PC - Denon x1200 - TV hdmi handshake probleem in standby

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim84
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-09 08:14
Geachte Tweakers, ik heb een probleem met mijn AVR maar heb nog geen oplossing gevonden.

Bijna alle video speel ik af vanaf mijn PC. Mijn PC is verboncen via de hdmi poort van de GTX970 met mijn nieuwe Denon AVR-X1200W. De AVR is aangesloten via HDMI met ARC op mijn TV.

Alles werkt geweldig als de TV aan staat, maar als de TV in stand-by staat wordt ongeveer elke 10 minuten mijn verbinding verbroken tussen de PC en de AVR. Hij stopt dan met muziek en mijn monitor (aangesloten met de displayport) verliest zelfs de verbinding even. Dit probleem treedt niet op als de TV is ingeschakeld, of als de TV niet is aangesloten op de AVR. Er is ook geen probleem wanneer mijn TV rechtstreeks is aangesloten op mijn videokaart.

Ik denk dat het een probleem is met de hdmi handshake die te langzaam is als de TV op stand-by staat en de EDID informatie niet bekend is door bij mijn videokaart.

Ik heb een android Sony Bravia KDL-50W805C TV.

De HDMI-kabel van mijn AVR aan mijn tv is 7,5 meter.

Heeft iemand een suggestie hoe dit probleem op te lossen of hoe het te omzeilen?

Zou het werken als ik mijn TV rechtstreeks verbind met de videokaart en de AVR en dan de PC met een optische kabel naar de AVR? Of krijg ik dan een probleem met audio sync als ik content van me pc afspeel?
Zou een andere AVR het probleem kunnen oplossen?
Ik zat ook al te denken aan een hdmi splitter om de verbinding echt te verbreken met de AVR als mijn TV uitstaat. Dit zou wel werken, maar is wel veel rompslomp weer.

Bij voorbaat bedankt als iemand mij kan helpen! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Optische kabel kun je altijd proberen. Lipsync issues zul je, als je met twee kabels vanuit de zelfde bron gaat, nauwelijks krijgen. Hou er wel rekening meet dat je met een optische kabel niet hoger dan DTS gaat halen qua signaal.

Vraag is waar je de verbinding voor hebt. Als je alleen voor audio je verbinding hebt, kun je idd prima met een optische kabel volstaan. Hang je die gewoon op pc als bron.
Gaat hem om video: die tv van jou is een smart tv. Zet op je pc aan dat ie DLNA server moet spelen en je kunt via netwerk afspelen: http://www.howtogeek.com/...into-a-dlna-media-server/
Hoef je je TV niet als tweede monitor aan te sluiten en kan die HDMI ook weer van je PC af (wel ff die optische kabel houden nog dan als je audio wilt houden) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg bekend probleem..
Probeer even de "blocking pin 19"-fix
Met een klein stukje tape de laatste pin in de HDMI kabel 'onbruikbaar' maken.
Check:
https://social.technet.mi...-how?forum=w7itprogeneral