voeding te halen (of minstens je huidige posten)

Dat geheugenspeeds nu nog niets uitmaakt klopt, maar hoe dat over x aantal jaar is weet niemand. Bij de i5 2500K zie je tegenwoordig wel eens verschillen tot 20% in fps tussen 1333 en 1866 MHz geheugen. Als je voor een geringe meerprijs sneller geheugen kan vinden (en het ondersteund wordt) zou ik die paar euro er misschien nog wel voor over hebben (zal vast niet iedereen met mij eens zijn)

Ik neem aan dat je moederbord vanwege de uiterlijk gekozen is? Anders zou een ASRock Z170 Extreme4 een mooi bordje zijn.

Qua SSD zou je eigenlijk al een 500 gig model aanraden. Als je ook een paar games op je SSD wilt zetten kan 250 gig wel snel wat tekort schieten. (geen idee met wat voor mods je bijv speelt)

Qua GPU zou ik zeker op de nieuwe gen wachten: dat wordt echt een flinke increase in bang4buck! Wel moet je er dan bovenop duiken met die kaart bestellen, want die zullen flink geliefd worden.

• LazyDozzle
Ardjee schreef op zondag 08 mei 2016 @ 23:06:
[...]

Als een voeding eenmaal 6 jaar oud is, is die mogelijk aan vervanging toe. Tenzij je toendertijd een high end variant had gekocht. Gezien je gekozen hardware zou ik persoonlijk je aanraden wel een nieuwe voeding te halen (of minstens je huidige posten)

Dat geheugenspeeds nu nog niets uitmaakt klopt, maar hoe dat over x aantal jaar is weet niemand. Bij de i5 2500K zie je tegenwoordig wel eens verschillen tot 20% in fps tussen 1333 en 1866 MHz geheugen. Als je voor een geringe meerprijs sneller geheugen kan vinden (en het ondersteund wordt) zou ik die paar euro er misschien nog wel voor over hebben (zal vast niet iedereen met mij eens zijn)

Ik neem aan dat je moederbord vanwege de uiterlijk gekozen is? Anders zou een ASRock Z170 Extreme4 een mooi bordje zijn.

Qua SSD zou je eigenlijk al een 500 gig model aanraden. Als je ook een paar games op je SSD wilt zetten kan 250 gig wel snel wat tekort schieten. (geen idee met wat voor mods je bijv speelt)

Qua GPU zou ik zeker op de nieuwe gen wachten: dat wordt echt een flinke increase in bang4buck! Wel moet je er dan bovenop duiken met die kaart bestellen, want die zullen flink geliefd worden.
Bedankt voor de reactie. Ik wist niet dat geheugensnelheden de FPS zo sterk zouden beinvloeden op de langere termijn. Het moederbord is inderdaad gekozen voor de looks (althans deels). Een grotere SSD weet ik zo nog niet, misschien dat ik later een 2e SSD toevoeg en zo langzamerhand mijn HDD's (Samsung Spinpoints) weg doe uit mijn systeem. Deze 250GB SSD zal voornamelijk als Bootschijf worden gebruikt plus nog wat andere zaken zoals privebestanden en word, excel etc.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
als je zwart/wit wilt aanhouden zou ik persoonlijk gaan voor de pricewatch: MSI Z170A KRAIT GAMING 3X of de pricewatch: Asus Z170-A . misschien is wit-rood ook een goeie optie want de pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 is ook een hele goeie optie, die buiten de looks ook een flinke featureset heeft. welke kleur heeft je behuizing als ik vragen mag?

een iets mooiere koeler is denk ik toch de pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 die lekker helemaal zwart is of misschien wel de witte pricewatch: Cryorig H5 Universal . beide hebben ook een goeie price/performance. ff een review erbij gedaan van foritain voor beide koelers :
productreview: Cryorig H5 Universal review door Foritain
productreview: be quiet! Dark Rock 3 review door Foritain

een grotere SSD zou ik wel aanraaden vooral omdat je het budget wel hebt en het altijd mooi is meegenomen. ook vermeen ik ergens gelezen te hebben dat flight simulator een goeie performance boost krijgt van een SSD. Kan het zo niet terugvinden maar misschien een andere tweaker wel.

