Mobo stuk?! PC probleem; schermen uit; no signal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-09 12:19
Beste medetweakers,

Ongeveer 2 maand geleden heb ik voor het eerst een eigen computer gebouwd.
Dit was erg leuk om te doen, maar ik zit een aantal dagen met een probleem. :-(

2 dagen terug begon het, mijn beeldschermen gingen ineens uit, maar de pc bleef draaien.
Schermen gaven aan geen signaal te krijgen, dus ik kijken of alles goed was aangesloten, uiteindelijk 1 scherm op de mobo aansluiten maar niets werkte.
Na de computer te hebben uitgedrukt, weer aangedaan, maar een tijdje later precies hetzelfde verhaal.
Ik gebruik een windowed kast en de standaard meegeleverde koeler heeft een blauw kleurtje erin, die ging sinds gister ook uit. Mijn verwachting is dat het aan mijn moederbord ligt, maar hopelijk kan ik dit met jullie hulp verhelpen zonder mijn portemonnee er bij te betrekken.

Mijn specs:
Mobo: MSI H81M-E34
CPU: Intel Core i5-4460 Boxed
GPU: MSI Radeon R9 280x 3gb
HDD: Seagate Desktop HDD, 1TB
Case: Sharkoon BW9000-W windows zwart
RAM: Crucial Ballistix BLS2CPblabla 2x4Gb. xD
PSU: Corsair CX750M
Beeldschermen: 2x BenQ GL2250HM Zwart

Ik weet niet of dit er ook mee te maken heeft, maar ik speel League of Legends en een tijdje terug(ik denk nu 2/3 weken terug) kreeg ik een error.
'Microsoft Visual C++ Runtime Library'
Screentje

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.
Alle tips is welkom.

Alvast bedankt!

Stefan

Ps. Specs van mijn PC staan ook in mijn inventaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zou eens je temperaturen gaan controleren. Vermoed dat de GPU te warm wordt onder het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijer
Bedankt voor je reactie.
De keren dat hij uitviel was mijn gpu ~70 graden en de cpu ~50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Drivers herinstalleren.
70 Graden Celsius kan de videokaart wel aan, maar niet te vaak en te lang. :P

[ Voor 63% gewijzigd door MedionAkoya op 07-05-2016 16:25 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-10 10:34
MedionAkoya schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:24:
70 Graden Celsius kan de videokaart wel aan, maar niet te vaak en te lang. :P
Een videokaart die op de 70 graden draait, kan dat zolang als je wil. daar zijn ze op gebouwd. Bij de 90 graden moet je je pas zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Heijmenberg99 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:42:
[...]Een videokaart die op de 70 graden draait, kan dat zolang als je wil. daar zijn ze op gebouwd. Bij de 90 graden moet je je pas zorgen gaan maken.
90!? mijn 6870 2 GB draait al jaren op 95 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Kan best zijn dat de warme lucht zich ophoopt in de kast waardoor de lucht alleen maar warmer wordt.
Je kunt de zijpanelen eens van de kast afhalen en laten, kun je zien of het allemaal wat beter koelt.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Ik zou ook even met memtest86+ het geheugen testen - wellicht dat daar iets mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijer
vanaalten schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:55:
Ik zou ook even met memtest86+ het geheugen testen - wellicht dat daar iets mis mee is.
Ik weet niet precies hoe dat werkt. Maar hij heeft 50 minuten getest zonder errors.

Mijn gpu wordt met spellen soms 90+, maar ik probeer dit zoveel mogelijk te voorkomen, door de kast open te draaien, het spel minder vaak of met mindere graphics te spelen etc etc.

Verder zit ik ook te denken om extra fans te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 22:49

timal

hey

Gebeurt het telkens op hetzelfde moment dat je monitoren uitvallen of is het volledig willekeurig?
Ik heb met mijn 280x ook een aantal keer het probleem gehad dat jij beschreef (monitoren gaan uit, pc heeft niet door dat hij vastgelopen is). Bij mij was het alleen (na enige tijd) wanneer ik Euro Truck Simulator 2 (multiplayer mod) speelde met een opnameprogramma van raptr dat de laatste minuut aan video op kon slaan.

