Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-09 23:08
Hallo,

Ik heb last van ddos aanvallen. Ik host thuis een paar minecraft servers voor vrienden. Ik wil niet buiten huis hosten want een 24GB vps is best duur. Als ik het goed begrijp dan kan ik een vps voor 3 euro kopen met ddos protectie dan kan ik daar een gre tunnel van maken naar mijn thuis pc. Dan geef ik mensen het ip van de gekochte vps en dan met dat ip komen ze toch bij mijn server thuis te recht? Of snap ik het niet goed. Als dat zo is zou dat pretig zijn want zien mensen mijn echte ip niet word ik niet meer ge ddost en werkt alles perfect.

- Jens

Beste antwoord (via jensjens4000 op 08-05-2016 01:12)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bedoel je dit? Wikipedia: Generic Routing Encapsulation

In de 'Example uses' staat wel omschreven wat je bedoelt.
Of het makkelijk te realiseren is? no clue.

Persoonlijk zou ik het oplossen met SoftEther VPN. Daarmee kan je een virtueel netwerk maken.
Je VPN verbinding is je virtuele RJ45 stekker. (bijna letterlijk, gezien SEVPN volledige ethernet frames inpakt en encrypt, dus volledig transparant voor wat er over de lijn gaat. Mag netzogoed IPX oid zijn).

Iedere client (in jouw geval maar eentje, maar OK) connect met de VirtualHub. (de VPN verbinding)
Aan de VirtualHub knoop je een VirtualNAT, en de andere kant van VirtualNAT knoop je dan weer aan de netwerkkaart.
Zo fungeert de VPN server direct als NAT-router (net als je thuis router/modem) waar achter je server verborgen is, achter het externe IP van de betreffende VPS-Server.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Persoonlijk zou ik het oplossen met SoftEther VPN. Daarmee kan je een virtueel netwerk maken.
Je VPN verbinding is je virtuele RJ45 stekker. (bijna letterlijk, gezien SEVPN volledige ethernet frames inpakt en encrypt, dus volledig transparant voor wat er over de lijn gaat. Mag netzogoed IPX oid zijn).

Iedere client (in jouw geval maar eentje, maar OK) connect met de VirtualHub. (de VPN verbinding)
Aan de VirtualHub knoop je een VirtualNAT, en de andere kant van VirtualNAT knoop je dan weer aan de netwerkkaart.
Zo fungeert de VPN server direct als NAT-router (net als je thuis router/modem) waar achter je server verborgen is, achter het externe IP van de betreffende VPS-Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
McKaamos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 01:06:

Oke uhm ik ben aardig goed met computers maar zo veel ervaring heb ik dan net niet XD. [Ben 14] In iedergeval heel erg bedankt voor je reactie. Wat ik ervan begrijp is dat je eigenlijk dus gewoon een link maakt tussen de gekochte vps en mijn pc. Dus je nieuwe ip word de genen van je vps en al je data gaat via de vps en dan pas naar de pc toch? Misschien erg veel gevraagd maar zou je hiermee kunnen helpen of een uitleg kunnen sturen? Bedankt!

- Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

jensjens4000 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 01:15:
[...]

Oke uhm ik ben aardig goed met computers maar zo veel ervaring heb ik dan net niet XD. [Ben 14] In iedergeval heel erg bedankt voor je reactie. Wat ik ervan begrijp is dat je eigenlijk dus gewoon een link maakt tussen de gekochte vps en mijn pc. Dus je nieuwe ip word de genen van je vps en al je data gaat via de vps en dan pas naar de pc toch? Misschien erg veel gevraagd maar zou je hiermee kunnen helpen of een uitleg kunnen sturen? Bedankt!

- Jens
In essentie behandelt SoftEther een VPN verbinding als een virtuele netwerkkabel die je in de virtuele Hub (het apparaat wat vroeger dienst deed als switch) prikt.
Dat is je link tussen de PC en de VPS-server.
Op de server stel je dan in dat de Hub ook een router moet hebben, zodat je PC daar achter verborgen kan zitten.
Dus ja, je hebt t goed begrepen.

En het werkt letterlijk zo simpel als ik het zeg. Er zit een grafische beheer-tool bij die werkt onder Windows.
Je installeert het pakket op de server en zorgt dat je 'm start.
Dan log je in met de admintool.
Je maakt een nieuwe VirtualHub, maakt een VPN account aan, maakt een VirtualNAT, maakt bij Bridging een brug tussen de NAT naar Hub en tussen NAT naar fysieke netwerkkaart. Dat zijn bijna letterlijk de namen van de knoppen in de Admintool trouwens, dus kan bijna niet missen.
En thats about it. Ok, je zal nog even je port forward moeten instellen, zoals je dat ook op je thuis router zou doen.
En afhankelijk van het VPN protocol (SE ondersteunt praktisch alles en heeft ook z'n eigen protocol) kan je de geintegreerde VPN client van je PC gebruiken of je kan de VPN client van SoftEther zelf installeren.

Ik ga je niet begeleiden bij het opzetten, maar met het bovenstaande moet je er prima kunnen komen.
Eventueel pak je even een oude PC om op te proberen. Er is ook een Windows-variant van de serverside.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 08-05-2016 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
McKaamos schreef op zondag 08 mei 2016 @ 01:21:
[...]

In essentie behandelt SoftEther een VPN verbinding als een virtuele netwerkkabel die je in de virtuele Hub (het apparaat wat vroeger dienst deed als switch) prikt.
Dat is je link tussen de PC en de VPS-server.
Op de server stel je dan in dat de Hub ook een router moet hebben, zodat je PC daar achter verborgen kan zitten.
Dus ja, je hebt t goed begrepen.

En het werkt letterlijk zo simpel als ik het zeg. Er zit een grafische beheer-tool bij die werkt onder Windows.
Je installeert het pakket op de server en zorgt dat je 'm start.
Dan log je in met de admintool.
Je maakt een nieuwe VirtualHub, maakt een VPN account aan, maakt een VirtualNAT, maakt bij Bridging een brug tussen de NAT naar Hub en tussen NAT naar fysieke netwerkkaart. Dat zijn bijna letterlijk de namen van de knoppen in de Admintool trouwens, dus kan bijna niet missen.
En thats about it. Ok, je zal nog even je port forward moeten instellen, zoals je dat ook op je thuis router zou doen.
En afhankelijk van het VPN protocol (SE ondersteunt praktisch alles en heeft ook z'n eigen protocol) kan je de geintegreerde VPN client van je PC gebruiken of je kan de VPN client van SoftEther zelf installeren.
Super bedankt ga er morgen mee aan de slag. Ik gebruikt op mijn thuis server wel Debian linux maar dat zal vast geen probleem zijn. Maar je hebt geen idee hoe erg je me geholpen hebt!

- Jens