Laptopaankoopadvies 14 inch Goed full hd-scherm/keyboard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34
Goedemorgen,
ik zit te twijfelen tussen een aantal 14 inch laptops voor (2e hands) aanschaf.

De laptop moet aan het volgende voldoen:

- Goed mat Full hd-scherm (helderheid hoog i.v.m. buiten-gebruik en goede kijkhoeken)
- Fijn chiclet-toetsenbord (voorkeur ligt bij Lenovo) met toetsenbord-verlichting
- Goede accuduur
- Touch erbij zou leuk zijn, maar geen must.

Wat ga je met je laptop doen?
Buiten gebruik en in de avond op de bank.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

liefst tot zo`n 800 euro maar is nog wel variabel

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja meenemen zal ook regelmatig gebeuren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Waar ik nutoe op uitgekomen ben

pricewatch: Lenovo ThinkPad T440s (20AQ0069MH)
pricewatch: Lenovo ThinkPad T450s 20BX0011MH
pricewatch: Lenovo ThinkPad Yoga 14 20DM00AVMH
pricewatch: Dell Latitude E7450-7426

Mijn voorkeur ligt bij de thinkpad-serie van Lenovo.
De Dell komt uit de reviews er echter erg goed uit, en is met Touch 2e hands goed te verkrijgen.
Ik weet echter niet in hoeverre het toetsenbord van de dell in de buurt komt bij de Lenovo.

De yoga is ook een interessante laptop met een mat-scherm. Echter lijkt het scherm nog behoorlijk te spiegelen ondanks dat dit een mat scherm is. Iemand ervaring hiermee?

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Geen van de laptops die jij noemt, met uitzondering van de T440s (misschien) en de Yoga, zal je tweedehands aantreffen voor rond de 800 EUR. Daar zijn ze allemaal nog te nieuw voor. Met uitzondering van de Yoga zijn het allemaal laptops met een prijskaartje van richting de 1800 EUR nieuw. Je zal echt naar oudere generaties moeten kijken.

Bij Dell kan je dan beter kijken naar de Latitude E64xx serie. Die zijn 14 inch, ik geloof dat je een E6420 of E6430 zeker in jou budget moet kunnen vinden. De bouwkwaliteit van deze serie is goed. Van deze types zie ik er ook een paar momenteel in de V&A staan.

Je zou ook eventueel kunnen zoeken naar de HP Elitebook 740 G1 of 840 G1. (Er staat een 840 G1 momenteel in de V&A). Dat zijn ook zeer dunne 14 inch laptops en deze kan je denk ik wel vinden richting de prijs die jij wil. Een optie is ook de Elitebook 8470p, die was ook 14 inch en is nu goed betaalbaar. (Incidenteel kan ik er drie vinden in de V&A).

Alternatief kan je nog kijken op sites waar refurbished en ex-bedrijf laptops verkocht worden. Maar ik denk dat je de T460s en de Latitude 7450 daar niet gaat vinden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
CMD-Snake schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:32:
Geen van de laptops die jij noemt, met uitzondering van de T440s (misschien) en de Yoga, zal je tweedehands aantreffen voor rond de 800 EUR. Daar zijn ze allemaal nog te nieuw voor. Met uitzondering van de Yoga zijn het allemaal laptops met een prijskaartje van richting de 1800 EUR nieuw. Je zal echt naar oudere generaties moeten kijken.

Bij Dell kan je dan beter kijken naar de Latitude E64xx serie. Die zijn 14 inch, ik geloof dat je een E6420 of E6430 zeker in jou budget moet kunnen vinden. De bouwkwaliteit van deze serie is goed. Van deze types zie ik er ook een paar momenteel in de V&A staan.

Je zou ook eventueel kunnen zoeken naar de HP Elitebook 740 G1 of 840 G1. (Er staat een 840 G1 momenteel in de V&A). Dat zijn ook zeer dunne 14 inch laptops en deze kan je denk ik wel vinden richting de prijs die jij wil. Een optie is ook de Elitebook 8470p, die was ook 14 inch en is nu goed betaalbaar. (Incidenteel kan ik er drie vinden in de V&A).

Alternatief kan je nog kijken op sites waar refurbished en ex-bedrijf laptops verkocht worden. Maar ik denk dat je de T460s en de Latitude 7450 daar niet gaat vinden nog.
De prijs is inderdaad wat variabel.
Buiten de prijs om...welke laptop zou het beste voldoen aan de eisen?

Overigens heeft de HP 8470P geen toetsenbord-verlichting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
pitchdown schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:36:
Buiten de prijs om...welke laptop zou het beste voldoen aan de eisen?
Moeilijk, ik denk dat het om het even is. Je bent ook aan het zoeken in de tweedehands markt, dus je kan mogelijk niet alle gewenste opties vinden op een laptop. Je bent beperkt wat je kan vinden in de V&A als je daar zoekt.

De Lenovo's die jij noemt kan ik momenteel niet vinden in de V&A.