ik ben geen voeding expert dus geen flauw idee of je je huidige moet vervangen, mocht je dit wel willen doen zou ik de pricewatch: Corsair RM550x nemen of eventueel de 650 editie ( al denk ik wel dat 550 genoeg moet zijn).

zoiets als dit dus :

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,10€ 348,10
1MSI Z170A KRAIT GAMING 3X€ 140,95€ 140,95
1Cryorig H5 Universal€ 48,52€ 48,52
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15W€ 81,48€ 81,48
1Samsung 850 EVO 500GB€ 142,95€ 142,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 762,-

[ Voor 35% gewijzigd door Ergo op 09-05-2016 00:20 ]

• SonOfAnarchy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-10-2024

SonOfAnarchy

Dracarys

Ik ben geen 'expert', maar ik kan je zo "off the bat" vertellen dat je het met een 550W voeding niet gaat redden.
Alles berekend met een i7 6700K (die je waarschijnlij wil overclocken) , 2 RAM modules van 8GB, 1 SSD. 2 HDD's 2 USB devices 3 fans voor airflow, DVD Drive, dan zit je al tussen 250 en 300W in, en met videokaart erbij zit je rond 550-600W, en bedenk dat dit maar nominale (idle) waarden zijn.

Je wil zeker niet tekort hebben dus beter iets teveel = 700-800W

[ Voor 10% gewijzigd door SonOfAnarchy op 09-05-2016 09:27 ]

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
SonOfAnarchy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:24:
Ik ben geen 'expert', maar ik kan je zo "off the bat" vertellen dat je het met een 550W voeding niet gaat redden.
Alles berekend met een i7 6700K (die je waarschijnlij wil overclocken) , 2 RAM modules van 8GB, 1 SSD. 2 HDD's 2 USB devices 3 fans voor airflow, DVD Drive, dan zit je al tussen 250 en 300W in, en met videokaart erbij zit je rond 550-600W, en bedenk dat dit maar nominale (idle) waarden zijn.

Complete onzin dat je zoveel watt nodig hebt. Ik heb het even nagerekend en het totale systeem onder full load verbruikt 410 watt met een 980 gpu. Fabrikanten van gpu's raden juist teveel aan aangezien ze het wattage berekenen op slechte kwaliteit voedingen zoals ms-tech etc. De eerder genoemde voeding de RM550X is van zeer hoge interne kwaliteit en beschikt over een gold certificering wat dus erg zuinig is. De voeding voldoet dus prima.

Verder:

Waarom 3000 mhz geheugen? In de theorie is het sneller maar in de praktijk blijkt dat je er nauwelijks prestatieverschil van hebt t.o.v. 2400 mhz geheugen. In de praktijk is gebleken dat het verschil in games maar 1 tot 3 fps bedraagt. Niet waarneembaar voor het menselijk oog dus. Mocht je toch willen overklokken zou ik eerder voor een 2400 mhz setje geheugen gaan. Je merkt het verschil niet en het scheelt ook weer geld. Verder is ook in de praktijk gebleken dat 3000 mhz geheugen ook vaak instabiel is.

Persoonlijk zou ik het geld in de zak steken en ergens anders aan besteden in je build.

Ik zou dit setje aanraden :
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14

• LazyDozzle
SonOfAnarchy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:24:
Alles berekend met een i7 6700K, 2 RAM modules van 8GB, 1 SSD. 2 HDD's 2 USB devices 3 fans voor airflow, DVD Drive, dan zit je al tussen 250 en 300W in, en met videokaart erbij zit je rond 550-600W.

De nieuwe 1000 serie van Nvidia zal maar 1 PEG-8 Connector krijgen (aldus via recente bronnen). Als ik mij goed herinner, kan deze maximaal 150 Watt leveren. Het PCI-e slot op het moederbord kan ook nog maximaal 50 Watt leveren. Dus in totaal zal een nieuwe GTX 1080 of GTX 1070 maximaal 200 Watt verbruiken. Corrigeer mij als ik hier iets verkeerd of over het hoofd zie. Tevens een DVD drive gebruik ik vrijwel nooit meer, dus deze kun je ook wel vergeten in de berekening voor het vermogen. Mocht ik deze wel nodig zijn, dan is dat maar een tijdelijk (kleine) piek, welke een degelijke A-merk voeding wel moet kunnen trekken, neem ik aan. Ik denk dat 600 Watt Gold o.i.d. of een hogere certificering wel voldoet.

