Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervelend
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik werk al ongeveer anderhalf jaar bij een bedrijf, dit bedrijf zou ik graag X willen noemen. In het verleden heeft de bedrijfsleider me geknuffeld, dat was een zeer ongemakkelijke ervaring voor me. Sinds dat moment durf ik niet echt met haar te praten. Verder had ik laatst problemen met mijn contract. Deze was niet tijdig verlengd waardoor ik recht had op een vast contract. Sinds dat moment heb ik het gevoel dat bedrijf X van mij af wilt. Er wordt naar mijn gevoel meer dan eerst op me gelet, ik ben vandaag zelfs indirect beledigd door een teamleider. De enige personen met wie ik kan praten zijn mijn medewerkers. Ik heb het gevoel dat als ik met hun zal praten over dit onderwerp dat ik niet serieus genomen zal worden. Heeft iemand advies voor me, ik trek het niet langer. De enige reden dat ik niet ben gestopt is omdat ik bang ben dat ik een slechte referentie zal krijgen wanneer ik bedrijf X als werkervaring opgeef. Heeft iemand advies voor me, ik weet niet wat een goede stap zal zijn. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Contact opnemen met de vertrouwenspersoon in je bedrijf indien je bedrijf dit heeft?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend schreef op zondag 08 mei 2016 @ 20:55:
. De enige reden dat ik niet ben gestopt is omdat ik bang ben dat ik een slechte referentie zal krijgen wanneer ik bedrijf X als werkervaring opgeef.
Zo ver ik weet mag de ex-werkgever geen negatieve ervaringen o.i.d. bespreken met je e.v.t. nieuwe werkgever, als je ergens gaat solliciteren en hun nemen contact op met bedrijf X, mag bedrijf X dus niet nadelen en dergelijk doorspelen, ze mogen wel zeggen dat ze er liever op in gaan.
Mochten ze dat wel doen, kan jij dat aankaarten en krijg je daar een schadevergoeding voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:01:
Zo ver ik weet mag de ex-werkgever geen negatieve ervaringen o.i.d. bespreken met je e.v.t. nieuwe werkgever
Waarom zou dit niet mogen? Je moet het wel kunnen bewijzen, en de meeste schriftelijke referenties zullen het bedekter benoemen om te voorkomen dat er klachten over kunnen komen.

@TS: je verhaal is zo vaag dat er weinig advies te geven is, behalve dan wat er al aangegeven wordt, praten met een vertrouwenspersoon. Dat je bang bent niet serieus te worden genomen als je problemen bespreekt, hangt er mede vanaf hoe je er zelf mee omgaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:01:
[...]

Zo ver ik weet mag de ex-werkgever geen negatieve ervaringen o.i.d. bespreken met je e.v.t. nieuwe werkgever, als je ergens gaat solliciteren en hun nemen contact op met bedrijf X, mag bedrijf X dus niet nadelen en dergelijk doorspelen, ze mogen wel zeggen dat ze er liever op in gaan.
Mochten ze dat wel doen, kan jij dat aankaarten en krijg je daar een schadevergoeding voor.
Dus als jouw (potentiële) nieuwe werkgever je oude werkgever opbelt (omdat jij die als referentie hebt opgegeven) en je was bij je oude werkgever een enorme lul dan mag je oude werkgever dat niet naar waarheid vertellen? :?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:08:
[...]

Dus als jouw (potentiële) nieuwe werkgever je oude werkgever opbelt (omdat jij die als referentie hebt opgegeven) en je was bij je oude werkgever een enorme lul dan mag je oude werkgever dat niet naar waarheid vertellen? :?
Dat klopt, hij mag wel zeggen dat hij niets positief kan opnoemen, dan weet de nieuwe werkgever wel genoeg. Voor de rest mag volgens mij de oude werkgever geen negatieve aspecten en voorbeelden delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:10:
Dat klopt, hij mag wel zeggen dat hij niets positief kan opnoemen, dan weet de nieuwe werkgever wel genoeg. Voor de rest mag volgens mij de oude werkgever geen negatieve aspecten en voorbeelden delen.
Kun je dat onderbouwen tot op een hoger niveau dan "volgens mij"? :)

Je verwart namelijk wat in de praktijk gebeurt met wat wel en niet zou mogen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervelend
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:05:
[...]

Waarom zou dit niet mogen? Je moet het wel kunnen bewijzen, en de meeste schriftelijke referenties zullen het bedekter benoemen om te voorkomen dat er klachten over kunnen komen.

@TS: je verhaal is zo vaag dat er weinig advies te geven is, behalve dan wat er al aangegeven wordt, praten met een vertrouwenspersoon. Dat je bang bent niet serieus te worden genomen als je problemen bespreekt, hangt er mede vanaf hoe je er zelf mee omgaat.
Wat vind je vaag aan mijn verhaal? ik zou wat kunnen bijvoegen als je dat wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:12:
[...]

http://pwdegids.nl/artike...lden-er-voor-referenties/

Dit is het enige wat ik zo even kon vinden.
Wat het geven van referenties betreft: de vragensteller meldt dat in de vaststellingsovereenkomst de afspraak is opgenomen dat partijen geen negatieve mededelingen over elkaar zullen doen. Dat is ook heel gebruikelijk. Bij sollicitatieprocedures brengt deze afspraak met zich mee dat je een collega-werkgever niet uitgebreid gaat voorlichten over alles wat je eventueel op iemand aan te merken had. In zo’n geval houdt u het gesprekje kort en zakelijk en zegt u tegen uw collega dat daarover met de werknemer afspraken zijn gemaakt. Dan weet hij genoeg, want als u enthousiast was, zou u iets anders zeggen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2016 21:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Het is een vaag verhaal. Kan je ons helpen door wat context te geven? Ik heb wat vragen hieronder toegevoegd.
Ik werk al ongeveer anderhalf jaar bij een bedrijf, dit bedrijf zou ik graag X willen noemen. In het verleden heeft de bedrijfsleider me geknuffeld, dat was een zeer ongemakkelijke ervaring voor me. Sinds dat moment durf ik niet echt met haar te praten.
Uit de tekst haal ik dat jij een man bent en je bedrijfsleider een vrouw, klopt dat?
In wat voor context gaf ze je die knuffel? Was er seksuele intentie, probeerde ze te troosten? Was er een zakelijk succes te vieren? En op wat voor manier is het nu ongemakkelijk?
Verder had ik laatst problemen met mijn contract. Deze was niet tijdig verlengd waardoor ik recht had op een vast contract. Sinds dat moment heb ik het gevoel dat bedrijf X van mij af wilt.
Heb je dat vaste contract nu gekregen? Is alles juridisch correct afgehandeld?
Er wordt naar mijn gevoel meer dan eerst op me gelet, ik ben vandaag zelfs indirect beledigd door een teamleider.
Op welke manier indirect? Werd er iets geinsinueerd? Voel je je veilig op de werkvloer?
Anders moet je dit aankaarten bij een vertrouwenspersoon.
De enige personen met wie ik kan praten zijn mijn medewerkers. Ik heb het gevoel dat als ik met hun zal praten over dit onderwerp dat ik niet serieus genomen zal worden.
Ik zou het niet allemaal met je medewerkers delen, maar de juiste personen hiervoor binnen de organisatie zoeken...
Heeft iemand advies voor me, ik trek het niet langer. De enige reden dat ik niet ben gestopt is omdat ik bang ben dat ik een slechte referentie zal krijgen wanneer ik bedrijf X als werkervaring opgeef. Heeft iemand advies voor me, ik weet niet wat een goede stap zal zijn. Alvast bedankt.
Heb je al besloten dat je weg wilt? Of zou je willen blijven werken als de arbeidsrelatie hersteld kan worden?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:10:
[...]

