Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Camping wifi opnieuw routen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een login via web based camping wifi (wifitenne.com) die ik via een tp-link tl-wa7210n wil gebruiken zodat ik tegelijkertijd mijn tel en eventueel de iPad kan gebruiken dmv een eigen netwerk. Ik kan steeds van apparaat wisselen maar dat is A heel omslachtig en B wordt niet gewaardeernetwerk wifitenne en leidt automatisch tot blokkering

Relevante software en hardware die ik gebruik tp-link tl-wa7210n
IPhone
IPad
Eventueel extra router

Wat ik al gevonden of geprobeerd hroute standaard handleiding en Quick start van de tp-link zonder resultaat

Heeft iemand hier mogelijk een antwoord op of een andere oplossing voor?
2e inloggen van camping is debiel duur imho dus dat is niet een oplossing.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zoek maar eens naar MiFi.

P.S. Ik ga er maar even vanuit dat je niet op "tig" devices verschillende Netflix streams op wil gaan zetten óf dag en nacht naar JijBuis gaat kijken. Een Pre-Paid databundel van een paar GB is voldoende voor normaal browsenWhatsApp'en/mailen gedurende een maand op een aantal devices.

Een Netflix abo kun je daarnaast beter via het Camping Wifi laten lopen :P

[ Voor 89% gewijzigd door Will_M op 08-05-2016 15:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
Er was een tijdje terug een topic waarbij een ezhotspot van engenius werd aangehaald,

Misschien is dit apparaat meer voor jou geschikt

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

shure-fan schreef op zondag 08 mei 2016 @ 15:20:
Er was een tijdje terug een topic waarbij een ezhotspot van engenius werd aangehaald,

Misschien is dit apparaat meer voor jou geschikt
Dát ding haalde ik dus eigenlijk al bewust niet aan.... :)

Het lijkt leuk en opzich is de techniek gewoon goed, maar..... Je trekt er een "berekend" netwerk volledig mee stuque voor de gemiddelde/overige camping bezoekers.

• Rubman

Rubman

Topicstarter
De rest van de camping zonder wifi laten zitten is zeker niet de bedoeling maar zoek dus eigenlijk wel een soortgelijke oplossing maar dan het liefst met de tp-link die ik al heb.

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:15
Het access point dat je aanhaalt ondersteunt de volgende modus:

AP Client Router Mode(for WISP user Internet sharing)
With AP client router mode, it can connect to a wireless network and share the connection to its clients. The wireless is its WAN side. It can also support Dynamic IP/Static IP/PPPoE/L2TP/PPTP.

When the wireless station limits the number of clients or asks username/password to connect, AP Client Router Mode is what you need.

Afbeeldingslocatie: http://www.tp-link.us/Resources/UploadFiles/image007(13).jpg

Daarmee moet je met het camping netwerk kunnen verbinden waarna het voor het camping netwerk lijkt of er maar één gebruiker aangesloten is.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik hoop voor de Topic Starter dat dat afdoende is.... Afhankelijk van de apparatuur op de camping wordt een "Spanning Tree" vaak vrij snel herkent :P

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Ja die modus heb ik geprobeerd maar kan dan wel inloggen op de wifi van de AP krijg dan alleen alsnog steeds de webpagina om in te moeten loggen. En dat lijkt me niet de bedoeling. Want dan krijg je steeds vanuit een ander apparaat en inlog poging.
Daarnaast bleef hij continu doorverwijzen naar die webpagina ondanks inloggen.

Apparatuur op de camping is allemaal van wifitenne.com en is ook niet echt in beheer van de camping heb ik het idee.

[ Voor 15% gewijzigd door Rubman op 08-05-2016 16:52 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Welke internetprovider heb je thuis en biedt die provider niet iets aan zoals bijvoorbeeld KPN doet met "KPN FON"? KPN FON werkt voor Center-Parcs parken bijvoorbeeld perfect.

Als ik de site http://www.wifitenne.com zo even snel bekijk dan ziet het er niet echt uit als een bedrijf wat graag investeert in "verbindingen" maar meer als een bedrijfje wat commercieel WiFi óver bestaande (particuliere/zakelijke?) WAN aansluitingen probeert te ontsluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 08-05-2016 17:23 ]

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Ja geen idee hoe het verder geregeld is. Had ook al aan mifi gedacht echter is de verbinding hier zo slecht gprs dat dit geen optie is. Anders hadden we wel de wifi via 1 telefoon gedeeld die toch bakken data heeft.
Waarschijnlijk verzorgt wifitenne het doorzetten van de vaste verbinding naar meerdere wifi hotspots met een web based login eraan.

Ziggo hotspots zou nog kunnen maar je vindt echt niks op dat gebied.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rubman schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:18:
Ja geen idee hoe het verder geregeld is. Had ook al aan mifi gedacht echter is de verbinding hier zo slecht gprs dat dit geen optie is. Anders hadden we wel de wifi via 1 telefoon gedeeld die toch bakken data heeft.
Waarschijnlijk verzorgt wifitenne het doorzetten van de vaste verbinding naar meerdere wifi hotspots met een web based login eraan.

Ziggo hotspots zou nog kunnen maar je vindt echt niks op dat gebied.
Op basis van je gateway en een TraceRoute (tracert) commando kun je vrij simpel bepalen hoe je "internet" ontsloten is.

Pagina: 1