Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• KimS
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-07-2024
Hallo allemaal,

Mijn Samsung Galaxy S3, die ik - zo gok ik - zo'n drie jaar in gebruik heb, is aan vervanging toe. Dat is vooral omdat hij erg traag wordt. Om een app te openen moet ik soms letterlijk minutenlang wachten. Verder belt hij niet altijd meer zoals het hoort, want dan krijg ik een raar geluid. Oftewel: een nieuwe telefoon is wel gewenst.

Als ik reviews lees, lees ik een heleboel voor- en nadelen, maar ik vraag me af of ik de nadelen echt opmerk aangezien ik nooit echt een superdure telefoon heb gehad of zo. Mensen die er verstand van hebben, zien sommige nadelen misschien sneller dan ik zelf.

Ik gebruik mijn telefoon (uiteraard) om te bellen, te sms'en en te Whatsappen, maar ik heb ook wat sociale media, ik download graag reisapps (OV-apps, maar ook Skyscanner o.i.d.) en af en toe speel ik een spelletje.
Het enige grote nadeel aan mijn Samsung/Android vind ik dat er zo veel overbodige apps op staan. Verder is natuurlijk de traagheid irritant, maar dat zal wel met de leeftijd van het toestel te maken hebben.

Weten jullie een alternatief dat nu op de markt is dat qua prestaties lijkt op de Samsung Galaxy S3 of zelfs beter is? Mijn budget ligt ergens tussen de €200 en €300,00 (volgens de man in de Mediamarkt is een budget van €150 tot €200 voldoende, zijn jullie het daarmee eens? Ik heb er liever één die net iets langer mee gaat dan dat ik nu een paar tientjes minder betaal). Ik heb niet veel eisen, maar een uitbreidbaar geheugen en een verwisselbare accu zou wel fijn zijn. Water- en stofbestendig is een mooie bijkomstigheid, maar geen must.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven. Hartelijk dank vast voor jullie antwoorden!

Kim

Toevoeging: ik heb mijn oog laten vallen op de Sony Xperia Z3 compact. Is deze geschikt? Gaat deze het ook twee à drie jaar vol houden, net zoals mijn Samsung Galaxy S3? Ik hoor het graag!

[ Voor 5% gewijzigd door KimS op 08-05-2016 20:29 ]

Beste antwoord (via KimS op 14-05-2016 20:16)

• WillemJWZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-10 18:05
Ik zit even naar je eisen te kijken, mag ik vragen waarom je een verwisselbare accu wilt? Er zijn aardig wat telefoons met grote accu's te krijgen, zodat jij je geen zorgen maakt of je de dag wel door komt.

Ik zou zelf voor de Motorola Moto X Play gaan, 5,5 inch telefoon, grote accu, mooi display, goede camera en niet te vergeten Kale Android 6.0! Geen last meer van al die rommelsoftware van b.v. samsung! Wel helemaal boven in je budget, maar dan heb je wel een budget-topper die nog jaren meegaat.

Met de nieuwere sony's heb ik geen ervaring.. Zien er qua specificaties prima uit.. Ik heb wel een sony xperia z ultra gehad (reus van een telefoon) maar daar was het glas prima, alleen was het glas wel erg krasgevoelig, met als gevolg dat de achterkant van de telefoon binnen no-time vol met krassen zit... Ik weet niet hoe dat nu is en of ze het verbeterd hebben, dus niet al te zwaar aan mijn mening tillen...

Hi !!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Je Samsung S3 heeft maar 1 Gb geheugen, dat is de belangrijkste reden van traagheid. De Sony Z3 Compact heeft het dubbele gehegen, en een betere camera dan je nu hebt, plu seen Android 6 update betekend dat je daar weer even mee door kan, verder is het ook een vlaggeschip toestel net als de S3 was, dus optimale kwaliteit, prima toestel.
Wel zijn er wat issues geweest met mensen die het scherm braken, maar op basis van je post acht ik de kans klein dat jij daar last van zult krijgen, imers heb je 3 jaar met de S3 gedaan.
Hier technisch de toestellen naast elkaar ( en je kunt ook andere vergelijken):
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=4238&idPhone2=6538

Acties:
  • Beste antwoord

• WillemJWZ
Ik zit even naar je eisen te kijken, mag ik vragen waarom je een verwisselbare accu wilt? Er zijn aardig wat telefoons met grote accu's te krijgen, zodat jij je geen zorgen maakt of je de dag wel door komt.