Dat mag wel, mits het om concrete feiten gaan. Zo mag je geen vermoeden van fraude aandragen maar wel als de fraude bewezen is.

Vraag is natuurlijk of je uberhaupt een bedrijf als referentie op moet geven. Vaak vragen recruiters niet naar een referentie van bedrijven waar je nog werkt aangezien dat je huidige arbeidsrelatie kan verstoren.

Daarnaast is de TS zo sumier dat ik niet goed begrijp wat het probleem is. Volgens mij komt het er op neer dat je onbedoeld een vast contract hebt en daardoor onder de loep ligt omdat het bedrijf er niet heel blij mee is? Tja, kan gebeuren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:14
[...]

http://www.intermediair.n...lechte-referentie-mag-dit

Daar bijvoorbeeld, legt men uit dat ook na uitdiensttreding "goed werkgeverschap" verwacht mag worden. En dat houdt in dat de oud werkgever maar heel beperkt negatieve informatie mag verstrekken over een ex-werknemer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 19:14
[b]Tsurany schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:17:[/e

Vraag is natuurlijk of je uberhaupt een bedrijf als referentie op moet geven. Vaak vragen recruiters niet naar een referentie van bedrijven waar je nog werkt aangezien dat je huidige arbeidsrelatie kan verstoren.
Maar hij staat wel op je CV, en al is het niet netjes om zonder toestemming de oud werkgever op te bellen, is de kans toch groot dat men even navraagt bij de ex-werkgever. Zeker als je in een kleine branche werkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
[...]

Hierbij het wettelijk kader:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005290/2016-04-01#Boek7

Al is en blijft het natuurlijk zeer lastig om dit te bewijzen als dit bijvoorbeeld mondeling is gegaan, zonder getuigen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wild Chocolate schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:22:
[...]

Maar hij staat wel op je CV, en al is het niet netjes om zonder toestemming de oud werkgever op te bellen, is de kans toch groot dat men even navraagt bij de ex-werkgever. Zeker als je in een kleine branche werkt.
Een ex werkgever is wel wat anders dan de huidige werkgever. Dat kan je ook bij een sollicitatie prima aangeven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wild Chocolate schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:19:
http://www.intermediair.n...lechte-referentie-mag-dit

Daar bijvoorbeeld, legt men uit dat ook na uitdiensttreding "goed werkgeverschap" verwacht mag worden. En dat houdt in dat de oud werkgever maar heel beperkt negatieve informatie mag verstrekken over een ex-werknemer.
Maar dat is wat anders dan dat er niets gezegd mag worden :) . Het ging me om de stelligheid van de bewering van Vaniska dat het helemaal niet mag. Ongevraagd dergelijke informatie gaan geven is inderdaad wat anders. Maar goed, iedereen weet wel manieren te vinden om de boodschap tussen de regels te zetten als ze dat echt willen. Ik zag een keer een referentie van iemand waarin werd aangegeven dat de persoon heel punctueel was en altijd aanwezig bij de colleges. Als dat het meest positieve is wat je over iemand kan zeggen... Maar goed, laten we maar weer teruggaan naar de TS, ik denk dat in ieder geval nu wel duidelijk is dat het rondom referenties niet zo zwart-wit is.
Vervelend schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:13:
Wat vind je vaag aan mijn verhaal? ik zou wat kunnen bijvoegen als je dat wilt :)
We weten niet op wat voor niveau je werkt, of je een leidinggevende functie hebt, etc. Zonder vervelend over te willen komen, is de eerste indruk toch iets van "een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervelend
  • Niet online
@jackbol
Ik was bezig met vakkenvullen, waarna ze me zomaar van achteren ging knuffelen. Ze zei dat het maar moederlijke gevoelens waren toen ze merkte dat ik het niet leuk vond.

Ze wou me een 6 maanden contact geven en zei dat het bedrijf niet aan stilzwijgen verlengen deed, verder had ze 1 dag voor het verlopen van mijn contact dit contact verlengt met 6 maanden zonder dat ik hier een handtekening voor had gezet. Nu heb ik wel een vast contract.

Mijn teamleider zei dit tegen me: "Zelfs mijn nichtje van 6 zou dit eerder begrijpen dan jij". Dit was nadat ik de beveiliging had geroepen omdat ik het vermoeden had dat een klant aan het stelen was. Deze man bleef volhouden dat hij niets had gestolen en op de camera kon het niet goed zien. Er werd altijd tegen me gezegd bel de beveiliger wanneer je niet zeker bent. Ik deed dit en blijkbaar was dit niet goed.

Er is geen vertrouwenspersoon in dit bedrijf zover ik weet. Ik wil wel weg van dit bedrijf, ik wil wel eerst ergens anders aangenomen worden voordat ik echt opstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervelend
  • Niet online
@gambieter

Ik ben zowel vakkenvuller als kassamedewerker. Dit is mijn eerste baan, ik studeer op het moment en heb deze baan nodig om mijn collegegeld en boeken te kunnen betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pfff ik zou me daar niet druk om maken, zijn toch incidenten van niks? Het is nu eenmaal zo dat in die branche vaste contracten niet gewenst zijn dus ze willen wellicht inderdaad van je af. Echter als jij je werk netjes doet dan gaat dat zo snel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vervelend schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:33:
@gambieter

Ik ben zowel vakkenvuller als kassamedewerker. Dit is mijn eerste baan, ik studeer op het moment en heb deze baan nodig om mijn collegegeld en boeken te kunnen betalen.
OK, duidelijk. In je openingspost gaf je aan "mijn medewerkers", en dat kwam over alsof je teamleider was :) .

Met het knuffelen zal je hoogstens wat kunnen doen als er getuigen zijn, die ook nog mee willen werken; de kans dat je hier zelf meer last van gaat hebben is echter groot (even los van dat dit onterecht zou zijn). Het andere zal gewoon zijn: gewoon je werk goed blijven doen en je niet gek laten maken.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 08-05-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even zónder alles te lezen tussen de Opening Post en deze (mijn) post....