Als ik uit het huidge V&A aanbod moet kiezen met jouw wensen dan zou ik deze nemen:
V&A aangeboden: HP EliteBook 840 G1 (H5G20ET)

(disclaimer, ik ken de verkoper niet en heb geen ervaringen met hem/haar). Enige zeurpuntje is dan het scherm wat 1600*900 pixels is, maar op zo'n klein formaat valt het denk ik nog mee.

De huidige Elitebook lijn heeft ook een prettig toetsenbord. Het zijn ook lichte laptops dus meenemen en op schoot hebben is niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Voorkeur heeft toch wel een mat Full HD IPS-paneel moet ik zeggen.
CMD-Snake schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:02:
[...]

Moeilijk, ik denk dat het om het even is. Je bent ook aan het zoeken in de tweedehands markt, dus je kan mogelijk niet alle gewenste opties vinden op een laptop. Je bent beperkt wat je kan vinden in de V&A als je daar zoekt.

De Lenovo's die jij noemt kan ik momenteel niet vinden in de V&A.

Als ik uit het huidge V&A aanbod moet kiezen met jouw wensen dan zou ik deze nemen:
V&A aangeboden: HP EliteBook 840 G1 (H5G20ET)

(disclaimer, ik ken de verkoper niet en heb geen ervaringen met hem/haar). Enige zeurpuntje is dan het scherm wat 1600*900 pixels is, maar op zo'n klein formaat valt het denk ik nog mee.

De huidige Elitebook lijn heeft ook een prettig toetsenbord. Het zijn ook lichte laptops dus meenemen en op schoot hebben is niet vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
https://www.dewederverkop...e7450-full-hd-ips-versie/

Hier kan je een E7450 wel goedkoop krijgen. Zie hier een gebruikersreview van een medetweaker die hem daar heeft gekocht.

Ook kan je kijken naar de Thinkpad 13. Niet duur, goed toetsenbord, mat scherm, alleen wel iets kleiner dan een 14". Vraag me alleen of dat echt een nadeel is als je hem ook buiten gaat gebruiken en mee gaat nemen.

Ik zou verder adviseren geen touchscreen in je eisenpakket op te nemen. Een mat scherm met touch bestaat simpelweg niet, en dat is voor buitengebruik dus funest.

[ Voor 43% gewijzigd door MarcoC op 08-05-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:05
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-13-7359-laptop

Is die niet iets? Tijdelijk van 979 voor 799 tot morgen. Verlicht toetsenbord, 13 inch, zowel laptop als tablet, i7 dualcore processor, 256gb ssd, 8gb werkgeheugen toch een mooie laptop voor een mooi prijs je lijkt mij.
Qua prijs is dit volgens mij de beste laptop die tot nu toe genoemd is.

[ Voor 10% gewijzigd door CCJJVV op 08-05-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
MarcoC schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:35:

Hier kan je een E7450 wel goedkoop krijgen. Zie hier een gebruikersreview van een medetweaker die hem daar heeft gekocht.

Ook kan je kijken naar de Thinkpad 13. Niet duur, goed toetsenbord, mat scherm, alleen wel iets kleiner dan een 14". Vraag me alleen of dat echt een nadeel is als je hem ook buiten gaat gebruiken en mee gaat nemen.

Ik zou verder adviseren geen touchscreen in je eisenpakket op te nemen. Een mat scherm met touch bestaat simpelweg niet, en dat is voor buitengebruik dus funest.
Die dell is helaas 1600x900
Zie ook dat de dell geen dedicated home en end toetsen heeft.
Is ook wel jammer.

Als ik het bedrag wat bijstel zijn misschien de yoga en de T440(s) en t450(s) een optie?

Tot op heden heb ik weinig aanbod gezien van de t450(s) met full hd scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
pitchdown schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:11:
[...]

Die dell is helaas 1600x900
Zie ook dat de dell geen dedicated home en end toetsen heeft.
Is ook wel jammer.

Als ik het bedrag wat bijstel zijn misschien de yoga en de T440(s) en t450(s) een optie?

Is gewoon 1920x1080 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:05
MarcoC schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:35:

Er komt ook nog 21% btw bij dus wordt de laptop 850+ wat boven het budget valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
pitchdown schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:11:
Wat is je maximum bedrag? Je kijkt naar laptops die nieuw 1800 EUR kosten of gekost hebben. Die zakken niet zo snel in waarde.
De goedkopere zakelijke laptops komen allemaal met een 720p scherm. Veel bedrijven vinden dat voldoende. Zeker in de ex-bedrijf laptops zal je veel van dit soort machines vinden met gemiddelde specs. Dus i5, 4GB RAM en veelal een 720p scherm.

Gezien dat je een gebruikte zoekt, hoe lang wil je wachten tot de perfecte laptop voorbij komt?

Een nieuwe T460s met i5, 4GB RAM en een full HD scherm kost je iets onder de 1500 EUR: http://shop.lenovo.com/nl...ad/t-series/t460s/#SYSTEM
Pagina: 1