Mijn vraag:
Ik ben thuis bezig met een project, en ik wil graag een webpagina doorsturen op basis van DNS.
Ik zal het verhaal wat verder uitleggen:
Ik heb thuis een DNS server (windows 2012 R2) draaien.
Nu zou ik graag bijv. het domein google.nl willen doorsturen naar "nu.nl" (voorbeelden)
Nu kan dit uiteraard op genoeg andere manieren, maar ik zit met het probleem dat er een muur voorstaat waardoor de "app" gemaakt is om maar 1 webpagina te openen, en er geen andere pagina in kan worden gesteld.
Het moet dus op basis van DNS gaan.
Situatieschets:
Ik stel mijn DNS server in op mijn mobiele telefoon, en open de browser. Ik ga naar www.google.com
maar ik wordt doorgestuurd naar www.nu.nl
Dit moet mijn DNS dus doen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Server 2012 R2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb::
Ik heb al geprobeerd wat met Cnames en A records te klooien maar zodra ik dit doe kan het adres niet worden gevonden.
Zou iemand mij kunnen helpen dit voor elkaar te krijgen?
Mvg
Ik ben thuis bezig met een project, en ik wil graag een webpagina doorsturen op basis van DNS.
Ik zal het verhaal wat verder uitleggen:
Ik heb thuis een DNS server (windows 2012 R2) draaien.
Nu zou ik graag bijv. het domein google.nl willen doorsturen naar "nu.nl" (voorbeelden)
Nu kan dit uiteraard op genoeg andere manieren, maar ik zit met het probleem dat er een muur voorstaat waardoor de "app" gemaakt is om maar 1 webpagina te openen, en er geen andere pagina in kan worden gesteld.
Het moet dus op basis van DNS gaan.
Situatieschets:
Ik stel mijn DNS server in op mijn mobiele telefoon, en open de browser. Ik ga naar www.google.com
maar ik wordt doorgestuurd naar www.nu.nl
Dit moet mijn DNS dus doen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Server 2012 R2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb::
Ik heb al geprobeerd wat met Cnames en A records te klooien maar zodra ik dit doe kan het adres niet worden gevonden.
Zou iemand mij kunnen helpen dit voor elkaar te krijgen?
Mvg
[ Voor 7% gewijzigd door Stjin op 07-05-2016 19:14 ]