Wat denkt de Topic Starter over te gaan houden qua arbeidsrelatie met de werkever?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je maakt je waarschijnlijk veel te druk, gewoon doorgaan met werken en anders wat anders zoeken, als ik hoor dat je student ben, neem ik aan dat je nog jong bent? Een jong persoon moet zich helemaal niet te druk maken om zijn bijbaantje, druk maken en stressen, dat komt later wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Een arbeidsoveerkomst voor bepaalde tijd die niet opgezegd wordt, gaat niet zomaar automatisch over in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd maar wordt er vanuit gegaan dat deze onder dezelfde voorwaarden (lees: 6 maanden) wordt voortgezet, tenzij de maximale periode van 24 maanden in totaal aan tijdelijke overeenkomsten wordt overschreden ? (transitie vergoedingen en voorwaarden zij dan van toepassing)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@gambieter

Weet natuurlijk niet in welke branche je terecht wilt komen, maar de baan bij de 'Ah' is in mijn ogen niet echt iets waar een toekomstige werkgever naartoe zou bellen. Mede doordat deze als bijbaan worden gezien, en niet echt je eerste baan/stage(s). Tenzij je zoals ook gemeld door andere een 'belangrijke' functie hebt, die voegt dan soms wat toe aan je CV. Kassamedewerker is al wat hoger, maar zoals gezegd hangt het allemaal van de richting af waar je op gaat. Bij horeca lijkt mij dit bijvoorbeeld een mooie toevoeging. ;)

Verder wordt er meestal gevraagd bij een solicitatiegesprek of er gebeld mag worden ter referentie, weet hiervoor niet wat je het beste kan zeggen, maar je zou het erop kunnen gooien dat de contactpersoon inmiddels er niet weer werkt ofzo. :9

[ Voor 9% gewijzigd door HollowGamer op 08-05-2016 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervelend
  • Niet online
Breezers schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:43:
Een arbeidsoveerkomst voor bepaalde tijd die niet opgezegd wordt, gaat niet zomaar automatisch over in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd maar wordt er vanuit gegaan dat deze onder dezelfde voorwaarden (lees: 6 maanden) wordt voortgezet, tenzij de maximale periode van 24 maanden in totaal aan tijdelijke overeenkomsten wordt overschreden ? (transitie vergoedingen en voorwaarden zij dan van toepassing)
Ik had eerst een 3 maanden contract en vervolgens 1 jaar. mij werd een 6 maanden contact aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vervelend
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:38:
Je maakt je waarschijnlijk veel te druk, gewoon doorgaan met werken en anders wat anders zoeken, als ik hoor dat je student ben, neem ik aan dat je nog jong bent? Een jong persoon moet zich helemaal niet te druk maken om zijn bijbaantje, druk maken en stressen, dat komt later wel!
Bedankt voor het nemen van de tijd om me te helpen. U heeft gelijk, ik maak het waarschijnlijk groter dan het werkelijk is. Ik zal iets nieuws proberen te vinden waar ik iets kan leren wat me later zou kunnen helpen bij een sollicitatie wanneer ik afgestudeerd ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:38:
Hoezo komt dat stressen later wel? Zou proberen nu en in de toekomst dat te laten.

Zou me niet druk maken over een niet vakinhoudelijk bijbaantje tijdens je studententijd. Ken weinig/geen mensen waar überhaupt gevraagd werd naar een referentie van een bijbaantje van dit kaliber.

Ben ik zelf ook nooit gevraagd, heb 7 jaar bij een bedrijf als bijbaan gewerkt. Het heeft zeer zeer verweg iets met mijn vakgebied te maken. Een referentie is mij ook nooit gevraagd, als het er op komt men vind het vooral goed dat ik redelijk veel gewerkt heb naast mijn studie wat enige studievertraging verklaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:53:
[...]

Hoezo komt dat stressen later wel? Zou proberen nu en in de toekomst dat te laten.
wat ik hiermee bedoel is dat je op latere leeftijd wel echt verantwoordingen en dergelijke heb, zoals hypotheek/huur, auto, belastingen, stroom/water/gas etc.

Aan TS kan ik je aanraden om te werken in een bouwmarkt, persoonlijk vond ik dit echt een leuke job als student. Heb dingen geleerd die ik anders nooit geleerd zou hebben. Het zijn wel is waar geen hele belangrijke dingen, maar wel handig voor later als je wat wilt klussen etc. In ieder geval een stuk interessanter dan in een supermarkt o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:03:
[...]

wat ik hiermee bedoel is dat je op latere leeftijd wel echt verantwoordingen en dergelijke heb, zoals hypotheek/huur, auto, belastingen, stroom/water/gas etc.
offtopic:
Buiten hoe gevoellig iemand persoonlijk is heeft ook de eigen omgang een enorme impact. Keuzes die je zelf maakt (en voor je laat maken/waar je zelf niets aan doet) maar ook jezelf dwingen te relativeren zorgt er voor dat je vrij stressvrij door het leven kan. Je moet echter wel keuzes durven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Aan TS kan ik je aanraden om te werken in een bouwmarkt, persoonlijk vond ik dit echt een leuke job als student. Heb dingen geleerd die ik anders nooit geleerd zou hebben. Het zijn wel is waar geen hele belangrijke dingen, maar wel handig voor later als je wat wilt klussen etc. In ieder geval een stuk interessanter dan in een supermarkt o.i.d.
ALLE werkervaring IS werkervaring. De werkervaring welke je opdoet in een "supermarkt" behoord daar net zo goed toe, óók al ben je dan "maar" 15 jaar oud :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-09 22:54
Mhhh, vervelend verhaal en eigenlijk iets waar je je als 15 jarige helemaal niet druk om hoort te maken. Ik weet niet voor welke supermarkt je werkt, maar de grotere hebben allemaal een aanspreekpunt voor dit soort situaties, dit wordt dan discreet en correct afgehandeld. (even googlen of kijken in de documentatie van de supermarkt) En als je het gewoon niet wilt en er eigenlijk wel klaar mee bent, ga dan opzoek naar een andere bijbaan. Terwijl je hier gewoon blijft werken. Zoek wel even uit, hoelang je opzegtermijn is, zodat je dit bij nieuwe werkgever kan aangeven. Succes!!! En als laatste, ik neem aan dat je dit ook allemaal aan je ouders hebt vertelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar dit komt echt heel erg knullig over. Ik werd geknuffeld en vond dit niet fijn. Ja... Oké. Therapie zal dit moeten oplossen vrees ik. Vergeleken met hongerige kinderen in Afrika heb je een kutleven.

Het gaat om een bijbaantje en je ervaart enige problemen. Met alle respect van de wereld, maar je bent geen CEO. Je bent vakkenvuller. Ga solliciteren bij de supermarkt aan de overkant van de straat / om de hoek / 5km verderop? Dit zijn gevechten die je niet gaat winnen. Of je gaat zelf opzoek naar iets anders, of je gaat het gevecht aan (en je verliest, trust me), of je leert er mee leven.

