Muziek afspelen vanaf NAS via [???] naar versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497962

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik wil simpelweg een tussenstation die via een netwerkverbinding bij mijn muziek op de NAS kan en dat doorstuurt naar mijn versterker (RCA in). Het selecteren van de gewenste muziek zou dan bij voorkeur gebeuren via een android app op mijn tablet of telefoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Buffalo NAS Linkstation Live, NAD 7020e, Nexus 9, Sony Z3

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eigenlijk alles wat is zie is ofwel afhankelijk van een dedicated media PC of het gebruik van een smart TV met dergelijke kastjes die multimedia streamen, nooit puur muziek.

Als er zoiets bestaat as wat ik zoek, kan ik het nergens vinden. Ik ben er vrij zeker van dat zoiets bestaat, echter heb ik niet de kennis en terminologie in huis om gericht iets te zoeken. Laat staan vinden.
Heb ik op een of andere manier toch iets obsceen obvious gemist, dan alvast mijn oprechte excuses :)

Beste antwoord (via Anoniem: 497962 op 07-05-2016 20:56)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:17
Chromecast audio of zoek anders eens op dlna.
En gebruik de edit knop. :(

[ Voor 71% gewijzigd door pacificocean op 07-05-2016 20:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Je kan toch lokale muziek afspelen met spotify?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn versterker is een oudje, dus geen optie tot het verbinden met een netwerk. Ik wil het kopen van een nieuwe versterker vermijden. Op het moment staat mijn NAS in verbinding via netwerk met mijn PC. Vanuit mijn PC gaat er een minijack-RCA naar de versterker toe. Ik wil dus mijn PC hier vervangen door een standalone box die ik aan kan sturen via tablet/smartphone. Of ik lokale muziek kan afspelen via spotify heeft hier dus geen invloed op voor zover ik kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh voor de duidelijkheid, ik wil ook niet mijn telefoon aan een draadje hangen naar de amp toe. Vermoed dat je dat bedoelde?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:17
Chromecast audio of zoek anders eens op dlna.
En gebruik de edit knop. :(

[ Voor 71% gewijzigd door pacificocean op 07-05-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@pacificocean
Dat ziet er helemaal uit als wat ik bedoel! Awesome, daar ga ik eens mee aan de gang.
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papafrank99
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-06 09:46
Logitech squeeze box verbinden met je NAS, draadje van de squeeze naar je versterker. klaar.
Werkt perfect. Spotify en/of Deezer, alle radiostations via internet.
Tot voor kort dit altijd gebruikt, maar mijn vrouw kon er niet mee overweg, dus wat anders gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Of een Synology / Qnap nas kopen en een usb geluidskaart aansluiten. Weet niet of Buffalo ook zo iets heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Of een HifiBerry. Of een PC. Of een random media player. Of een lange audio kabel. Of een van de andere duizend opties. Alles wat via SMB/NFS/SSHFS shares kan benaderen werkt wel.
Pagina: 1