[feedback] wanneer geven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47
Tldr: mag ik feedback geven als iemand weigert te reageren op mijn berichten?

Het gebeurt me steeds vaker dat ik iets zie in v&a, de enige contact mogelijkheid een bericht sturen is en de veiling uit staat.

Vervolgens reageren mensen gewoon niet maar de advertentie blijft actief. Misschien is hij al verkocht maar zet hem dan ook op verkocht. Een berichtje terug hoeft dan nog niet eens van mij tbh.

Dus zou ik graag een negatieve feedback achter willen laten over de communicatie. Echter hebben we geen deal. Is dit toegestaan?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Regels zijn toch duidelijk? geen deal = geen beoordeling.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoofdreden is dat verkopers soms een enorm overstromende mailbox hebben. Er is dan overleg met iemand concreet maar het duurt soms een paar dagen voor alle details besproken zijn. Niet iedereen gebruikt de gereserveerd status, en het ligt ook aan de wijze van overleg. Zeker als er binnen 20 minuten soms al 50 reacties liggen kan je begrijpen dat het moeilijk is dat allemaal af te handelen.

Het is soms ondoenlijk om iedereen een reply te geven. Om dezelfde reden geeft crew geen concrete feedback op topicreports en dergelijke.

Hoewel het begrijpelijk is dat je als koper graag een reactie wil, is het ook weer niet fair om iemand die gewoon prima handelt in de zaken waar echt iets van eigenaar wisselt te straffen omdat hij misschien juist een hele goede deal neerzet die tot zo veel reacties leidt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

20 minuten 50 reacties is een realistisch scenario dan? Ik vind dat de TS opzich wel een punt heeft. Zo'n statuswissel is toch wel het minste wat je even kan doen? Daar is het voor immers.
iPhones voor weggeefprijzen daargelaten als je naar een videokaart op zoek bent ofzo en je krijgt gewoon geen repliek op een standaard advertentie met standaard vraagprijs is dat behoorlijk vervelend en in mijn ogen tamelijk onfatsoenlijk en dat komt dan echt niet door een stormvloed aan reacties...

Misschien is een beoordeling niet de juiste manier, maar t.net zou daar wel wat mee mogen doen.
Op Facebook wordt je er ook op "afgerekend" als je niet reageert als winkelier (in de vorm van de indicatie hoe ontvankelijk je bent voor berichten), misschien is zo'n systeem dan een oplossing dan kan je als koper in ieder geval sneller beoordelen of je op een reactie moet gaan wachten of niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
Regels ben ik mee bekend maar ik had er even bij moeten zetten dat ik ze aan de kaak wilde stellen.

Persoonlijk vind ik het nogal irritant als mensen gewoon weigeren te reageren op berichten. Als je een product op v&a zet moet je mijns inziens bereid zijn om ook te antwoorden op berichten omtrent die advertentie.

Mocht je dat niet doen dan vind ik dat daar best iets tegenover moet staan. Of dat het huidige beoordelingssysteem is vindt ik moeilijk te beoordelen op het moment. Ik snap dat daar hier binnen weinig ruimte voor is. Zo kan je zomaar 20 stukken feedback krijgen voor 1 adv. Dat schiet niet op.

Voor de duidelijkheid het gaat hier om een laserprinter en een synology nas. Beide volgens mij geen apparaten waar hele hordes reacties op komen. Beide staan ook nog steeds actief.

* Craven gaat nog even nadenken doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-10 22:13

GforceNL

Out of memory....

Er zijn veel mensen op vakantie (geweest) de afgelopen week.

Weet uiteraard niet wat de strekking van je berichten was.

Reacties de ik krijg in de trend van: "voor 1000 kom ik hem vanavond ophalen" terwijl ik een vraagprijs van 2000 heb kunnen er op rekenen dat ik geen tijd in een reactie steek.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
In beide gevallen ging het om informatie aanvragen van mijn kant. Aantal printjes en 's. Art data van disks in de nas.

Dit zijn echter maar 2 recente voorbeelden. Ik ben het veel vaker tegen gekomen.

Het gaat me momenteel om of we hier wat tegen kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ben bang van niet. Las je topic net, herinnerde me een situatie waar ik me recent in bevond; en ben eens gaan kijken hoe dat regel technisch eigenlijk zit;
Hetzelfde probleem heb je dus bij veilingen, is de conclusie. Sommige verkopers zijn verschrikkelijk onbetrouwbaar, en proberen als je een veiling wint nog flinke verhogingen toe te passen op de prijs. (Laatst eentje die wilde 25% er bovenop gooien, no way. Stel dan gewoon een hogere startprijs in ofzo (al was het minimum al een zeer realistische prijs in dit geval.), want natuurlijk wel klagen als mensen meer bieden en dan minder willen betalen. ;) Eigen schuld dan, start dan gewoon geen veiling op!)

Maar daar mag je volgens de T.net regels *niets* over zeggen, niemand mag weten dat de veilingen van die persoon kennelijk 100% onbetrouwbaar zijn en dat die persoon nog redelijk onbeschoft communiceert met je ook. Dat is eigenlijk heel erg raar.
Een veiling is niet bindend, dus heb je technisch gezien geen deal (ookal sluit Tweakers.net blijkbaar automatisch de veiling met status "verkocht"?) als je wint; maar het zegt wel veel over de instelling van de gebruiker. Die uitkomst niet honoreren is namelijk behoorlijk onbeschoft.