Want.. stel je voor... iemand knuffelt mij en het staat me niet aan. Dan is het één keer een waarschuwing, de tweede keer is het een vuist op je poezelige neusje. Case closed. Waar hebben we het over? Maar hey, ik ben een Consultant met de nodige bagage op m'n CV, dus ik kan dat maken. Jij niet.

Dan kijken we naar het probleem wat je beschrijft, nogmaals, met alle respect van de wereld, als vakkenvuller. Tijd voor de volgende bijbaan bij de volgende supermarkt. Als zij van je af willen, prima toch? Je denkt toch niet serieus dat ze jou waarderen? Voor jou letterlijk 10.000 anderen. Jouw tijd komt nog wel als je bent afgestudeerd en serieus werk mag verrichten. Tot die tijd ben je een loonslaaf en heb je te pikken, te nemen en te slikken wat ze je geven. Don't like it? Voor jou ook 10.000 andere mogelijke bijbaantjes ;)

Ik zou haar trouwens gewoon volop met tong en al zoenen en dan met haar gaan praten, gewoon omdat het kan. Je baan ben je toch al kwijt, zo laat je het althans overkomen. Wat heb je te verliezen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dude! Over escalerend gedrag gesproken!
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:38:
Want.. stel je voor... iemand knuffelt mij en het staat me niet aan. Dan is het één keer een waarschuwing, de tweede keer is het een vuist op je poezelige neusje. Case closed. Waar hebben we het over? Maar hey, ik ben een Consultant met de nodige bagage op m'n CV, dus ik kan dat maken. Jij niet.
Volgens mij komt een consultant met de nodige bagage op de cv ook niet weg met mishandeling. Als je echt zo'n goede consultant bent, kun je trouwens prima een conflict met woorden oplossen.
Ik zou haar trouwens gewoon volop met tong en al zoenen en dan met haar gaan praten, gewoon omdat het kan. Je baan ben je toch al kwijt, zo laat je het althans overkomen. Wat heb je te verliezen?
Je vrijheid? Wat je voorsteld is namelijk verkrachting en dat is redelijk verboden...

[ Voor 39% gewijzigd door JackBol op 08-05-2016 23:09 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja als big shot "Consultant"* kan klanten gewoon op hun bek rammen of je tong in hun bek douwen, krijg je geheid promotie ook nog, natuurlijk jongen d:)b

Voor de TS: Je hoeft je geen zorgen te maken over slechte referenties, niemand gaat je vroegere bijbaantje als vakkenvuller natrekken. Zodra je relevante werkervaring/stages achter de rug hebt gooi je nietszeggende bijbaantjes sowieso van je CV om hem to the point te houden.

*: Zou je moeten weten dat je dat niet groot schrijft, mede omdat het geen beschermde titel is. Iedere flapdrol kan zichzelf consultant noemen.

[ Voor 37% gewijzigd door fsfikke op 08-05-2016 23:27 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het grotendeels met Maijnz eens, op de vuist op de neus en het aanranden van de beste vrouw na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Vervelend schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:30:
Ik wil wel weg van dit bedrijf, ik wil wel eerst ergens anders aangenomen worden voordat ik echt opstap.
Ok, dus eigenlijk is de enige vraag : Wanneer ga je bij de volgende supermarkt naar binnen lopen om daar te gaan starten...

Je wilt er weg, dus wat doe je daaraan? Want de rest van je verhaal is vooral : Uitzitten als je daar niet nu weg wilt zonder dat je iets anders hebt.

Dit is allemaal bijbaantjes niveau en daar gelden geen echte referenties voor zolang jij maar open en eerlijk solliciteert. Ben je toch echt bang voor een slechte referentie, dan meld je gewoon de hele functie niet op je CV. Het gemiddelde CV voor een vakkenvuller wordt toch niet gelezen omdat het niet relevant is.

Gewoon maandag eens al je klasgenootjes afgaan en vragen of ze nog iemand nodig te denken te hebben, soja wat de naam van de chef is en dan maandagmiddag bij dat bedrijf langsgaan en naar de chef vragen en dan zeggen dat je van die en die uit je klas begrepen hebt dat ze wellicht wat hulp kunnen gebruiken en dat jij je bij deze aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:52

3DDude

I void warranty's

Huh vakkenvuller op je CV (heb ik ook in het verleden gedaan).

Maar op je CV, daar zou ik alleen relevante werkzaamheden noemen.
Bedankt voor het nemen van de tijd om me te helpen. U heeft gelijk, ik maak het waarschijnlijk groter dan het werkelijk is. Ik zal iets nieuws proberen te vinden waar ik iets kan leren wat me later zou kunnen helpen bij een sollicitatie wanneer ik afgestudeerd ben!
Precies! Prima idee..

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sorry, maar dit komt echt heel erg knullig over. Ik werd geknuffeld en vond dit niet fijn. Ja... Oké. Therapie zal dit moeten oplossen vrees ik. Vergeleken met hongerige kinderen in Afrika heb je een kutleven.
Wat een idiote post. Hij heeft het dus maar te accepteren, en jij hebt blijkbaar het recht diegene neer te slaan? Komt beetje als dubbele standaarden over.

Overigens hoe hij het beschrijft komt het nogal creepy over wat diegene heeft gedaan, als we geslachten omdraaien, zou het nog steeds iets zijn wat normaal gevonden moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Bijbaantjes staan op mijn CV als "overige werkervaring" met niet meer als het bedrijf, de functie en in welk ja(a)r(en) ik daar gewerkt hebt. Eigenlijk enkel om aan te tonen dat ik niet op mijn gat gezeten heb.

Verder is werken in de supermarkt er algemeen. Het is het zeker waard om te zoeken naar een bijbaantje waar je misschien nog iets van op steekt wat niet iedereen al weet. Kennis komt altijd van pas. De bouwmarkt is al eerder genoemd, maar zelf heb ik veel geleerd van mijn bijbaantje om langs de deuren te gaan voor goede doelen. Het is in het begin een beetje eng om de drempel over te stappen, maar je hebt er veel profijt van als je zo maar random mensen durft en kan aanspreken. Ook verdient het vele mate beter als in de supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:21
[...]

ik had ook altijd begrepen dat werkgevers NIET negatief mogen zijn als ze als referentie gebruikt worden, wel mogen ze aangeven dat werknemer x onder niveau presteerde of iets in die richting maar ze mogen niet zeggen dat werknemer x bagger slecht werkt.

