Receiver met HDCP 2.2 of model zonder HDCP 2.2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om

Ik zoek een?
receiver

Wat is je budget?
1000 tot 1750 euro

Beste tweakers,
Ben aan het twijfelen tussen een aantal receivers. Allemaal pioneers. Ik wil aardig future proof zijn. Wat is de zin en onzin van HDCP 2.2.

Pioneer sc-lx78 binnen budget alleen geen HDCP 2.2.
Pioneer sc-lx59 binnen budget en wel HDCP 2.2.

Heb altijd de topmodellen van pioneer gehad en top bevallen. Als ik nu een stapje terug doe... Tja wat is het waard dat HDCP 2.2. Of ga je toch voor een model vroeger en krijg je een betere prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Belangrijkste stukje uit dat artikel gequote:
Verschillende nieuwe receivers en televisies maken gebruik van de nieuwe HDCP 2.2-standaard. Deze standaard moet het onrechtmatig afspelen van beschermde content onmogelijk maken en zal voornamelijk ook door makers en distributeurs van 4K Ultra HD-content ingezet worden. Zo worden onder meer 4K-films, -streamingvideo’s en -uitzendingen van HDCP 2.2-beveiliging voorzien. Alleen apparatuur die ondersteuning voor deze standaard biedt kan de beveiligde content afspelen. Wanneer dit niet het geval is zal de content, bijvoorbeeld een 4K-film, niet getoond worden of getoond worden in een lagere resolutie. Het is dus zeker ook van belang dat je controleert of al je apparatuur (mogelijk met een firmware-update) ondersteuning biedt voor de standaard.
Oftewel, het valt of staat met je bron. Youtube zie ik het nog niet zo snel inbouwen, Netflix zal het wellcht doen maar pas als de bandbreedte er wereldwijd voor geschikt is en zo niet gaan ze toch downscalen. Nlijft over: 4K uitzendingen en 4K content op vaste dragers (BR ed). Die eeste zijn er in NL nog niet en zal voorlopig ook nog wel niet komen. Iets met flinke investeringen voor de omroepen. Vaste dragers zie ik ook niet gebeuren; die zijn nog niet eens publiek beschikbaar. En als die er wel zijn worden ze geript en is de beveiliging er af.
Wat er aan bronnen is voor 4K is voornamelijk zonder beveiliging. De industrie kan dat wel willen, en das begrijpelijk, maar om er op voorbereid te zijn nu al is voor een consument met zijn bronnen qua downloads etc gewoon overkill.

Ik voorspel je hoe dat zal gaan: 4K met beveiliging die niet afgespeeld wordt: crap, das irritant, ik ga ff een rip zoeken die het niet heeft. 4K met beveiliging die door de beveiliging gedownscaled wordt: boeien, laat de TV wel upscalen.

Dus waarom je dat nodig zou hebben: beats me. Het is er nog nauwelijks en als het er wel is ga je er omheen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dit is inderdaad waar ik ook over denk. Hoe snel ga ik dit nodig hebben en ga ik het wel nodig hebben. Koop af en toe wel een BluRay maar download vaker een goede remux rip. En voordat de kabelaars zover zijn zijn we zeker 5 jaar verder.

Maarja met een goede versterker doe je wel 5 tot 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Er is nog geen enkele beveiliging houdbaar geweest, en de DRM dingen gingen er meestal het eerste aan. Op geldklopperij van filmbonzen die toch al teveel geld hebben zit namelijk niemand te wachten :)
De vraag is eerder of je het nodig gaat hebben dan op welke termijn. Over 5 jaar ziet de wereld er heel anders uit. En is er een heel andere beveiliging mogelijk die dan weer de nieuwste is, en de gilmbonzen heel graag op harde media wille gaan gebruiken, terwijl iedereen het spul nog steeds via streamingkanalen bekijkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
Dan rest dus de vraag... Heb je 300 euro over voor HDCP 2.2.
Voor mij wordt het dan een Nee. Zolang je gewoon 4k kan kijken en je hd geluidsformaten kan afspelen. Wat je evt mist zijn dus je legitime bronnen. Die ik toch amper gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zal het nog sterker vertellen. Zolang jouw bron niet via je receiver loopt maar rechtstreeks nar de TV kan er dus ook geen probleem optreden. Dus als er al een issue met DRM is, even rechtstreeks op de TV aansluiten. Wat sowieso wel handig is, want dat is een videobron en daar wil je alleen je audio van naar je receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
en anders heb je tegen die tijd wel oplossingen zoals deze:

HDfury Integral is capable of connecting any HDCP revision sources devices to any HDCP revision sink devices.

http://www.hdfury.eu/nl/home/23-integral-4k60-444-600mhz.html

Afbeeldingslocatie: https://www.hdfury.com/wp-content/uploads/2015/07/integral_4K60_444_600Mhz_hdcp-doctor.738.jpg
Pagina: 1