Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MIT wil 4,4 miljard euro inzamelen met 'Campagne voor een Be

Pagina: 1
Acties:

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
nieuws: MIT wil 4,4 miljard euro inzamelen met 'Campagne voor een Betere Wereld'

Ik vraag mij af wat de nieuwswaarde is van dit artikel? Zowat elke universiteit in Boston (en daarbuiten) is momenteel bezig met een campagne om geld in te zamelen. Ik weet dat MIT uitblinkt op vlak van persrelaties, maar ik zie niet in waarom juist over hun campagne geschreven wordt.
  • Harvard zoekt 6,5 miljard dollar voor onderzoek, studiebeurzen en betere faciliteiten.
  • Boston University zoekt 1,5 miljard dollar voor onderzoek, studiebeurzen en betere faciliteiten.
  • Boston College zoekt 1,5 miljard dollar voor onderzoek, studiebeurzen en betere faciliteiten.
  • Northeastern zoekt 1,25 miljard dollar voor onderzoek, studiebeurzen en betere faciliteiten.
  • ...
Er is werkelijk niets maar dan ook niets bijzonder aan de campagne van MIT.

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:02
De relevantie van het nieuws zit hem in het feit dat het MIT is. Een van dé universiteiten als het gaat om onderzoek op het gebied van technologie. Zoals ook in het artikel vermeld passeren ze vaker de revue in ons nieuws. Is het het hardste en grootste nieuws van de dag? Nee, zeker niet. No denying that. Maar met je 'niets maar dan ook niets bijzonders'-bestempeling ga ik niet mee.

• Alfredo
  • Laatst online: 31-07 19:40
Dat is toch gewoon pure marketing? MIT haalt constant geld op, jaar in jaar uit. Maar omdat ze het nu een fancy naam geven is het nieuwswaardig?
Het onderzoek van Harvard komt toch ook vaak in het nieuws, inclusief op Tweakers? Waarom werd er voor hun campagne geen reclame gemaakt? Die van John Hopkins? Princeton? UC Berkeley? Stanford? Allemaal toch universiteiten die baanbrekend werk verzetten en gratis reclame kunnen gebruiken.

En dan kan je zeggen: "We kunnen onmogelijk gelijke aandacht geven aan iedereen", wat klopt. Maar het is niet omdat MIT de beste perskanalen heeft, dat hun advertentie (wat dit is) als "nieuws" moet overgenomen worden.

• Olaf
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik snap je punt Alfredo, maar ik snap de afweging van Mark ook. Anders dan veel overige instituten (hoe baanbrekend werk ze ook verrichten) is MIT volledig op technologie gericht en ligt het daarmee dichter bij Tweakers dan andere uni's. Zoals Mark al aangeeft is het geen groot nieuws en ja, het is deels slimme marketing, maar ook dit kan voor sommige lezers interessant zijn. Als ik zo de comments lees is ook lang niet iedereen bekend met dit soort funding. Wellicht kun je je bovenstaande punt delen in de reacties?