Vreemd dat ik nu lees dat dit heel anders is in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 11:43
mugenmarco schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:31:
[...]
Verbaasd je dat oprecht? Als iemand niet functioneert, dan krijgt diegene dat echt wel een keer terug. Ik vind de manier erop nog wel netjes te noemen...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik werk al ongeveer anderhalf jaar bij een bedrijf, dit bedrijf zou ik graag X willen noemen. In het verleden heeft de bedrijfsleider me geknuffeld, dat was een zeer ongemakkelijke ervaring voor me. Sinds dat moment durf ik niet echt met haar te praten. Verder had ik laatst problemen met mijn contract. Deze was niet tijdig verlengd waardoor ik recht had op een vast contract. Sinds dat moment heb ik het gevoel dat bedrijf X van mij af wilt. Er wordt naar mijn gevoel meer dan eerst op me gelet, ik ben vandaag zelfs indirect beledigd door een teamleider. De enige personen met wie ik kan praten zijn mijn medewerkers. Ik heb het gevoel dat als ik met hun zal praten over dit onderwerp dat ik niet serieus genomen zal worden. Heeft iemand advies voor me, ik trek het niet langer. De enige reden dat ik niet ben gestopt is omdat ik bang ben dat ik een slechte referentie zal krijgen wanneer ik bedrijf X als werkervaring opgeef. Heeft iemand advies voor me, ik weet niet wat een goede stap zal zijn. Alvast bedankt.
ik spreek uit ervaring dit is mij ongeveer vorig jaar ook gebeurd in grote lijnen ik kan alleen maar zeggen zoek hulp en dit kan heel simpel ga naar je huisarts en vraag om te kunnen praten met een sociaal werker hier kan je je verhaal kwijt zonder dat je bang hoeft te zijn dat het ooit je werkgever word verteld.

praat hier zo min mogelijk over met je collega,s hoe aardig ze ook mogen zijn ook zei zien vaak hun baan op een kier staan en zullen je dan ook met alle liefde in de rug steken om hun eigen positie te redden.

doe gewoon normaal tegen ze dus niet negeren ofzo maar hou problemen voor je!

wat betreft een slechte reverentie zou ik me geen zorgen maken want dat mogen ze niet doen dat is in strijd met de regels.

en neem als je dat nog niet hebt rechtsbijstand deze heeft mij ook enorm geholpen met het geneuzel achteraf zoals een ontslag vergoeding en het communiceren met mijn vorige werkgever.

daarnaast zie het als een nieuwe kans ik zit nu weer bij een nieuw bedrijf en heb het erg naar mijn zin !

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@gambieter

Niemand maar dan ook niemand gaat referenties vragen van je studentenbaantje :o
Meesten bedrijven hebben het ook liever niet dat je zoiets op je CV zet, want is totaal niet relevant.

(Tenzij je 'studeert' voor supermarkt manager o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
copywizard schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:45:
ik spreek uit ervaring dit is mij ongeveer vorig jaar ook gebeurd in grote lijnen ik kan alleen maar zeggen zoek hulp en dit kan heel simpel ga naar je huisarts en vraag om te kunnen praten met een sociaal werker hier kan je je verhaal kwijt zonder dat je bang hoeft te zijn dat het ooit je werkgever word verteld.
Voor een knuffel? Het was misschien misplaatst maar om jezelf daar nu een trauma over aan te praten gaat ook nogal wat te ver.

Hij moet dit hele gebeuren gewoon achter zich laten en er niet te veel achter zoeken. Een beetje een dikkere huid kweken zal 'em goed doen. Daarnaast gaat 't om een vakkenvullers/kassamedewerker baan. Het zal volgende werkgevers echt aan hun reet roesten hoe dat gegaan is.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Het is je eerste baan, dus ik kan me voorstellen dat dat extra stress geeft als dit soort dingen gebeuren.
Het feit dat je bedrijfsleider aangaf dat het "slechts om moederlijke gevoelens" ging toen ze je een knuffel gaf, neemt niet weg dat jij je daardoor ongemakkelijk voelt. En daarmee een grens is overschreden.

Juist ook omdat het je eerste baan is, en je het idee hebt dat je misschien wel weg moet, zorgt er voor dat je je wat meer bekeken voelt dan anders. En komen opmerkingen van sommige mensen misschien wat anders over dan ze bedoeld zijn. Neem eens een beetje afstand en denk eens na over die opmerking van de teamleider: zou hij hetzelfde gezegd hebben tegen een collega die dezelfde "fout" als jij maakte?

Neemt niet weg: je zit daar niet lekker meer. Kunst is dus, om een stukje afsluiting te vinden. Dat kan in de vorm van een andere baan zijn (dikke neus naar de supermarkt, ik trek lekker mijn eigen plan), of kijken of je door middel van gesprekken boven water kan krijgen of je gevoelens ("ik moet hier weg", "ik ben hier niet meer gewenst", "de bedrijfsleider heeft mij misbruikt") wel terecht zijn.

Weglopen is het makkelijkst: een andere bijbaan is voor gemotiveerde mensen met enig doorzettingsvermogen wel te vinden. Tegelijkertijd is de kans dat je met goede gesprekken hier een stukje afsluiting gaat vinden niet heel groot: voor een supermarkt ben je "maar" een vakkenvuller/kassamedewerker, en die zijn er per dozijn van de straat te halen.

Ik wens je succes, in ieder geval :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
mugenmarco schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:31:
[...]
ik had ook altijd begrepen dat werkgevers NIET negatief mogen zijn als ze als referentie gebruikt worden, wel mogen ze aangeven dat werknemer x onder niveau presteerde of iets in die richting maar ze mogen niet zeggen dat werknemer x bagger slecht werkt.

Ach, het is ook een redelijk stompzinnige regel waar zo omheen te komen is. Ik ken gewoon mensen die zeggen : "Daar laat ik mij niet over uit" en dan weet de andere partij ook wel hoe laat het is.

In wezen kan je of een echt goed verhaal krijgen, of je krijgt geen verhaal en dan is het gewoon slecht zonder dat je het zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder heeft recht op zijn eigen free space.Knuffelen valt onder ongewenste sexuele praktijken .Als je toen ontslag had genomen en een advocaat op basis van no cure no pay had genomen had,je 10,000 kunnen eisen.Ze moet met haar poten van je afblijven.Klaar.Dat staat in de wet.Wel had je getuigen nodig gehad,en dat zou moeilijk zijn. Dien je tijd uit en zoek onder tussen naar een baan bij de concurrent .Vermeld wat je nu doet en vraag of dat ook bij hun kan.Heb je de baan gevonden,neem ontslag.

"U heeft gelijk, ik maak het waarschijnlijk groter dan het werkelijk is" Nee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
,wat voor jouw waar is ,is waar.
Ik wil ook niet geknuffeld worden door elke l**pse t^^f :r .Ze maakt misbruik van haar positie .
Ga je zelf niet kleineren beste man.Jij hebt jouw rechten!!!!!
Begin niet nu al ,met jezelf als minder te zien of "hun" zgn "gelijk" toegeven.
Ben je geboren om misbruikt te worden of om te weigeren?

