Een goedkope budget pc

Pagina: 1
Acties:

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 29-11 23:04
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met het systeem niet echt veel gaan gamen, misschien komt dat nog in de toekomst maar het meeste wat ik ga doen is programmeren en web-developen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumbedrag is €200,- ik vind het ook niet erg als ik onderdelen van de v&a moet halen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een voeding van 450 Watt. Ook heb ik een Micro-Atx behuizing. De voeding is de volgende voeding: pricewatch: Recom Power Engine Plus II 450W

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht een moederbord, intern geheugen, een CPU en een harde schijf nodig te hebben. Een videokaart hoeft (nog) niet. Dat doe ik waarschijnlijk als ik weer een beetje gespaard heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eerst was ik echt helemaal in de ban van AMD, Mar ik heb gehoord dat dat tegenwoordig niet hele goede CPU's meer zijn. Dus dan zou ik graag een Intel CPU hebben. De rest haalt me niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een harde schijf willen die wel minimaal 1 TB bevat. Verder heb ik geen wensen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een zo goed mogelijke PC willen voor zo weinig mogelijk geld. Ik heb het volgende lijstje, dus misschien hebben jullie nog aanpassingen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4400 Tray€ 65,47€ 65,47
1Asus B150M-A D3€ 60,-€ 60,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,-€ 48,-
1HP 605313-071€ 18,-€ 18,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 191,47

De behuizing en de voeding van 450 Watt heb ik al, dus die hoef ik niet meer. Heeft iemand verder nog tips. De processor moet wel minimaal 3 GHz bevatten voor als ik ooit ga gamen op deze pc.

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• DtenBrink
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11 09:36
Ik heb gekeken naar je lijstje en heb een paar suggesties. Je zou eventueel een moederbord met H110 chipset kunnen kiezen, deze zijn goedkoper maar hebben wel minder features. Je levert in op USB poorten: 2x usb3.0 en 4x usb2.0 in plaats van 4x usb 3.0 en 2x usb 2.0. Ook heb je dan slechts plek voor 2 DDR3 ipv 4. Ik denk niet dat dit een heel groot probleem is. pricewatch: ASRock H110M-DVS/D3
Je DDR3 reepje is niet fatsoenlijk beschikbaar dus daar zul je nog even naar moeten kijken.

Overigens zijn AMD processoren tegenwoordig prima, maar intel domineert de high end. Voor 60 euro heeft AMD behoorlijk competitieve quad cores.
pricewatch: AMD Athlon X4 840 Boxed