Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga in september op stage naar een ontwikkelingsland. Hiervoor wil ik een goedkope camera hebben, aangezien de kans groot is dat er spullen gestolen gaan worden. Ik gebruik de camera vooral voor het filmen, maar ik wil er ook foto's mee maken, waardoor een videocamera geen optie is.

Mijn eisen:
- Max 300 euro, goedkoper is beter.
- Video sterk
- Licht en klein
- Min. full HD, 4k is leuk maar waarschijnlijk niet haalbaar voor deze prijs.
- microfoon ingang (dit heb ik nog niet gevonden bij compactcamera's

Ik heb zelf het een en ander rond gekeken, daarbij vroeg ik mij af of ik met zulke camera's gelukkig wordt, of dat jullie adviseren om een iets duurdere camera te kopen:
-Canon PowerShot SX610 HS (lekker goedkoop)
- Panasonic Lumix TZ70 (grote zoombereik, fijn voor het natuur daar!)
-Sony DSC-HX50V (grote zoombereik, 60fps)
- Sony Cyber-shot DSC-HX60V (zelfde als de vorige versie, allen 50 fps??)
- Panasonic Lumix DMC-FZ72 (superzoom + geluidkwaliteit)
- Sony Cyber-shot DSC-HX300

Hebben jullie nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2016 09:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige met een microfoon ingang in deze prijsklasse is de Panasonic FZ200. Goed voor video (Full HD).
Is niet recent maar zeker zijn prijs waard. Heeft geen wifi, mocht dat belangrijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
GoPro wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoorden.

@rudimaes: Hij is wel erg groot en redelijk zwaar. Is het geluid van een compactcamera redelijk goed?

@flip75: Een GoPro heb ik al, maar die is zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal natuurlijk een beter geluid krijgen als je een microfoon kunt gebruiken, maar anders valt het wel mee.
Jammer genoeg zijn er geen echt compacts in de prijsklasse met een microfoon ingang.
Het gewicht en grootte van de FZ200 valt wel mee. Een iets grotere camera is beter voor video, omdat je die stabieler kan houden.