Maar 90°C is wel erg hoog hoor, mijn 280x haalt maximaal de 80°C (slechte plaatsing kast + heethoofd fx8120 @4GHz), met jouw configuratie zou je daar nog (ruim) onder kunnen zitten.
Drie fans zouden ook voldoende moeten zijn. Staat je behuizing soms op een plek waar hij z'n warmte niet kwijt kan, of zit je op een zolderkamer waar de omgeving nu al 30°C is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijer
timal schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:51:
Gebeurt het telkens op hetzelfde moment dat je monitoren uitvallen of is het volledig willekeurig?
Ik heb met mijn 280x ook een aantal keer het probleem gehad dat jij beschreef (monitoren gaan uit, pc heeft niet door dat hij vastgelopen is). Bij mij was het alleen (na enige tijd) wanneer ik Euro Truck Simulator 2 (multiplayer mod) speelde met een opnameprogramma van raptr dat de laatste minuut aan video op kon slaan.

Maar 90°C is wel erg hoog hoor, mijn 280x haalt maximaal de 80°C (slechte plaatsing kast + heethoofd fx8120 @4GHz), met jouw configuratie zou je daar nog (ruim) onder kunnen zitten.
Drie fans zouden ook voldoende moeten zijn. Staat je behuizing soms op een plek waar hij z'n warmte niet kwijt kan, of zit je op een zolderkamer waar de omgeving nu al 30°C is?
Hij is niet altijd 90 graden, ik speel the crew en daardoor wordt hij zo warm. De pc staat inderdaad op een warme plek, boven mijn kachel. omdat ik op een studentenkamer woon is het helaas niet mogelijk om deze ergens anders neer te zetten... Maar sinds het weer warmer wordt heb ik al dagen geen kachel meer aan. En er schijnt geen zonlicht op.

Edit: meestal gebeurd het tijdens het gamen. Maar vanmiddag had hij dat ook terwijl ik alleen Spotify aanhad. En de gebruikelijke achtergrondtaken; Skype, Msi Ab, Steam etc etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Meijer op 08-05-2016 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 22:49

timal

hey

Kwam er drie dagen terug geen update uit voor je videodriver?
Probeer anders eens je huidige videodrivers te verwijderen en dan de oudere versie te installeren (let wel op dat hij niet automatisch de nieuwste versie erop zet). Vermeld ook even welke versie je had en welke oudere je en nu op zet (en of het al dan niet werkt).

[ Voor 3% gewijzigd door timal op 08-05-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijer
Ik heb nu helaas geen tijd, zal hier vanavond even naar kijken. Thnx.

Ik heb mijn PC aangedaan, de voorste LED-lichten van de kast gaan wel aan, de schermen blijven uit en het de fans aan de achterkant gaan ook niet aan... Dus het is niet mogelijk om drivers te updaten en het lijkt me sterk dat dit alleen aan de drivers liggen...

Binnenkort maar even een nieuwe moederbord aanschaffen

edit 21:25 8-5-2016;
Videokaart eruit gehaald, als ik hem aan doe, gaat de fans en led wel aan, maar die zitten rechtstreeks op de voeding. Processorkoeler gaat niet aan. Harde schijf wel, maar ook deze zit rechtstreeks op de voeding.

Kan het aan de stroomkabel liggen die tussen de voeding en mobo zit?
Zijn er manieren hoe ik kan controleren dat de mobo stuk is?

update 9-5-2016:
Ik druk de computer aan zonder verwachtingen, en tot mijn grote verbazing gaat hij gewoon aan(zonder gpu).
Ik ben nu bezig met het updaten van alle drivers van het mobo, daarna uit doen, gpu erin stoppen en hopen dat hij dan weer normaal functioneert :D

Update 26-05-2016:
Een tijdje terug alweer. Ik heb het moederbord vervangen en heb nergens meer last van. Alles werkt weer prima! :D

[ Voor 122% gewijzigd door Meijer op 26-05-2016 17:43 . Reden: Opgelost :D ]

Pagina: 1