• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-01 16:39
Ik ben van plan een kleine TV aan te schaffen voor in de achtertuin. We maken gebruik van Caiway d.m.v. 2 smartcards. 1 van deze smartcards kan eventueel voor de tuin gebruikt worden maar dit heeft niet mijn voorkeur.

Nu heb ik gelezen dat een Coax-kabel de beste manier is, alleen gaat er geen loze leiding naar de tuin toe. De afstand vanaf huis tot de tuin bedraagt ongeveer 10 meter.

Verder las ik over het gebruik van Digitenne, alleen is dit niet mogelijk met Caiway. Overstappen naar een andere provider is geen optie.

Welke opties zouden jullie mij kunnen geven?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 08:33
Je kunt wel Digitenne gebruiken, maar dan heb je enkel NPO1, NPO2, NPO3 en de regionale zender. Als dat niet genoeg is dan zou je een loze leiding moeten ingraven (ik geloof dat ergens tussen de 1 en 1,5 meter diepte aangeraden word?) waardoor je vervolgens de coax kabel kunt leggen.

Dan zit je enkel nog met het risico op blikseminslag, maar ik weet niet hoe hoog dat risico is.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het gaat hier over Caiway DVB-C? TV via coax en niet via glas/UTP?

Testing, one, two ...

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 27-01 16:39
hardware-lover schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:29:
Het gaat hier over Caiway DVB-C? TV via coax en niet via glas/UTP?
DVB-C is via een smartcard? Gaat om TV met een ingebouwde smartcard. En inderdaad via Coax, maken geen gebruik van glasvezel.

Xudonax, dat is helaas niet voldoende.

Zojuist contact gehad met Caiway. Zij geven aan dat een extra Coax kabel de beste oplossing is.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
Misschien een beetje out-of-the-box, maar heeft Caiway geen tv app zoals KPN en Ziggo?
Je zou dan een goedkope tablet of pc op de tv kunnen aansluiten en dan die app gebruiken (via Wifi) en zo tv kijken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Jan_V schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:20:
Misschien een beetje out-of-the-box, maar heeft Caiway geen tv app zoals KPN en Ziggo?
Kan inderdaad, nog geen Chromecast-support helaas, maar aan zoiets dacht ik ook...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:59

RedFox

Heb je een OV ofzo?

saert schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:17:
Verder las ik over het gebruik van Digitenne, alleen is dit niet mogelijk met Caiway. Overstappen naar een andere provider is geen optie.
Je hoeft ook niet over te stappen voor Digitenne, je kan het gewoon naast je huidige abonnement afsluiten. Betaal je uiteraard wel apart voor.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

saert schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:59:
[...]

DVB-C is via een smartcard? Gaat om TV met een ingebouwde smartcard. En inderdaad via Coax, maken geen gebruik van glasvezel.

Xudonax, dat is helaas niet voldoende.

Zojuist contact gehad met Caiway. Zij geven aan dat een extra Coax kabel de beste oplossing is.
Wel de meest voor de hand liggende optie verwacht ik, er zijn echter diverse mogelijkheden om het ook anders aan te pakken. Wat had je eigenlijk aan budget in gedachten om het e.e.a. gerealiseerd te krijgen? Die TV wordt een draagbaar item of krijgt een vaste plek ergens in de tuin (onder overkapping bijv.)?

Testing, one, two ...

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:46
Vroegâh, hadden wij een kastje van Marmitek welke aangesloten zat op een TV op zolder en een kastje aan de decoder (met oa een IR oogje zodat vanaf zolder de decoder bediend kon worden.. Zo werd het beeld doorgestuurd naar de TV op zolder, hetzij soms met wat ruis.

Leek heel erg op dit: http://www.marmitek.com/n...v/digital-tv-anywhere.php
Pagina: 1