Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Stjin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-11 22:28
Mijn vraag:
Ik ben thuis bezig met een project, en ik wil graag een webpagina doorsturen op basis van DNS.
Ik zal het verhaal wat verder uitleggen:

Ik heb thuis een DNS server (windows 2012 R2) draaien.
Nu zou ik graag bijv. het domein google.nl willen doorsturen naar "nu.nl" (voorbeelden)
Nu kan dit uiteraard op genoeg andere manieren, maar ik zit met het probleem dat er een muur voorstaat waardoor de "app" gemaakt is om maar 1 webpagina te openen, en er geen andere pagina in kan worden gesteld.
Het moet dus op basis van DNS gaan.

Situatieschets:
Ik stel mijn DNS server in op mijn mobiele telefoon, en open de browser. Ik ga naar www.google.com
maar ik wordt doorgestuurd naar www.nu.nl
Dit moet mijn DNS dus doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Server 2012 R2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb::
Ik heb al geprobeerd wat met Cnames en A records te klooien maar zodra ik dit doe kan het adres niet worden gevonden.

Zou iemand mij kunnen helpen dit voor elkaar te krijgen?

Mvg

[ Voor 7% gewijzigd door Stjin op 07-05-2016 19:14 ]

Beste antwoord (via Stjin op 07-05-2016 19:24)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Jouw interne DNS server regelt alleen DNS voor je eigen interne netwerk en niet voor de rest van de wereld... Zonder een externe vast IP adres of DNS routering van externe DNS partijen zoals DynDNS of routering van een bestaande externe domeinnaam naar het externe adres gaat het niet anders werken

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat kan niet dmv het dns.
Nu kan dit uiteraard op genoeg andere manieren, maar ik zit met het probleem dat het niet op een andere manier kan dan de DNS te gebruiken.
Je zal dus een van die genoeg andere manieren moeten gebruiken.

• Stjin
Het moet toch mogelijk zijn om een naam om te zetten naar een zelf ingevoerd IP adres?

Acties:
  • Beste antwoord

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Jouw interne DNS server regelt alleen DNS voor je eigen interne netwerk en niet voor de rest van de wereld... Zonder een externe vast IP adres of DNS routering van externe DNS partijen zoals DynDNS of routering van een bestaande externe domeinnaam naar het externe adres gaat het niet anders werken

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:19

Duinkonijn

Huh?

Ik begrijp uit het verhaal dat TS het intern ook niet voorelkaar krijgt, hij zoekt een dns redirect

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
StijnvandeWater schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:22:
Het moet toch mogelijk zijn om een naam om te zetten naar een zelf ingevoerd IP adres?
Ja dat kan, maar dan hoeft dat IP nog steeds niet te reageren.

Pas je "hosts" file maar eens aan (locale pc dns) dat example.com moet verwijzen naar 213.239.154.20
En probeer dan maar eens te browsen naar example.com

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• wording
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Het kan wel, maar dan moet je de A/AAAA-records naar een eigen IP-adres verwijzen waar een webserver op draait. Die kan vervolgens een redirect oid doen.

Maar dit wordt (gelukkig) steeds moeilijker voor sommige domeinen dankzij zaken als certificate pinning. Voor google.com gaat het je niet goed lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door wording op 09-05-2016 10:18 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:03

samo

yo/wassup

Volgens mij zoek je niet een DNS maar een proxy. DNS kan request google.com naar de server van nu.nl sturen, maar dan moet nu.nl wel reageren op die hostname. Een proxy kan nu.nl serveren op het adres google.nl (mits je je proxy instelt en DNS naar de proxy laat verwijzen).

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Stjin
samo schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:38:
Volgens mij zoek je niet een DNS maar een proxy. DNS kan request google.com naar de server van nu.nl sturen, maar dan moet nu.nl wel reageren op die hostname. Een proxy kan nu.nl serveren op het adres google.nl (mits je je proxy instelt en DNS naar de proxy laat verwijzen).
Klinkt interresant, zou je mij enkele websites kunnen geven, of mij kunnen uitleggen hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Pagina: 1