Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 14:15
Een bijzondere vraag voor jullie:

Wij gebruiken op de zaak Android tablets (Fieldbook) met een externe USB Ethernet interface en een eigen ontwikkelde applicatie. Dat werkt prima, maar nu blijkt dat de tablets door medewerkers via wifi verbonden worden met internet. Tevens worden er (privé) apps geïnstalleerd met alle security problemen van dien.

We kunnen de tablets niet rooten omdat dan de garantie vervalt.
We maken geen gebruik van wifi voor onze zakelijke toepassingen.

Hoe kan ik de tablet beveiligen zodat de wifi interface niet gebruikt of geconfigureerd kan worden?
Is hiervoor een app of instelling beschikbaar die uiteraard niet uit te schakelen is?

alvast bedankt :)

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Beste antwoord (via RemonDePemon op 17-05-2016 19:41)

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:27
Mooi zo, nog net voor je pensioen kunnen uitzoeken, fijn!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je zou eens naar een MDM (Mobile Device Management) oplossing kunnen gaan kijken. MobileIron is een voorbeeld van een leverancier van dat soort oplossingen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonDePemon
Dank je voor het idee, die software hebben we inderdaad ook op onze mobiele telefoons staan. Het is wel een behoorlijke overhead om alleen de wifi uit te kunnen schakelen. Is er geen simpelere oplossing voorhanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
Als er gebruik gemaakt wordt van een enekele app kan je deze misschien vast zetten? Dan kunnen ze nergens anders bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Blijven de tablets in het pand? Dan zou je de MAC-adressen van de tablets kunnen blokkeren op je WIFI. Is echter ook wel weer omheen te werken met een mobiel accesspoint, maar als men zo ver gaat om regels te omzeilen lijkt het me tijd voor een gesprek met de manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonDePemon
@Knielen: Wat bedoel je met 'vastzetten'?
@Radiant: Het probleem is dat medewerkers de tablets via publieke, tethering en privé AP's verbinden met het Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

RemonDePemon schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:03:
@Knielen: Wat bedoel je met 'vastzetten'?
@Radiant: Het probleem is dat medewerkers de tablets via publieke, tethering en privé AP's verbinden met het Internet.
Is het dan niet makkelijker om de werknemers die zo ver gaan om te regelen te buigen, uit te nodigen voor een grondig gesprekje?

Ik neem aan dat ze duidelijk is gemaakt dat dit eigenlijk niet de bedoeling is van die tablet?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonDePemon
Het is altijd beter om uit te leggen waarom bepaalde zaken niet toegstaan zijn dan ze maar klakkeloos te blokkeren. Toch wil ons management het 'onmogelijk' maken om ieder security risico te voorkomen. Of ik het er mee eens ben of niet maakt niet zo heel veel uit, het moet gewoon dichtgezet worden.

Inmiddels ben ik op de website van Fieldbook een stukje software tegengekomen genaamd 'Fieldcontrol' waarmee bepaalde interfaces aan en uit gezet zouden kunnen worden. Hopelijk is dit de oplossing, ik heb ze een email gestuurd om meer informatie.

Meer info over deze optie op: http://www.fieldbook.biz/...rugged_android_tablet.php (Onder Features, helemaal onderaan)

Even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:00
Misschien niet een oplossing waar je voor open staat, maar sommige tablets zijn zeer eenvoudig open te klikken. Indien goed bereikbaar is het losmaken van de wifiantenne ook een klusje van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemonDePemon
Vandaag contact gehad met de fabrikant die mij heeft uitgelegd wat de mogelijkheden zijn van de Fieldcontrol applicatie. Het is mogelijk om met sneltoetsen op het apparaat te switchen tussen drie profielen. Per profiel kunnen draadloze devices aan of uit gezet worden. Vervolgens kan de hele configuratie worden beveiligd met een wachtwoord.

Dus in alle profielen WiFi uitgeschakeld en een wachtwoord ingesteld: probleem opgelost!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
Mooi zo, nog net voor je pensioen kunnen uitzoeken, fijn!
Pagina: 1