Ik zou zelf voor de Motorola Moto X Play gaan, 5,5 inch telefoon, grote accu, mooi display, goede camera en niet te vergeten Kale Android 6.0! Geen last meer van al die rommelsoftware van b.v. samsung! Wel helemaal boven in je budget, maar dan heb je wel een budget-topper die nog jaren meegaat.

Met de nieuwere sony's heb ik geen ervaring.. Zien er qua specificaties prima uit.. Ik heb wel een sony xperia z ultra gehad (reus van een telefoon) maar daar was het glas prima, alleen was het glas wel erg krasgevoelig, met als gevolg dat de achterkant van de telefoon binnen no-time vol met krassen zit... Ik weet niet hoe dat nu is en of ze het verbeterd hebben, dus niet al te zwaar aan mijn mening tillen...

Hi !!

• KimS
Hartelijk dank voor jullie reacties!

WillemJWZ, die verwisselbare accu zou ik graag willen om twee redenen:
1. Ik heb bij mijn laatste telefoons (eerst S2, toen S3) de accu na ongeveer een jaar vervangen om de batterijduur weer even een boost te geven. Anders denk ik niet dat ik er drie jaar mee had kunnen doen.
2. Mijn nummer 1 oplossing bij problemen met mijn telefoon is: batterij eruit en 9 van de 10 keer werkt het.

Ik ga zeker kijken naar die Motorola, maar het liefst ga ik voor een telefoon die iets kleiner is. Vandaar dat de Sony me zo opviel.

Nogmaals dank, ik kan weer even verder. Andere tips worden uiteraard gewaardeerd!

• Pelkie
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11 15:46
Ik ben persoonlijk ook vanaf een S3 naar de Motorola Moto X Play gegaan. Ik vond het persoonlijk echt een sprong vooruit. De belangrijkste rede dat ik voor deze telefoon ben gegaan is de grote accu. Bij veel telefoons zie je bij de specificaties staan dat ze "lang mee gaan" maar met dit toestel klopt het ook nog. Met mijn gemiddeld gebruik (student, berichten sturen en internetten tijdens de les je kent het wel) heb ik aan het eind van de dag nog ruim 50% over. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken maar ik denk niet dat het nodig gaat zijn om bij dit toestel de accu te vervangen. Al doe je er na anderhalf jaar nog maar 1 dag mee, dan is dat nog steeds net zo veel als bij andere nieuwe toestellen.

Succes met je zoektocht!

• KimS
Ik twijfel nu heel sterk tussen de Motorola Moto X Play en de Sony Xperia Z3 compact. Ik moet nog even bedenken welke voor- en nadelen voor mij zwaarder wegen.

De Motorola Moto X Play is dus heel goed qua batterijduur e.d. en heeft weinig overbodige apps, maar hij is wel heel groot (en ik heb vrij kleine handen). Hiervoor moet ik toch weer eens terug naar de winkel om hem even te proberen. Wat betekent spatwaterbestendig eigenlijk? Stel dat ik hem (per ongeluk uiteraard) in het water laat vallen en hem er na enkele seconden alweer uit haal, is 'ie dan kapot of niet?

De Sony Xperia Z3 compact is waterbestendig en klein. Hier is echter ook de accu niet verwisselbaar en ik vraag me af hoe snel ik dit ga merken. Hij is wel wat goedkoper dan de bovenste.

Jammer dat er niet echt kleine telefoons meer worden gemaakt. Eigenlijk vind ik mijn S3 al best wel groot namelijk...

[ Voor 10% gewijzigd door KimS op 09-05-2016 16:29 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 18:35
Waarom geen Nexus 5x? pricewatch: LG Nexus 5X 32GB Zwart

Heeft een goede camera, stock android en altijd de laatste updates. Is ook een stukje kleiner dan de Moto x play. Plus je hebt een fingerprint sensor wat altijd erg handig is met unlocken en natuurlijk veilig :).

Edit: Als je met 16gb kan leven is de 16gb 50 euro goedkoper: pricewatch: LG Nexus 5X 16GB Zwart

[ Voor 20% gewijzigd door Iekozz op 09-05-2016 18:12 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• KimS
Ook die had ik eigenlijk afgeschreven omdat de accu niet verwisselbaar is (ik ben zo bang dat ik dan na een jaar bijna niets meer met m'n telefoon kan omdat 'ie dan te snel leeg gaat, wat denken jullie daarvan?).

pricewatch: Motorola Moto G (2015) 2GB ram, 16GB opslag Zwart
Als ik deze zou kopen, zou ik er dan op vooruitgaan i.v.m. mijn Samsung S3? Qua budget is dit wel aantrekkelijker en hij staat regelmatig bovenaan in lijstjes van de beste goedkope telefoons...

