Vpn en internet direct via gescheiden poorten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdehaas
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-07 20:55
ik heb weinig evaring enik heb een vraag over het instellen.
Ik heb een telfort internet verbinding met zyxel modem. Ik een tp link acher c9 met Dd wrt software. Via auto dchp werkend internet via de lan poort. Het lukt mij om een vpn verbinding op te zetten via de wan poort via l2tp. Ik heb een verbinding via ipvanch wat ik wil is dat mij router via wan poort verbonden is met mijn modem. Dan wil ik mijn vpn verbinding alleen instellen voor mijn laan poorten. Mijn WiFi verbinding wil gebruiken om zonder vpn direct met het internet te verbinden. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit moet instellen?
Bedankt
Daniel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je verhaal is erg onduidelijk probeer eens een tekening te maken en waar wil de VPN voor gebruiken inkomend of uitgaand verkeer waarheen?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klinkt alsof je al je bekabelde apparaten wil laten verbinden met een externe VPN server en al je WiFi connected devices direct het internet op wil sturen over je eigen Telfort aansluiting?

Staat die Zyxel alleen als modem te werken óf doet dat ding ook nog dienst als router (waarmee je nu dus een "dubbele" NAT oplossing in huis gecreëerd hebt door die TP link er achter te zetten).

Sowieso wel interessant om te weten: Welke diensten neem je af bij Telfort? Als je ook IPTV / VOIP afneemt dan zul je waarschijnlijk al met VLAN's moeten gaan werken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdehaas
De zyxel modem van telfort is ook mijn router want ik heb direct mij pc hier op aangesloten. Ik gebruik ook ip tv van telfort en via sip setting heb ik telefoon maar niet van telfort.
Ik neem af van telfort internet en tv.
Ik wil vanaf mijn router tp link bekabelt als via vpn laten lopen om te kunnen surfen op mijn lg smart tv.
Via WiFi op mijn tp link router wil gewoon direct via telfort van het internet gebruik maken..
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik ga nog maar eens een keer voorzichtig over m'n glazen bol aan't wrijven maar ik vrees dat de accu van dat ding toch écht overleden is :o

Gezien je andere topic: De wrt poorten instellen WiFi en lan gescheiden wil je je TV dus op sommige momenten op een ander netwerk hebben zodat de "Smart TV" functionaliteit via een VPN gaat lopen (om zo bijvoorbeeld de US Netfilx content te kunnen bekijken) ?

Als bovenstaande klopt: Zó SMART is een SMART TV helaas niet :P

Resume: WAT wil je uiteindelijk bereiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 08-05-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdehaas
het zou makkelijk zijn als ik een plaatje kan toe voegen of foto maar ik weet niet hoe.
Ik wil mijn tv altijd verbonden hebben met vpn via mijn router zodat ik kan surfen op het internet acher de vpn zit. En WiFi verbinding gewoon direct via mijn telfort verbinding. Sorry dat ik niet duidelijker ben maar ik weet niet hoe.
Daniel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar staat het VPN endpoint waar de TV naar moet contacten, is dat een device op je eigen LAN (lokaal netwerk thuis) óf is dat een VPN server ergens op het internet?

In het eerste geval vraag ik me sowieso af waarom je een VPN op wil zetten, de app's op je TV zouden gewoon moeten werken zónder VPN middels een kabel naar je Zyxel router óf TP Link welke alleen als AP/Switch ingesteld hoeft te zijn en niet als router. In het tweede geval loop je tegen het probleem aan dat je TV via die VPN tunnel gaat werken en dus feitelijk niet meer bij het IPTV deel kan komen doordat split-tunneling waarschijnlijk niet toegestaan is (maar daar hoef je eigenlijk al helemaal géén last van te ondervinden doordat je IPTV deel verzorgt wordt door een Set-Top Box met een eigen IP adres en niet door de TV zélf).

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 08-05-2016 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdehaas
Vpn server via ipvanish op het internet ik moet dit dus instellen op mijn router. Mijn tv met internet via een lan kabel werkt inderdaad gewoon als ik deze aansluit op mijn router. Maar ik wil mijn tv achter mijn vpn zetten. Tv kijken gaat via telfort setup box.

