Van een computer een USB geluidskaart maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Beste Tweakers.

Ik zit met een probleempje Ik heb mijn gaming PC die boven staat ook aangesloten op mijn TV zodat ik op de bank kan gamen maar ik ben helemaal vergeten om een audiokabel te trekken 8)7 Ik heb wel USB poorten beneden en ik heb nog een Pentium 2 met een SoundBlaster AWE32 erin die ik gebruik als een soort NAS.

Maar is het mogelijk dat ik van die PC ook een USB geluidskaart kan maken? Hierdoor hoef ik niks extra's aan te schaffen en kan ik mijn buizen geluidsinstallatie gewoon op die geluidskaart aansluiten.

De NAS draait gewoon een Linux distro (OMV) en mijn computer draait gewoon Windows 10.

Alvast bedankt :)

TIME TO UPGRADE !!!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je die pc aangesloten op je tv? Via HDMI? Daar kan ook gewoon audio overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 08:05
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:52:
Hoe heb je die pc aangesloten op je tv? Via HDMI? Daar kan ook gewoon audio overheen.
Ja maar als hij van de TV naar mijn speakers wil gaan doet die dat niet en krijg ik kraak geluid. Mijn decoder, PS 4 gaat wel gewoon maar de HDMI van mijn computer naar TV naar geluidsinstallatie gaat niet. Als ik de speakers gebruik van de TV zelf gaat het tevens wel.

Maar met dat ben ik al 3 dagen bezig geweest. Beeld is prima en strak 60FPS maar geluid blijft kraken van PC naar installatie via de TV. Vandaar dat ik dit maar wil proberen O-)

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heb je in die 3 dagen dan allemaal geprobeerd?
Klinkt namelijk alsof er een codec issue is en niets mis is met je geluidskaart of kabel.