... En toch mag je dan niet reageren dat de gebruiker niet netjes is, onbeschoft reageert en de geïmpliceerde/gewekte verwachtingen absoluut niet nakomt. (veilingen op t.net zijn dan ook nogal useless.)
Dat is gewoon raar. :)

In principe als een verkoper op je berichtje "Hoi, ik wil graag met je praten over de advertentie van X over product Y. Heb je deze nog, en zo ja: zit er een bonnetje bij?" reageert met: "Sodemieter op, ik heb helemaal geen zin om zaken te doen!!"; dan mag je niet aangeven dat de verkoper kennelijk een aso is. :P
Ik snap dat het moeilijk te controleren is als er geen deal tot stand gekomen is, en dat je dan snel te maken krijgt met nep-reviews; wat meer werk is voor de moderators om uit te zoeken met een versoepeling van de regels. Maar toch, het blijft een probleem.

[ Voor 37% gewijzigd door WhatsappHack op 10-05-2016 02:39 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 13:48
Ja precies, dat is mijn moeite er ook mee als men hier stelt: geen koop = geen beoordeling. Dat is krom. Als je geen tijd hebt om alles te lezen, akkoord daar heb ik begrip voor, maar na verkoop staat er dan nog een hoop ongelezen en is het vooral fatsoen om het netjes af te handelen. Geen reactie, zelfs niet enkele dagen nadat het product verkocht is, zegt simpelweg iets over de persoon achter de verkoop.

De laatste tijd merk ik ook met regelmaat dat mensen niet reageren, terwijl er bijv. in de advertentie nog staat "bij interesse kunt u mij een DM sturen". Vooral als hier min of meer een uitnodiging in staat en men reageert dan helemaal nooit, dan is dat vreemd dat je daarover niets mag schrijven.

Waar ik blij van ben is dat niet iedereen zich houdt aan de regel "geen koop = geen beoordeling". Een enkele keer doe ik dat ook niet, toevallig eergisteren nog, ook weer zo'n fijne meneer. Bij sommige gasten zie je zo van tig advertenties negatieve beoordelingen opgestapeld en dat is m.i. volkomen terecht. Immers dan genoeg kansen gehad. Zulke verkopers kan je net zo goed vermijden, dan dat je ze nog serieus neemt en er moeite voor doet. Schrijft niemand een beoordeling, dan is het een verhaal zonder einde en ga ik me afvragen waarom er überhaupt een feedback-systeem bestaat?!

Ander voorbeeld: als ik een plek wil reserveren in een restaurant dat adverteert met leuke tafels, een telefoonnummer en lekker eten waar ik zin in heb en men is totaal niet te bereiken, dan zal ik dat ook als negatief reviewen. Immers slaat het nergens op zo'n vreemd gedrag. Zakelijk of particulier maak ik geen verschil, als het zo mager moet kan je een negatieve review aan je broek krijgen. Veel plezier en doe er vooral wat mee. Nooit feedback is nooit potentiële correctie op gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 13:48
Overigens het voorbeeld van 50 reacties in 20 minuten zal slechts uitzonderlijk voorkomen. Wellicht bij zeer betrouwbare Tweakers die het voor een schappelijke prijs wegdoen. Echter zie je al aan de feedback of andere activiteit op T.net dat hij betrouwbaar is en valt aan de prijs wel te herleiden wat er aan de hand is. Volledig vergevingsgezind in dat geval. Meestal krijg je later nog wel wat te horen, gewoon zoals het hoort. Je zult er ook hebben die voor onrealistisch lage prijzen aanbieden en nieuwkomer zijn en/of al negatieve feedback hebben, dus kom je weer terug op onbetrouwbaarheid, aso, niet-serieus, mogelijk oplichter, etc.

Vakantie e.d. vind ik ook altijd zo'n onzinreden. Alsof je niet zag aankomen en niet kon verwachten dat je dan niet kon reageren. Het is een kleine moeite om even in de ad te zetten dat je pas volgende week weer bereikbaar bent. De reden hoef je niet eens te noemen om hier duidelijk in te zijn. Anders zijn noodgevallen, maar dat komt niet vaak voor. Met dit soort dingen voorkomt men het ongenoegen dat misplaatste feedback wordt geschreven en/of dat verkopers niet snappen waarom ze negatieve feedback krijgen. Uiteindelijk ligt het vaak veel aan hunzelf, de manier waarop men (ver)handelt en/of (niet) reageert. Het feedbacksysteem is hier m.i. een prima tool voor.

Wellicht dat een report-knop inderdaad nog een nuttige toevoeging is voor serieus foutief geplaatste feedback. Hetzelfde dat de user zelf de sterren na 2 weken of 1 maand nog kan aanpassen, zonder dat hier een mod voor nodig is. In sommige gevallen is dat handig, omdat bijvoorbeeld achteraf is gebleken dat je bent opgelicht of dat de verkoper zijn wachtwoord verloren was en je beoordeling onterecht. (ik zeg maar wat)
Huidig kan je alleen een aanvulling schrijven, maar blijft de sterrenbeoordeling gewoon staan. Dit geeft een misplaatst beeld van (ver)kopers, omdat er dan bijv. onterecht gemiddedl 5 sterren staan genoteerd of slechts 1 ster.
Pagina: 1