Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 22:20

ComputerHoed

Electronica <3

Topicstarter
Mijn vraag
Volgens mij is de HDMI-poort op mijn Toshiba Chromebook 2 defect. Heb het beestje inmiddels al 7 maanden maar nog nooit de HDMI-poort gebruikt tot aan vandaag, waarbij ik merkte dat hij niet werkt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Toshiba Chromebook 2 (CB30-B-104)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zowel software-matig tests gedaan; powerwash, nieuw GMail account, verschillende display-resoluties geprobeerd, en meerdere schermen geprobeerd.

Uiteraard heb ik nog garantie, dus zo nodig ga ik ermee terug naar de winkel, maar misschien weet iemand hier een andere fix?

THX! _/-\o_

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Soms moet je een functietoetsen combinatie gebruiken om de externe monitor in te schakelen, zoals Fn+F5 of zo. Kijk naar de symbooltjes op de toetsen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Altijd handig om even te testen:
  • Ander beeldscherm.
  • Andere HDMI kabel.
  • Zelfde beeldscherm met andere poort.
  • Zelfde beeldscherm en zelfde HDMI kabel op ander testproduct(CB30 dus).
Heb je wel goed bij de instellingen gekeken van je Chromebook? Bij beeldscherm en resolutie zo uit mijn hoofd, ook zitten er inderdaad van die hotkeys op, alleen hebben we ze niet met een FN knop maar onder de CTRL/ALT/SHIFT i.c.m. de functie toetsen.
Met ALT en met CTRL + fullscreen knop(boven de 5) kunnen we priority screen wisselen en kan ook het beeld gemirrored worden naar een tweede scherm.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Topicstarter
True schreef op zondag 08 mei 2016 @ 00:04:
Altijd handig om even te testen:
  • Ander beeldscherm.
  • Andere HDMI kabel.
  • Zelfde beeldscherm met andere poort.
  • Zelfde beeldscherm en zelfde HDMI kabel op ander testproduct(CB30 dus).
Heb je wel goed bij de instellingen gekeken van je Chromebook? Bij beeldscherm en resolutie zo uit mijn hoofd, ook zitten er inderdaad van die hotkeys op, alleen hebben we ze niet met een FN knop maar onder de CTRL/ALT/SHIFT i.c.m. de functie toetsen.
Met ALT en met CTRL + fullscreen knop(boven de 5) kunnen we priority screen wisselen en kan ook het beeld gemirrored worden naar een tweede scherm.
Alle opties die je genoemd hebt heb ik al geprobeerd. :/

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ComputerHoed schreef op zondag 08 mei 2016 @ 00:45:
[...]

Alle opties die je genoemd hebt heb ik al geprobeerd. :/
Zelfs een andere CB30 op dat scherm + die hdmi kabel? Maar als je al die andere opties al langs gelopen bent en met de instellingen hebt lopen kloten zou ik 'm ook maar terug doen.

[ Voor 33% gewijzigd door True op 08-05-2016 01:24 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Topicstarter
True schreef op zondag 08 mei 2016 @ 01:23:
[...]

Zelfs een andere CB30 op dat scherm + die hdmi kabel? Maar als je al die andere opties al langs gelopen bent en met de instellingen hebt lopen kloten zou ik 'm ook maar terug doen.
Nee, niet op een andere CB30 (niemand die ik ken heeft er één) maar wel op 2 andere laptops.
Ondertussen 10 verschillende HMDI kabels geprobeerd en nog steeds geen success.

Thanks, dan ga ik dat maandag even doen. Ik laat in deze topic wel weten of hij inderdaad defect was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComputerHoed

ComputerHoed

Electronica <3

Topicstarter
Helemaal vergeten om nog een post te maken over de afloop.
Thanks @True voor mij eraan te herinneren :P

Het bleek uiteindelijk toch om een defecte HDMI-poort te gaan. Uiteraard heb ik garantie en ben ik al naar de winkel ervoor geweest. Reparatie (waarschijnlijk vervanging) duurt echter 2-3 weken volgens de beste medewerker dus dit zal moeten wachten tot de zomervakantie, wanneer ik klaar ben met dit studiejaar.

Alsnog allen bedankt voor de goede reacties! :)

Pagina: 1