Ben bang van niet. Las je topic net, herinnerde me een situatie waar ik me recent in bevond; en ben eens gaan kijken hoe dat regel technisch eigenlijk zit;
Hetzelfde probleem heb je dus bij veilingen, is de conclusie. Sommige verkopers zijn verschrikkelijk onbetrouwbaar, en proberen als je een veiling wint nog flinke verhogingen toe te passen op de prijs. (Laatst eentje die wilde 25% er bovenop gooien, no way. Stel dan gewoon een hogere startprijs in ofzo (al was het minimum al een zeer realistische prijs in dit geval.), want natuurlijk wel klagen als mensen meer bieden en dan minder willen betalen.

Eigen schuld dan, start dan gewoon geen veiling op!)
Maar daar mag je volgens de T.net regels *niets* over zeggen, niemand mag weten dat de veilingen van die persoon kennelijk 100% onbetrouwbaar zijn en dat die persoon nog redelijk onbeschoft communiceert met je ook. Dat is eigenlijk heel erg raar.
Een veiling is niet bindend, dus heb je technisch gezien geen deal (ookal sluit Tweakers.net blijkbaar automatisch de veiling met status "verkocht"?) als je wint; maar het zegt wel veel over de instelling van de gebruiker. Die uitkomst niet honoreren is namelijk behoorlijk onbeschoft.
... En toch mag je dan niet reageren dat de gebruiker niet netjes is, onbeschoft reageert en de geïmpliceerde/gewekte verwachtingen absoluut niet nakomt. (veilingen op t.net zijn dan ook nogal useless.)
Dat is gewoon raar.
In principe als een verkoper op je berichtje "Hoi, ik wil graag met je praten over de advertentie van X over product Y. Heb je deze nog, en zo ja: zit er een bonnetje bij?" reageert met: "Sodemieter op, ik heb helemaal geen zin om zaken te doen!!"; dan mag je niet aangeven dat de verkoper kennelijk een aso is.
Ik snap dat het moeilijk te controleren is als er geen deal tot stand gekomen is, en dat je dan snel te maken krijgt met nep-reviews; wat meer werk is voor de moderators om uit te zoeken met een versoepeling van de regels. Maar toch, het blijft een probleem.
[
Voor 37% gewijzigd door
WhatsappHack op 10-05-2016 02:39
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)