Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 10:45
Ben al even aan het zoeken op internet en in dit forum, maar kom er niet achter. Is het mogelijk om een externe HD van 4 TB te beveiligen met Bitlocker?

Het was me namelijk nog niet gelukt. Wanneer ik het probeer dan komt Bitlocker alleen met de melding 'een ogenblik geduld' en daaronder staat een X met 'Een apparaat dat op het systeem is aangesloten werkt niet'. Echter werkt de HD wel en is ook benaderbaar.

Schijf betreft een Seagate Expansion Desktop 4TB

Het systeem draait op Windows 7...

Benieuwd of iemand wel een antwoord hierop weet (of weet te vinden) :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
Helaas biedt dat voor mij weinig informatie. Enkel dat alle schijven in principe gewoon met Bitlocker beveiligd kunnen worden. Waarom deze dat dan vertikt? Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Heb je een usb-stick of een andere drive om het daar eens mee te proberen.
Dan weet je of het aan de drive of aan W7 ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door eheijnen op 07-05-2016 22:40 ]

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Veracrypt zou je kunnen proberen als niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je via Google zoekt komt dit probleem vaker voor bij 4TB of grotere volumes als ze die in Windows 7 met bitlocker willen versleutelen.

Sommige mensen konden het oplossen door wat bestanden op de schijf te zetten en dan het bitlocker proces te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
CMD-Snake schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:31:
Als je via Google zoekt komt dit probleem vaker voor bij 4TB of grotere volumes als ze die in Windows 7 met bitlocker willen versleutelen.
Hoi CMD-Snake,

Had op Google zitten zoeken, maar kwam er niet uit. Vermoed wel dat het met 4TB heeft te maken. Andere schijven die kleiner zijn nog eens geprobeerd. Geen probleem met bitlocker. Heb vervolgens deze HD eens in twee gelijke parties ingedeeld van 1,82 TB en nu kan bitlocker er wel overheen. Alleen is een partie van 1,8 tb wat onhandig voor mijn doel.

Ik zal de optie van een bestand erop droppen zo nog eens proberen. Gisteren nog naar een Win8.1 systeem geweest. Helaas stond daar bitlocker niet op.

{edit} Getracht met een reeks grotere bestanden erop, maar werkt niet. Win7 - Bitlocker en schijven >3 TB zijn dus geen goede combinatie.

[ Voor 8% gewijzigd door Snoopy120 op 08-05-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-08 20:15
Is de schijf wel als gpt ingedeeld en niet als mbr, dat kan ook nog wel eens problemen geven met grotere schijven. Als die als mbr staat ingedeeld probeer hem dan eens om te zetten naar gpt kan via diskmgmt.msc, voor zover ik weet kan windows 7 wel gewoon overweg met gpt dus dat zou geen problemen moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Misschien kan je ipv een encrypted schijf een encrypted vhd maken? Zie http://www.howtogeek.com/...ith-bitlocker-on-windows/

=edit=
Ik zie dat je met OS < windows 8.1 slechts 2TB VHD's kan maken. Helaas.

[ Voor 19% gewijzigd door Ramon op 08-05-2016 10:54 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
pcman007 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:26:
Is de schijf wel als gpt ingedeeld en niet als mbr, dat kan ook nog wel eens problemen geven met grotere schijven.
Is als GPT ingedeeld. Ik ga VeraCrypt deze week eens proberen. Al lijkt me dat een omslachtigere manier van beveiligen dan met Bitlocker. Nu eerst maar wat van het mooie weer genieten voor dat weer voorbij is. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-08 20:15
Snoopy120 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:27:
[...]

Is als GPT ingedeeld. Ik ga VeraCrypt deze week eens proberen. Al lijkt me dat een omslachtigere manier van beveiligen dan met Bitlocker. Nu eerst maar wat van het mooie weer genieten voor dat weer voorbij is. 8)
Veracrypt is inderdaad wel wat omslachtiger dan bitlocker omdat het niet zit ingebakken in het os. Zelf vertrouw ik veracrypt meer omdat het open source is waar bitlocker closed source is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoopy120
Inmiddels met Veracrypt de schijf beveiligd gezien Windows daarin hardnekkig dienst blijft weigeren.
Pagina: 1