LEZEN is voor sommige erg moeilijk,zodra ze een geldbedrag zien staan reageren ze als een stier op een rode lap

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:14:
Ieder heeft recht op zijn eigen free space.Knuffelen valt onder ongewenste sexuele praktijken .Als je toen ontslag had genomen en een advocaat op basis van no cure no pay had genomen had,je 10,000 kunnen eisen.Ze moet met haar poten van je afblijven.Klaar.Dat staat in de wet.Wel had je getuigen nodig gehad,en dat zou moeilijk zijn. Dien je tijd uit en zoek onder tussen naar een baan bij de concurrent .Vermeld wat je nu doet en vraag of dat ook bij hun kan.Heb je de baan gevonden,neem ontslag.

"U heeft gelijk, ik maak het waarschijnlijk groter dan het werkelijk is" Nee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
,wat voor jouw waar is ,is waar.
Ik wil ook niet geknuffeld worden door elke l**pse t^^f :r .Ze maakt misbruik van haar positie .
Ga je zelf niet kleineren beste man.Jij hebt jouw rechten!!!!!
Begin niet nu al ,met zelf zelf als minder te zien of "hun" zgn "gelijk" toegeven.
Ben je geboren om misbruikt te worden of om te weigeren?
Man leuter niet. Door iemand wijs proberen te maken dat je zo 10.000 Euro kan krijgen diskwalificeer je het hele 'advies'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:14:
De Nederlandse wet kent geen emotionele schade. Al schade moet aantoonbaar zijn. Hoe zou jij 10000 euro schade willen aantonen voor een bijbaantje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Ja, zo kan je alles bagatelliseren.
Gelukkig zijn we iets verder dan dat.
Oh cool iemand met MBO Medewerker Beheer ICT als Consultant, blijkbaar mag iedereen de titel dragen.
(Voelt dit denigrerend? Ook een serieuze vakkenvuller verdient respect.)

Ben zelf nadat ik de HTS Chemische Technologie had afgerond terecht gekomen in de Consultancy binnen de Farma en doe dit momenteel ongeveer 6 jaar. Hier test ik complete fabrieken op functioneren, dan heb je met van allerlei mensen te maken. Operators die te lam zijn om te lopen, maar ook goede.

Je leert dat je niet alles hoeft te pikken, jij hebt ook recht op een veilig leven.
Maar hoeveel ervaring je ook hebt: Je mag zeker niet alles doen wat je wil.
Sterker je bent slechts extern, dus bij problemen vlieg je.

(Zelf op een project gezeten waar de manager ook een externe was die eiste dat het bestuur iets zou tekenen voor hem.... hij had echter niet verwacht dat ze zijn beëindiging zouden tekenen.)

Als bewezen is dat ik iemand heb geslagen, dan doet mijn werkgever de aangifte wel.
Wat een klasse "MBO Medewerker Beheer ICT" opmerking zeg....
In België noemen ze zo iemand "Te dom om te poepen!"

@TS:
Zolang je niet veroordeeld bent voor diefstal, zal het wel lukken een nieuwe bijbaan te zoeken.
Vakkenvullers zullen nodig zijn.

Je hoeft niet alles te pikken, maar bedenk even hoe de omhelzing bedoeld was.
Als je geen olifant van een mug maakt, onderneem je stappen en anders blijf je zitten.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Gomez12 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:24:
[...]

Ach, het is ook een redelijk stompzinnige regel waar zo omheen te komen is. Ik ken gewoon mensen die zeggen : "Daar laat ik mij niet over uit" en dan weet de andere partij ook wel hoe laat het is.

In wezen kan je of een echt goed verhaal krijgen, of je krijgt geen verhaal en dan is het gewoon slecht zonder dat je het zegt.
Of hoe een vriend van mij dat deed over iemand die ze hadden weggestuurd.
"Over mijnheer X mogen we volgens de wet geen passende referentie geven"

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Wat een onzin is dit. 8)7
Oh, een Consultant... Zo kennen we ze ook wel weer. :X Dan snap ik de toon van je antwoord.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
@gambieter

In dat geval zal geen enkele toekomstige werkgever belangstelling hebben voor een referentie van deze baan, en nodig hebben zul je 'm ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 09-05-2016 14:39 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Laatst online: 21:17
Whatson schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:48:
[...]

Niemand maar dan ook niemand gaat referenties vragen van je studentenbaantje :o
Meesten bedrijven hebben het ook liever niet dat je zoiets op je CV zet, want is totaal niet relevant.

(Tenzij je 'studeert' voor supermarkt manager o.i.d.)
Toen ik net afstudeerde en ging sollicteren heb ik gewoon mn horeca bijbaantje (als kok) op mn cv gezet terwijl ik in de IT zit. Hierdoor kan je jezelf onderscheiden in zowel competenties die je hebt als algemene werkervaring.

En bij mij gingen ze er nog in op ook. Ik ben het dus niet met je eens. En nee ik werk nu niet als keukenmanager:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Artopaper schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:57:
Toen ik net afstudeerde en ging sollicteren heb ik gewoon mn horeca bijbaantje (als kok) op mn cv gezet terwijl ik in de IT zit. Hierdoor kan je jezelf onderscheiden in zowel competenties die je hebt als algemene werkervaring.

En bij mij gingen ze er nog in op ook. Ik ben het dus niet met je eens. En nee ik werk nu niet als keukenmanager:P
Van een kok verwacht je wel iets meer dan van een vakkenvuller. Ik heb mijn studentenbaantje ook op m'n CV gezet: PHP programmeur. Da's een stuk relevanter dan het baantje daarvoor (medewerker attracties bij een attractiepark).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Hangt van 't baantje af, maar je kunt vakkenvullen beter goed verbergen dan voorzien van een referentie ;) Als je een pietsje ambitieus bent tenminste, wat me zo lijkt als je studeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:30:
@jackbol
Ik was bezig met vakkenvullen, waarna ze me zomaar van achteren ging knuffelen. Ze zei dat het maar moederlijke gevoelens waren toen ze merkte dat ik het niet leuk vond.
Staat dat niet op tape dan :?

Als je toch toegang hebt tot die apparatuur -zoals je aangeeft-, rip die shit en kijk even de film "Disclosure" met Demi Moore en Michael Douglas ;)

Doe er je voordeel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Brent schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:01:
Hangt van 't baantje af, maar je kunt vakkenvullen beter goed verbergen dan voorzien van een referentie ;) Als je een pietsje ambitieus bent tenminste, wat me zo lijkt als je studeert.
Waarom zou je het verbergen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat een onzin, niks mis met vakkenvuller. Het ligt allemaal aan je leeftijd, arbeidsverleden en nivo he. Ik zou meer oppassen met iemand die nooit eens vakkervullen/bezorger/seizoenskracht is geweest tijdens z'n jeugd.

@TS: als je het echt niet zint gewoon een ander baantje zoeken, maak je geen zorgen over referenties in dit stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hydra schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:06:
[...]

