Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag m'n chatgeschiedenis op een SDkaart zetten zodat ik over kan stappen van een Lumia 830 naar 950.
Als het goed is moet dat zo kunnen lukken.
Maar hoe ga ik te werk? Ik heb m'n SDkaart in m'n 830 gestopt en ik whatsapp handmatig een back up gemaakt. Kan ik er nu vanuit gaan dat whatsapp automatisch al m'n chats opslaat op deze nieuw geplaatste SDkaart? Of moet ik nog extra handelingen uitvoeren, in instellingen ofzo?

Bedankt voor jullie hulp.

Beste antwoord (via Verwijderd op 09-05-2016 10:26)

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Dat hoeft ook helemaal niet. Whatsapp zet je back-up vanzelf op je SD kaart, ook als de app zelf op je telefoongeheugen staat.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De FAQ heb ik gelezen, maar er staat nergens dat je dan automatisch een back up maakt op je SD kaart.
Ik wil gewoon zekerheid hebben dat het ook echt allemaal naar de SDkaart gaat als ik op 'maak back up' klik. Hoe weet whatsapp dat ik nu opeens al m'n chats op die nieuw geplaatst SDkaart wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je back up wordt uiteraard niet automatisch bijgewerkt wanneer je een berichtje krijgt. Verder staat alles erg duidelijk in de FAQ.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:00:
Je back up wordt uiteraard niet automatisch bijgewerkt wanneer je een berichtje krijgt. Verder staat alles erg duidelijk in de FAQ.
Ik heb het volgens mij nergens over bijwerken na elk berichtje?
Mijn vraag is: slaat whatsapp automatisch alle chats op op SDkaart nadat deze net geplaatst is of moet ik nog extra handelingen uitvoeren?
Whatsapp vraagt mij niet, als ik handmatig wil bijwerken, of tie op de telefoon óf op SDkaart moet opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
Op android is het zo, dat whatsapp zijn backup wegschrijft naar de Whatsapp map in /sdcard (wat tegenwoordig meestal niet daadwerkelijk de sdcard is, maar het intern geheugen)
ik heb die nu 3x verhuisd naar een andere telefoon door die map ofwel naar SD, of naar de PC, te kopiëren, op de nieuwe telefoon te zetten, en dan whatsapp te installeren - daarna vraagt ie vanzelf of je de chatgeschiedenis wilt herstellen.

Zelf heb ik geen ervaring met de windows phone-versie, maar het zal vast niet heel anders zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:44

DarkSide

theres no place like ::1

op android kan je ook backup maken naar google drive
Maar volgens mij ook andere online opslag aanbieders.
Misschien kan dat ook onder WP?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Je kunt gewoon in Whatsapp een back-up maken, die wordt op je SD kaart opgeslagen. Als je van toestel wisselt en de SD kaart in het nieuwe toestel doet, zet Whatsapp de back-up terug als je hetzelfde account op die telefoon activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:34
Infinity85 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 19:51:
[...]

Microsoft zegt : http://www.windowsphone.c...ation/storage-on-my-phone
Uw opslagruimte controleren vanaf uw telefoon

Tik in de lijst met apps op Opslaginzicht Pictogram Opslaginzicht.

Tik op de balk Telefoon of SD-kaart. U ziet een overzicht van de gebruikte opslagruimte per categorie en ook de hoeveelheid resterende vrije ruimte.

Tik op een categorie om meer informatie weer te geven, te zien waar u die bestanden op uw telefoon kunt beheren of tijdelijke bestanden te wissen. Als u Windows Phone 8.1 hebt geïnstalleerd, beschikt u via Opslaginzicht over meer acties om ruimte vrij te maken, zoals apps verplaatsen naar uw SD-kaart (als u die hebt), apps verwijderen en gedownloade bestanden verwijderen.
Dus effe aangeven dat Whatsapp gebruik moet maken van de SD kaart in de instellingen van WP. Dan backup maken. En gaan..... Voor andere Wp versies zal het wel een variatie zijn maar in grote lijnen hetzelfde.

[ Voor 9% gewijzigd door __R__ op 08-05-2016 20:51 . Reden: LINK ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan whatsapp niet naar m'n SD zetten, krijg nu foutcode 0x80073d0b.
Wat nu?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2016 21:13 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
Dat hoeft ook helemaal niet. Whatsapp zet je back-up vanzelf op je SD kaart, ook als de app zelf op je telefoongeheugen staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PinokkioTV schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:20:
Thanks, het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik toch weer een probleem.
Ik moest terug van de 950 naar de 830 omdat de 950 ter reparatie aangeboden was.
Dus ik haal mn SD kaart uit de 950 en doe hem in de 830 maar mijn whatsapp geschiedenis is niet zichtbaar in whatsapp op de 830, alleen mn groepsgesprekken.

Als ik met de verkenner kijk op mn SD kaart staat er wel een back-up op de kaart t/m 31-5-2016. Maar als ik deze aanklik geeft de telefoon aan: kan bestand niet openen.

Wat moet ik doen om de geschiedenis over te zetten op mn 830 en straks weer op de 950?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
WhatsApp opnieuw installeren op de 830. Alleen bij een verse installatie vraagt WhatsApp volgens mij of je de backup wilt herstellen...
Pagina: 1