• LazyDozzle
McFastFood schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:33:
[...]

Complete onzin dat je zoveel watt nodig hebt. Ik heb het even nagerekend en het totale systeem onder full load verbruikt 410 watt met een 980 gpu. Fabrikanten van gpu's raden juist teveel aan aangezien ze het wattage berekenen op slechte kwaliteit voedingen zoals ms-tech etc. De eerder genoemde voeding de RM550X is van zeer hoge interne kwaliteit en beschikt over een gold certificering wat dus erg zuinig is. De voeding voldoet dus prima.

Verder:

Waarom 3000 mhz geheugen? In de theorie is het sneller maar in de praktijk blijkt dat je er nauwelijks prestatieverschil van hebt t.o.v. 2400 mhz geheugen. In de praktijk is gebleken dat het verschil in games maar 1 tot 3 fps bedraagt. Niet waarneembaar voor het menselijk oog dus. Mocht je toch willen overklokken zou ik eerder voor een 2400 mhz setje geheugen gaan. Je merkt het verschil niet en het scheelt ook weer geld. Verder is ook in de praktijk gebleken dat 3000 mhz geheugen ook vaak instabiel is.

Persoonlijk zou ik het geld in de zak steken en ergens anders aan besteden in je build.

Zo dacht ik er dus ook zo'n beetje over. :)

• McFastFood
LazyDozzle schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:35:
[...]

De nieuwe 1000 serie van Nvidia zal maar 1 PEG-8 Connector krijgen (aldus via recente bronnen). Als ik mij goed herinner, kan deze maximaal 150 Watt leveren. Het PCI-e slot op het moederbord kan ook nog maximaal 50 Watt leveren. Dus in totaal zal een nieuwe GTX 1080 of GTX 1070 maximaal 200 Watt verbruiken. Corrigeer mij als ik hier iets verkeerd of over het hoofd zie. Tevens een DVD drive gebruik ik vrijwel nooit meer, dus deze kun je ook wel vergeten in de berekening voor het vermogen. Mocht ik deze wel nodig zijn, dan is dat maar een tijdelijk (kleine) piek, welke een degelijke A-merk voeding wel moet kunnen trekken, neem ik aan. Ik denk dat 600 Watt Gold o.i.d. of een hogere certificering wel voldoet.
Inderdaad, je kunt het prima af met de RM550x voeding die een golden certificering heeft. :)

• SonOfAnarchy

SonOfAnarchy

Dracarys

Ok, in dat geval ben ik zeg maar 'outnumbered' maar ik bekeek het vanuit een positie waar je als je wilt upgraden nog genoeg over hebt om dat daadwerkelijk te doen,
Er is niets mis mee om 150 W over te hebben om nog mee te kunnen werken.

• LazyDozzle
SonOfAnarchy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:41:
Ok, in dat geval ben ik zeg maar 'outnumbered' maar ik bekeek het vanuit een positie waar je als je wilt upgraden nog genoeg over hebt om dat daadwerkelijk te doen,
Er is niets mis mee om 150 W over te hebben om nog mee te kunnen werken.
Ik snap jouw bedoeling, maar waar ik nu mee bezig ben, is de upgrade itself already. Sorry voor de vage verwoording, maar kort gezegd: Als ik dit systeem aanschaf, ben ik van plan niet meer te gaan upgraden de eerst komende 2 / 3 jaar. Op een extra SSD na misschien.

• SonOfAnarchy

SonOfAnarchy

Dracarys

En als je voeding 6 jaar mee gaat kan je precies bij de 3e upgrade een nieuwe voeding aanschaffen, een voeding is minder snel outdated dan een videokaart, die vervang ik elk jaar zelfs...

Maar ik snap jouw bedoeling ook, verschillende mensen hebben verschillende opvattingen, en ik respecteer iedere opvatting ;)

Mag ik nog toevoegen dat dit geen upgrade meer is, dit is meer een nieuwe build, toch?

[ Voor 15% gewijzigd door SonOfAnarchy op 09-05-2016 09:48 ]

• Ergo
McFastFood schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:33:
[...]