Waarom zou je het verbergen?
Waar denk jij aan om te solliciteren na je studie? Geen detailhandel neem ik aan. Bank/Consultant/promotieplek/overheid kan het echt een worst wezen dat je vakken zes jaar lang braaf elke zaterdagmiddag bent komen vullen, en hoe mee upscale-corporate, hoe meer het eerder een tegen is (waarom vakkenvullen en niet bijbeunen in postkamer op advocatenkantoor oid?).

Nee, vakkenvullen staat niet goed als je een beetje ambitie hebt ;) Bovendien, tegen de tijd dat je afgestudeerd bent, hoop ik ook dat er al lang geen ruimte meer voor zulke baantjes is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Brent schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:10:
Waar denk jij aan om te solliciteren na je studie? Geen detailhandel neem ik aan. Bank/Consultant/promotieplek/overheid kan het echt een worst wezen dat je vakken zes jaar lang braaf elke zaterdagmiddag bent komen vullen, en hoe mee upscale-corporate, hoe meer het eerder een tegen is (waarom vakkenvullen en niet bijbeunen in postkamer op advocatenkantoor oid?).

Nee, vakkenvullen staat niet goed als je een beetje ambitie hebt ;) Bovendien, tegen de tijd dat je afgestudeerd bent, hoop ik ook dat er al lang geen ruimte meer voor zulke baantjes is ;)
Iedereen snapt heus wel dat je eerste bijbaantje gewoon een bijbaantje is. Je bent puber / student. Wat is je suggestie dan? Doen alsof je geen bijbaantje had? Nee dat staat goed!
Aikon schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:09:
Wat een onzin, niks mis met vakkenvuller. Het ligt allemaal aan je leeftijd, arbeidsverleden en nivo he. Ik zou meer oppassen met iemand die nooit eens vakkervullen/bezorger/seizoenskracht is geweest tijdens z'n jeugd.
Nouja, iemand die gewoon geen baantje had. Elk baantje is beter dan geen. Het zegt m.i. toch wat over je persoon als je baan na je afstuderen je eerste is.

[ Voor 22% gewijzigd door Hydra op 09-05-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Vervelend schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:50:
[...]

Wil niet lullig overkomen, maar het zou op dat vlak geen kwaad kunnen te werken aan duidelijkere en correctere schriftelijke communicatie. Niemand zal het een vakkenvuller/kassamedewerker kwalijk nemen als z'n schrijfstijl tegenvalt, maar met WO-niveau wordt het wel relevant.

Los daarvan, hoe oud ben je?

Veel supermarkten proberen hun personeelskosten te drukken door zo jong mogelijke medewerkers te hebben voor de McJobs en zo lagere jeugdlonen te kunnen betalen. Muv het knuffel-verhaal (waar we hier echt niet over kunnen oordelen) hoor ik vooral een P&O-afdeling die jou liever ziet gaan dan komen. Dat zou minder met je functioneren en meer met je leeftijd te maken kunnen hebben. Ik heb mensen van 19 weggewerkt zien worden omdat ze te oud waren (en niet in een verkoopmanager-traject wilden/konden).

Het is met andere woorden mogelijk dat je simpelweg te oud bent voor dit soort werk. Als je geen voor je studie relevante werk kunt krijgen (tip: vraag je docenten of zij iets weten) dan wordt het tijd om te kijken naar andere opties. In de retail hoor ik ook goede verhalen over bouwmarkten. Verder is er vaak werk in de logistiek (order picking, bijrijder op bezorgdiensten is als je redelijk stevig bent vaak ook optie) - maar exact wat mogelijk is hangt af van waar je woont, welke tijden je beschikbaar bent en wat je fysiek en mentaal (aan) kunt.

Verder mbt CV: werkgevers zien graag CV zonder gaten, maar als je studeert is 'ik moest focussen op studie' prima onderbouwing voor gat. Dat gezegd, aaneengesloten werk komt beter over. Tenzij je iets doen in richting van waar je na afstuderen op solliciteert doet exact wat het werk is er minder toe - maar kan helpen een bepaald beeld die je probeert te presenteren te onderbouwen. Toen ik op voorloper van m'n huidige functie (vrij hoog ingeschaalde engineer) solliciteerde keek m'n manager op van vermelding van werk in een timmerfabriek en in de industriele schoonmaak op CV. Heb toen toelichting kunnen geven dat als ik niet m'n ideale werk kon vinden ik zeker niet thuis zou blijven zitten, dus een aanpakker was - wat duidelijk iets was waar hij naar op zoek was. Als ik op een andere functie of bij een andere manager solliciteerde had ik het er allicht niet bij gezet. Je CV is geen vaststaand iets, je spitst het toe per sollicitatie ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hydra schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:22:
[...]

Iedereen snapt heus wel dat je eerste bijbaantje gewoon een bijbaantje is. Je bent puber / student. Wat is je suggestie dan? Doen alsof je geen bijbaantje had? Nee dat staat goed!

[...]

Nouja, iemand die gewoon geen baantje had. Elk baantje is beter dan geen. Het zegt m.i. toch wat over je persoon als je baan na je afstuderen je eerste is.
Terugkerend naar de topicstart: ik raad Vervelend aan zich geen enkele zorgen te maken om die eventuele gemiste referentie. Die heeft 'ie echt niet nodig, en hij kan zoals ik het zie veel beter zo snel mogelijk daar weg en iets nieuws beginnen. Vakkenvullen kun je overal. En misschien is er ook wel een beter baantje, wie weet. Het is veel beter bij te beunen in je vakgebied, indien mogelijk. En als student kun je altijd bijles geven voor een veelvoud dat je krijgt voor vakkenvullen.

Aansluitend bij dion_b: wat 'opvallendere' baantjes doen het veel beter. Vakkenvullen is... vakkenvullen ;) Iedereen heeft het ooit weleens gedaan, gaat er dus zeker niet voor zorgen dat je opvalt als je tussen die stapel 50 andere CV's ligt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Brent op 09-05-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Brent schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:26:
Terugkerend naar de topicstart
Lekker makkelijk. Roepen dat 'ie z'n baan als vakkenvuller moet verbergen en als men daar op reageert een paar compleet andere punten 'herhalen'. Waarom quote je mijn post überhaupt als je er niet op in gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
Brent schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:10:
[...]

Ik denk niet dat je "vakkenvuller" 10 jaar op je CV moet laten staan, maar voor je eerste baan is het prima. Werkervaring is werkervaring. Inhoudelijk is het zeer waarschijnlijk irrelevant, maar bij bijbaantjes krijg je wel degelijk "skills" die ook terugkomen bij een fulltime baan. (denk daar vooral aan communicatie met leidinggevenden/collega's/klanten, functioneren onder gezag, functioneren onder druk etc)

Ze gaan niet de Lidl (of een andere supermarktketen) bellen om te vragen of je daadwerkelijk goed functioneerde, ten eerste omdat de Lidl waarschijnlijk niet meer weet over wie het gaat en ten tweede omdat dat niet zo interessant is, aangezien je er bij je bijbaantje gewoon uit geknikkerd wordt als je slecht functioneert.

