Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markb9
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10-06-2016
ik zou graag Ziggo Horizon Go kijken via HDMI 3 op de tv via mijn smarthphone (wifi)

Nu is de resolutie van de TV HD ready 1080 en de resolutie van de telefoon een stuk minder.

Is het nu zo dat de resolutie van de telefoon niet uit maakt omdat de output naar het scherm onafhankelijk naar de TV door wordt gestuurd ? Of dient de resolutie van de telefoon op zijn minst ook 1080 te zijn om fatsoenlijk beeld te krijgen ?

Iemand een idee met toelichting hoe dit precies werkt ?

Bijvoorbaat bedankt,

gr. Mark

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)

Ik kan me maar twee redenen bedenken waarom je dit zou willen:
1) Je woont nog bij je ouders, die hebben een abo en jij wilt graag op je kamer TV kunnen kijken. If so: bel ziggo even en vraag om een tweede horizonbox.

2) je woont op kamers en wilt zelf geen abo nemen om het spul op je TV aan te sluiten.

Dus which one is it? ;)

Having said that: wat heb je zelf al geprobeerdom het te fixen? Hier op GoT geldt: eerst zelf proberen, en dan pas vragen (met mededeling wat je zelf al geprobeerd had) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 18-09 23:03

Koenvh

Hier tekenen: ______

quote:
The Eagle schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:22:
Welkom op GoT :)

Ik kan me maar twee redenen bedenken waarom je dit zou willen:
1) Je woont nog bij je ouders, die hebben een abo en jij wilt graag op je kamer TV kunnen kijken. If so: bel ziggo even en vraag om een tweede horizonbox.

2) je woont op kamers en wilt zelf geen abo nemen om het spul op je TV aan te sluiten.

Dus which one is it? ;)

Having said that: wat heb je zelf al geprobeerdom het te fixen? Hier op GoT geldt: eerst zelf proberen, en dan pas vragen (met mededeling wat je zelf al geprobeerd had) :)
Of:
- Je wilt niet maandelijks betalen voor een Horizon box die je maar voor een paar keer in het jaar gebruikt
- Je bent een Tweaker, dus je wilt knutselen
- Je hebt geen coax in die kamer liggen

Er zijn wel meer mogelijkheden ;)

De TV ondersteunt niet toevallig Miracast? Dat zou 't wel wat makkelijker maken :P

Koenvh wijzigde deze reactie 08-05-2016 18:34 (4%)

Waarom vandaag doen wat je morgen ook kunt uitstellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SonOfAnarchy
  • Laatst online: 14-08 19:47

SonOfAnarchy

Dracarys

Wat is het merk vd TV en het merk vd telefoon?

BTW HD Ready is 720p en 1080p is Full HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• markb9
Ik ga op kamers en inderdaad vanuit een abonnement van mijn ouders wil ik via een telefoon Horizon Go kunnen gebruiken. Dit kan toch ?

Ik heb de benodigde kabel nog niet aangeschaft omdat ik mij af vraag of dit wel gaat werken daarom uit voorzorg dacht ik, laat ik het hier even vragen om zeker te zijn dat met wat ik van plan ben dat de kwaliteit van weergave op de TV ook goed zal zijn.

Zoals ik het bedacht had was om een verloopstekker te kopen van mini usb hdmi + een hdmi kabel en dit zou dan op HDMI3 in de TV gevonden moeten worden alleen heb ik nergens iets kunnen vinden over de schermresolutie van de telefoon in verhouding met die van de televisie.

Optie 2, draadloos, en bedankt voor de tip, miracast ziet er inderdaad handig uit. In de reviews welke ik zo snel op youtube vind is men alleen nog wel van mening dat het niet vlekkenloos werkt. Ik zie dat de resolutie hier mee in stellen is maar je kunt van 480 x 854 toch geen 1280 × 720 maken ? Daarom ook mijn vraag.

"Gaat het om de bron (Video Streamkwaliteit en videochip in de telefoon en is de resolutie van het scherm van de telefoon irrelevant) of heeft dit wel degelijk invloed op hoe scherp het op de tv weergegeven zal worden ?

Ik heb ook geen telefoonabonnement maar prepaid (ik bel zeer beperkt) ik text vooral daarom is het een wat eenvoudigere telefoon.

De TV is een Samsung LE32 HD Ready 1280 × 720

De telefoon is een HTC Desire 320 480 x 854 pixels

markb9 wijzigde deze reactie 08-05-2016 20:32 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10:03
Ik denk dat het handigste is om een Chromecast dongle te kopen: nieuws: Ziggo voegt Chromecast- en Airplay-ondersteuning toe aan Horizon Go-app

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Beetje grijs gebied, maar volgens mij probeer je dus gewoon illegaal te kijken. Snap dat het spul van je ouders is en je het dus thuis altijd gebruikt, maar je gaat je eigen huishouden voeren. Feitelijk staat wat je probeert te doen gelijk aan wat ze cardsharing noemen: anderen laten meeliften op jouw abo. En of het nou je ouders of je buurman of je huisgenoten zijn, dat is gewoon strafbaar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• markb9
Een Chromecast Dongle is dat alleen voor Ziggo ? Ik heb het voor alle doeleinden zoals Kijk / Uitzending gemist / RTL Gemist etc.

m.b.t. het juridische aspect, zolang ik ingeschreven sta op het adres waar het ziggo abonnement van toepassing is en ik als inwonend gezinslid ook deels op kamers woon zonder aansluiting voor TV mag ik toch mijn mobiel met de daar op geïnstalleerde applicaties gebruiken. Ik doe niet aan cardsharing, ik kan mijzelf niet opsplitsen in een tweede persoon. Als ik mijn telefoon zou uitlenen en iemand anders zou vervolgens de applicatie gaan gebruiken dan is het een ander verhaal. Of niet ?

• The Eagle

The Eagle

Als jij op kamers woont heb je toch ook een uitwonende beurs, correct? oh nee, dat kan alleen als je niet meer thuis ingeschreven staat ;)

Snap dat je als student creatief wilt zijn en dat het niks mag kosten. Maar welkom in de volwassen wereld :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 26-05 22:15
Moet je daarvoor niet op een Ziggo verbinding zitten?
Je kunt ook gewoon via de webbrowser overigens naar horizon kijken.
dit kan zover ik weet gewoon met de inlog naam van je ouders.

https://www.horizon.tv/nl_nl/

of wilde je ook geen computer aanschaffen?
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True