[ Voor 15% gewijzigd door Djdehaas op 08-05-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het probleem is dus dat je Set-Top box geen IPTV signaal meer krijgt van de Zyxel router op het moment dat jij je TP link een VPN op laat zetten én de Set-Top Box op de TP-Link aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdehaas
mijn telfort set up box i direct aangesloten op zyxel modem . Dit heeft dus geen invloed. Ik wil verbinding tussen mijn tv en tp link router van vpn instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nog maar een poging :)

Ik vermoed inmiddels dat je een VPN op wil gaan zetten vanaf je TP-link device náár die "IPVanish" internet dienst waarbij één (óf alle overige) ethernet LAN poorten van die TP-Link een verbinding op gaan zetten naar die dienst (óver je ZYXEL modem/router) . Als je je TV vervolgens bekabeld aansluit op dat TP-Link device dan moet 'ie vervolgens contacten naar dat VPN Endpoint op het internet. Je wil dus eigenlijk een dubbele NAT waarover je een VPN tunnel naar buiten wil opzetten en waarbij je TP-Link zowel moet gaan routeren álsook switchen. De WAN aansluiting van je TP-Link gebruik je hierbij dan dus niet.

Technisch gezien allemaal heel goed mogelijk met de juiste layer-2 routers/switches zolang er geen firewalls in het spel opgenomen zijn, DDWRT zal dit waarschijnlijk ook wel ondersteunen maar ik ben niet zo thuis in DDWRT.

Je SMART TV is niet zo intelligent dat 'ie onderscheid kan maken tussen VPN / LAN / WAN. Zo'n ding babbelt gewoon met een router/switch en geeft door wat 'ie aangeboden krijgt (óf niet aangeboden krijgt in jouw geval).

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 08-05-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdehaas
Oké Dank je wel ik ga verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

FreakNL

Well do ya punk?

Volgens mij maak je het iets te moeilijk wimmel_1 ?

Ik denk dat de TS dit wil: (of misschien zou moeten willen):

Zyxel modem router, hierop kunnen gewoon mensen connecten met WiFi en de LAN poorten kunnen ook gebruikt worden (bijvoorbeeld voor de settop box van Telfort).

Daarna middels een lan poort naar DE wan poort van de TP Link. Hiermee creeer je inderdaad dubbel NAT, maar dat hoeft niet perse een probleem te zijn in dit geval.

De TP-link maakt dan connectie met een VPN provider

Daarna wil de TS dat de devices die geconnect zijn met de TP-link (of dat nou WiFi of bedraad is) het internet opgaan via de VPN?

Is dit je idee, TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:17

BCC

Of je smart tv zelf laten verbinden met de vpn.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

BCC schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:17:
Of je smart tv zelf laten verbinden met de vpn.
Zit er in een SMART TV tegenwoordig ook al een VPN client ingebouwd zodat zo'n ding bijv. IPSEC of PPTP kan gaan babbelen? Ik heb hier helaas alleen maar "oude meuk" van 3 jaar oud op dat gebied maar daarmee kan ik in ieder geval géén VPN tunnel naar een VPN Endpoint opzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 08-05-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdehaas
Freaken nl dat is wat ik wil maar dan de lan poorten verbinden via vpn instellingen in mijn router. En WiFi in mijn router zonder vpn verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

We komen er wel :P

Het is dus éérst zaak dat je je TP-LINK (met DDWRT er op) een IP adres laat krijgen in de range welke op de LAN poorten van het Zyxel modem/router bekend is. De WAN poort van die TP-Link accepteert waarschijnlijk geen adressen welke voor NAT gebruikt kunnen worden.

Je Zyxel apparaat keert waarschijnlijk iets van 192.168.x.x adressen uit met een subnetmask van 255.255.252.0 óf 255.255.255.0. Dit zijn LAN adressen welke NIET te routeren zijn over het internet.

Als je een PC / laptop laat contacten met die Zyxel, wat voor een IP adres / subnet krijgt zo'n apparaat dan uitgedeeld vanop die Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djdehaas
Oké ga ik proberen bedankt
Pagina: 1