@TS Je hebt een vervelende situatie gehad bij je bijbaan en je hebt aangegeven dat je dat vervelend vond. Als het daarna niet meer is gebeurd zou ik me er niet zo druk om maken. Als je weg wilt gaan, ga dan gewoon weg. Niemand gaat je tegen houden, tenzij je een echte top vakkenvuller/kassamedewerker was (helaas, dat is de harde realiteit). Maak je niet druk om referenties en zet gewoon de ervaring op je CV, er is niemand die een wenkbrauw ophaalt als het er op staat tijdens de sollicitatiegesprekken voor je eerste baan. Denk er alleen aan dat zodra je relevante werkervaring hebt het niet heel nuttig meer is om je bijbaantje op je CV te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hydra schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:37:
[...]

Lekker makkelijk. Roepen dat 'ie z'n baan als vakkenvuller moet verbergen en als men daar op reageert een paar compleet andere punten 'herhalen'. Waarom quote je mijn post überhaupt als je er niet op in gaat?
Je vroeg om een suggestie, en die geef ik, en inderdaad, omdat je wat moeite lijkt te hebben met begrijpend lezen, probeer ik wat punten te herhalen. Ik heb zeer sterk de indruk dat een aantal hier inderdaad nog aan het begin van hun carriere/opleiding staan, en iets te zwaar tillen aan de zwaarte van sommige typen bijbaantjes.
Ionicawa schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:40:
[...]
(denk daar vooral aan communicatie met leidinggevenden/collega's/klanten, functioneren onder gezag, functioneren onder druk etc)
Ik ben het verder met je eens hoor, maar dit is dus precies wat ik bedoel: denken dat deze skills de moeite van het vermelden waard zijn voor de wat interessanter banen zit je mis. Op tijd komen en kunnen overleggen met de baas zijn wel de allerelementairste skills, dadelijk vermelden sommigen hun veterstrikdiploma ook nog ;)

Als je voor een ander begin-baantje solliciteert, gewoon vermelden en geen haan die je om een referentie vraagt.

Maar we herhalen elkaar geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Brent schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:44:
Je vroeg om een suggestie, en die geef ik, en inderdaad, omdat je wat moeite lijkt te hebben met begrijpend lezen, probeer ik wat punten te herhalen.
Oh ja, dan maar een ad hominem. Toedels d:)b
Ik heb zeer sterk de indruk dat een aantal hier inderdaad nog aan het begin van hun carriere/opleiding staan, en iets te zwaar tillen aan de zwaarte van sommige typen bijbaantjes.
En jij als student hebt daar wel eindeloos veel ervaring mee? :)

[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 09-05-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hydra schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:22:
[...]
Dat zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef012
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:48
maar je kunt vakkenvullen beter goed verbergen
Dat je geen referentie van je bijbaantje invult op je CV kan ik begrijpen, maar helemaal weglaten geeft een verkeerd beeld van de sollicitant. Dat jongeren een bijbaan hebben (gehad) geeft aan dat ze al hebben meegedraaid in het bedrijfsleven, en dat ze de discipline van "optijd komen" en "aanpakken" hebben.

Nog beter is een bijbaan die dichter bij jou studierichting past. Hiermee toon je de affiniteit met het vakgebied aan.

Probeer je niet te veel aan te trekken van kritiek op het werk. En probeer open te staan voor het gesprek. Met assertiviteit kom je heeel ver. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Niet online
@TS,
Het is al een positief iets dat je contract verlenging hebt gehad als je verder gaat soliciteren staat dat positief.
Voor referenties hoef je niet enorm veel zorgen te maken waar we meestal naar kijken is "heeft hij zich compleet misdragen".
en als je zelf al zegt dat ze mischien van je af willen dan gaan ze alleen maar positief zijn!

wel moet ik eerlijk toegeven dat die hele weten omtrent "je mag niet negatief zijn" met een korreltje zout genomen kan worden. Heb vaak genoeg gehad dat ik voor referentie opbelde en ze meteen al zeiden "JA positief man, netjes proces verbaal, netjes alle gestolen goederen terug betaald". En dan meld ik gewoon aan de solicitant "Helaas heb ik niet het gevoel dat je in dit team past".
En niemand die er ooit achterkomt wat er tijdens die referentie besproken is.
Maar goed op jouw verhaal, kleine kans dat dat zal gebeuren.

Als je een leuke baan ziet zou ik zeggen ga ervoor, als ze van je af willen dan zullen ze positief zijn en als je nooit zware problemen hebt gehad zoals te laat komen of diefstal dan komt het ook wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
*knip* dit is een serieus topic

[ Voor 82% gewijzigd door gambieter op 09-05-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* ook dit hoort hier niet

Maar serieus; het feit dat je een vast contract hebt, maakt je onderhandelingspositie naar een ander baantje wellicht wat sterker, qua salaris-onderhandeling (x-euro erbij gekletst*x-uur=wellicht toch hoop euro erbij.)
Voor je CV maakt dit toch niks uit, niemand zal ooit jouw baas (bazin, knuffel-surrogaat-moeder) bellen om te vragen of je niet een keer per ongeluk de peper in het vak van de zout hebt neergezet o.i.d.- ik heb het i.i.g. nog niet eerder meegemaakt. Pas bij de meer serieuzere jobs, gaat dit meetellen.

Het kan zelfs in je nadeel werken, als je op Linked-In een rete-goeie beoordeling hebt staan voor een nix-baantje, dan lijkt het net alsof dat het enige is dat je kunt en je verder niks in je mars hebt. :o
(Plafond bereikt.)

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 09-05-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Hydra schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:46:

En jij als student hebt daar wel eindeloos veel ervaring mee? :)
Ik was in de veronderstelling dat dat het doel van een forum was, leren van de ervaring van anderen :) Indien het niet impliciet duidelijk was en je er om vraagt, ja ik heb inmiddels wel wat ervaring, natuurlijk omdat ik wat ouder ben en dus meer gesolliciteerd heb, maar nog het meest door me, als student, te bemoeien met de studentenwereld en daardoor interacties met grote bedrijven. Het is heel instructief om eens te zien hoe HR van een miljardenbedrijf in een uurtje door een paar honderd studenten CVs heen werkt voor een eerste selectie. Dan leer je snel dat een goed CV maken een vak op zich is, en geen vak dat je dient te vullen ;)
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:27:
Het kan zelfs in je nadeel werken, als je op Linked-In een rete-goeie beoordeling hebt staan voor een nix-baantje, dan lijkt het net alsof dat het enige is dat je kunt en je verder niks in je mars hebt. :o
(Plafond bereikt.)
Juistem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22
Aangezien dit topic bepaald geen lekker discussieverloop kent en de vraag van topicstarter al ver uit zicht is, gaat dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.