Het verschil tussen het geheugen dat ik heb gekozen en dat setje van jou is een tientje. Dus overdreven duur is het nou ook weer niet. Ik snap dat lager geklokt geheugen ook gewoon oké zou moeten zijn maar dat setje dat ik erin heb gezet is wit en dacht dat ts voor een zwart/witte build wou gaan.

• LazyDozzle
SonOfAnarchy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:45:
En als je voeding 6 jaar mee gaat kan je precies bij de 3e upgrade een nieuwe voeding aanschaffen, een voeding is minder snel outdated dan een videokaart, die vervang ik elk jaar zelfs...

Maar ik snap jouw bedoeling ook, verschillende mensen hebben verschillende opvattingen, en ik respecteer iedere opvatting ;)
Klopt, je hebt wel gelijk. Het punt (van mij) is gewoon, de voeding die ik nu heb voldoet nog en vertoont nog geen problemen. Waarom zou ik nu dan upgraden? Dan gebruik ik die 100 Euro liever voor de videokaart. :)

En inderdaad, het is feitelijk een heel nieuw systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door LazyDozzle op 09-05-2016 09:51 ]

• LazyDozzle
Nate-Senpai schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:48:
[...]

Het verschil tussen het geheugen dat ik heb gekozen en dat setje van jou is een tientje. Dus overdreven duur is het nou ook weer niet. Ik snap dat lager geklokt geheugen ook gewoon oké zou moeten zijn maar dat setje dat ik erin heb gezet is wit en dacht dat ts voor een zwart/witte build wou gaan.
Klopt, ware het niet dat het door jou uitgekozen 3000 MHz setje maar bij 4 winkels leverbaar is.

• Ergo
LazyDozzle schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:50:
[...]

Klopt, ware het niet dat het door jou uitgekozen 3000 MHz setje maar bij 4 winkels leverbaar is.
Afuture is best een goeie winkel als ik de recensies zo lees maar ik snap t wel als je alles bij een store wilt bestellen .
En ik maar blij zijn dat er eindelijk wit ddr4 geheugen was.

• SonOfAnarchy

SonOfAnarchy

Dracarys

LazyDozzle schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:49:
[...]

Klopt, je hebt wel gelijk. Het punt (van mij) is gewoon, de voeding die ik nu heb voldoet nog en vertoont nog geen problemen. Waarom zou ik nu dan upgraden? Dan gebruik ik die 100 Euro liever voor de videokaart. :)

En inderdaad, het is feitelijk een heel nieuw systeem.
Excuses, ik had niet gelezen dat je die voeding al had, in dat geval zou ik ook nog niet upgraden... ik heb het niet goed begrepen, misschien ouderdom haha 8)7

• LazyDozzle
SonOfAnarchy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Excuses, ik had niet gelezen dat je die voeding al had, in dat geval zou ik ook nog niet upgraden... ik heb het niet goed begrepen, misschien ouderdom haha 8)7
Geen probleem, we maken allemaal fouten. Niemand is perfect. :)

• McFastFood
Nate-Senpai schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:48:
[...]

Klopt, alleen als de ts een kast heeft zonder window heb je nog bijna niks aan het kleurenschema. Ik kan er niet uithalen dat de ts ook voor een andere kast gaat (correct me if im wrong).
Indien je voor een kast of een kast hebt zonder window zou je zelfs nog voor de pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 kunnen gaan.

• LazyDozzle
McFastFood schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:55:
[...]

Klopt, alleen als de ts een kast heeft zonder window heb je nog bijna niks aan het kleurenschema. Ik kan er niet uithalen dat de ts ook voor een andere kast gaat (correct me if im wrong).
Indien je voor een kast of een kast hebt zonder window zou je zelfs nog voor de pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 kunnen gaan.
Stimt, momenteel gebruik ik mijn dagelijkse systeem zelfs op een door mij zelfgemaakte MDF testbench haha. Maar de nieuwe componenten zullen in mijn CM HAF X kast komen, welke een window heeft :)

Verwijderd

robogeeka schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:10:
[...]

Oke laat maar, ik ben gewoon een druif in lezen XD
Pagina: 1