xfx radeon 5770 gecrashed?

Pagina: 1
Acties:

• JForceDesigns
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-01-2021
Help! Ik heb een serieus probleem en kom er zelf niet uit. Net nadat ik dit weekend besloten heb een nieuwe desktop te gaan aanschaffen gaat er iets ontzettend mis met mijn huidige systeem. Terwijl enkel alt.binz een download uitvoert slaat de koeler op de xfx radeon 5770 op hol en gaat het beeld op zwart. Ik vermoed dan ook dat de videokaart het probleem is. Ik heb de pc uitgezet, af laten koelen, kaart eruit gehaald, nagekeken op brandlucht ofzo maar niks gevonden. Case open gezet en herstart (3x) maar geen resultaat. Ook het benaderen via Teamviewer lukt niet, systeem blijft offline.

Wat nu? Please help! Ik wil echt graag de meest recente zaken redden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat je videokaart dood is. Heb je een IGP? Zoja, werkt hij daar nog mee? (sowieso handig om even specs te geven, dan weten we waar we het over hebben).

Het hoeft niet per se je videokaart te zijn, kan ook bij de voeding liggen. Het makkelijkst is onderdeel voor onderdeel testen.
Voor wat betreft data zou ik eerst even een backup maken, mochten er belangrijke zaken op staan door de schijf in een andere PC te hangen.

• JForceDesigns
IGP? Denk t niet. Het gaat om een Asus P6T deluxe v2 mobo, i7 920 CPU, OCZ 600w voeding. Harde schijven draaien in RAID0 dus durf ze niet los te trekken

Componenten:
Intel Core i7 920 Boxed
ASUS P6T Deluxe V2
Corsair Dominator DDR3 3x 2GB 1600Mhz
XFX Radeon HD 5770 1GB (Battleforge)
Samsung Spinpoint F3 1TB
2x Western Digital Caviar Blue 640GB (SATA2, 16MB)
2x Optiarc AD-7240S-0B

[ Voor 47% gewijzigd door JForceDesigns op 08-05-2016 18:31 ]

Verwijderd

Hallo,

wat voor merk en wattage is de voeding ? @JForceDesigns dat kan soms ook het probleem zijn

heb ik 1x meegemaakt dacht dat de videokaart kapot was dus omgeruild bleek het mijn brakke no name voeding te zijn ( was mijn eerste Zelfbouw PC) 14 jaar geleden :P

overheen gekeken zie nu een OCZ 600 watt voeding staan.

Mischien een idee om de kaart in een andere pc te stoppen kijken wat hij doet

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2016 18:37 ]

• JForceDesigns
Ocz mod xtream 600watt

---

Edit: ik zit te denken, waarom zie ik het systeem niet na een harde reset online komen in teamviewer? Normaal kan ik het systeem starten en vervolgens inloggen via teamviewer op mijn telefoon of tablet. Maar nu zie ik het niet. Zal dat zijn omdat na de harde reboot Windows niet normaal start/in safe mode start/checkdisk uitvoert?

[ Voor 88% gewijzigd door JForceDesigns op 08-05-2016 19:16 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Als je kunt ga dan eens ter plaatsen kijken. Kan zijn dat ie de hdd/ssd niet meer ziet en dan komt TV ook niet meer online ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• JForceDesigns
@damic, teamviewer was mijn laatste hoop om toch nog bij het systeem te kunnen. Het gaat hier om een desktop.

Update is dat ook met een andere grafische kaart er geen beeld komt. Wie weet raad? Waar kan ik beste mijn probleem posten voor hulp. Ik krijg gewoon geen beeld. Probleem ontstond zonder aanleiding. Ik was in dezelfde ruimte, had net een download aangezet. Nu een systeem dat lijkt aan te gaan maar niks doet. Lampjes branden, fans draaien, maar geen reactie verder. Wat nu?

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Koppel alle ansluitingen los die niet strikt nodig zijn ; dus ook usb poorten van de case en ewtra aansluitingen voor geluidskaart.

Religion is Opium for the Masses

Verwijderd

Voor die voeding is het niet gek om er na +-7 jaar mee op te houden, dus aardige kans dat dat het is. Om te voorkomen dat je je harde schijf of andere onderdelen misschien beschadigt zou ik eerst een andere voeding proberen en niet meer je huidige gebruiken.

• JForceDesigns
Ok. Heldere tip JVRadeon. Ben inmiddels de hele tijd van alles aan het proberen dus heb hopelijk niet al iets verder gesloopt. Voor nu dus eerst een nieuwe voeding bestellen. Al vind ik het dan wel raar dat ik wel leds zie branden, fans zie draaien en harde schijven hoor spinnen. Maar ga je tip volgen. Ga vanavond nog een bestelling uit doen

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb dit zelf ook gehad met een 5770. Toen ging er als dit gebeurde ook een rood ledje branden. Bij mij kwam het door een brakke molex naar pcie adapter. Je zou een andere pcie kabel kunnen proberen als die eraan zit.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• JForceDesigns
Waar ging een rood ledje branden nelizmastr?

edit: de OCZ voeding is modulair. Ik heb de PCIe kabel ook in de andere aansluiting gehad zonder succes. Een andere kabel heb ik zo niet liggen denk ik. Morgen nog maar eens zoeken.

Voor nu vooral de vraag/zorgen: kan ik mijn data nog terughalen (foto's, administratie, enz.)

[ Voor 76% gewijzigd door JForceDesigns op 08-05-2016 22:17 ]

• JForceDesigns
En... De voeding was het probleem! Voeding vervangen, problemen opgelost :)

Bedankt voor de hulp!

[ Voor 14% gewijzigd door JForceDesigns op 14-05-2016 22:13 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En nu als de sodemieter zorgen dat je backups op orde zijn, zodat je in het vervolg bij een dode PC niet weer in de stress hoeft te schieten!
Pagina: 1