[ Voor 46% gewijzigd door KimS op 09-05-2016 18:49 ]

• Iekozz
De accu's van de z3 compact en de moto play zijn ook niet verwisselbaar? Dan zou je die ook moeten afschrijven.

Je hebt twee jaar garantie op een nieuw toestel, mocht die problemen geven kun je hem zo opsturen naar de winkel. En mocht die buiten garantie zijn kost het ongeveer 50 euro van wat ik zo snel kan vinden op internet. Ja, ietsjes duurder en ongemakkelijker dan een losse accu maar als je daar een veel beter toestel voor krijgt :).

De moto g zou ook voldoen aan al jouw eisen. Sowieso ga je met elk toestel er wel op vooruit. De camera van de motog is oke, dus als je dat belangrijk voor je is kun je beter een andere kiezen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• KimS
Over de Z3 heb je gelijk, maar het punt van Pelkie over de Moto wel mooi: als de accu na anderhalf jaar nog maar één dag mee gaat ipv twee, is dat nog beter dan menig nieuwe smartphone. Vandaar dat ik die nog wel op mijn lijstje houd. De Z3c schrijf ik denk ik wel af, maar ik vond die vooral fijn omdat die klein was... Camera vind ik niet zo heel belangrijk. Heb een goede systeemcamera, dus als ik echt goede foto's moet hebben, fotografeer ik daar wel mee.

Al met al ben ik een enorme twijfelkont en denk ik dat ik er niet snel uit zal gaan komen, haha.

[ Voor 9% gewijzigd door KimS op 09-05-2016 18:59 ]

• Iekozz
Ik zie dat de play langer meegaat met de accu dan de 5x. Zie hier: reviews: LG Nexus 5X Review: goede allrounder en waardige opvolger

Als de accu voor jou het belangrijkst is dus mooi de moto x play nemen. Plus heeft ook nog een micro-sd kaart slot. :)

• KimS
Niet het belangrijkste, maar ik wil niet na een jaar al een andere telefoon moeten nemen omdat mijn accu nog maar een halve dag mee gaat.

Verwijderd

Nadeel van kleinere toestellen is dat ze een kleinere batterij hebben. Alhoewel de betere Samsung toestellen er in slagen een zeer goede batterijduur te hebben.
De Galaxy S5 Neo is een goede middenklasser met een 5,1" scherm.. Geheugen uit te breiden en vervangbare batterij. Ook water- en stofdicht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 20:50 ]

• Iekozz
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:48:
Nadeel van kleinere toestellen is dat ze een kleinere batterij hebben. Alhoewel de betere Samsung toestellen er in slagen een zeer goede batterijduur te hebben.
De Galaxy S5 Neo is een goede middenklasser met een 5,1" scherm.. Geheugen uit te breiden en vervangbare batterij. Ook water- en stofdicht.
De moto kost hetzelfde en heeft 800 mAh meer dan de samsung. Ook wil ze van de bloat af, niet nog meer zoals helaas het geval is bij samsung toestellen. Daarnaast draait de moto al 6.0 en met de samsung is het maar de vraag of dat ooit zal komen. De neo is met 5.1 inch ook geen kleine telefoon overigens.

• KimS
Inmiddels ben ik al een aantal dagen in het bezit van de Motorola Moto x play. Hele verademing in vergelijking met mijn trage Samsung. Helaas gaat mijn accu echt niet langer dan een dag mee, terwijl ik hem toch niet heel intensief gebruik. Ook moet ik er nog aan wennen dat 'ie zo groot is. Maar over het algemeen ben ik tevreden met mijn aankoop. Hartelijk dank voor jullie adviezen!

• WillemJWZ
KimS schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:15:
Inmiddels ben ik al een aantal dagen in het bezit van de Motorola Moto x play. Hele verademing in vergelijking met mijn trage Samsung. Helaas gaat mijn accu echt niet langer dan een dag mee, terwijl ik hem toch niet heel intensief gebruik. Ook moet ik er nog aan wennen dat 'ie zo groot is. Maar over het algemeen ben ik tevreden met mijn aankoop. Hartelijk dank voor jullie adviezen!
Zet je helderheid wat lager, kan veel schelen. Evt wifi uitzetten als je geen verbinding met een netwerk hebt.

Veel plezier met je nieuwe telefoon!

Hi !!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

KimS schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:15:
Wipe je cache partitie anders ook eens via je recovery ;). Kan ook al veel helpen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Pagina: 1