Pro-ject Debut Carbon + 2M red niet uit te balanceren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-10 14:32

Smoonshine

Feyenoord!!

Topicstarter
Medetweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb op mijn Debut Carbon het element vervangen. De bestaande Ortofon 10M heb ik vervangen door een nieuwe Ortofon Red 2M. Het bijgeleverde contragewicht is de 08. van 55 gram. Volgens alle handleidingen die ik heb gevonden is dit het juiste contragewicht voor deze arm in combinatie met de Red 2M. Alleen krijg ik de arm voor geen meter gebalanceerd. De enige manier om de arm te balanceren is om hem helemaal achteraan de arm te plaatsen, nog voor het deel waar je normaal gesproken het gewicht aandraait. Dit vind ik erg vreemd, aangezien het toch het juiste gewichtje is waarmee je de arm zou moeten kunnen instellen.

Is er iemand hier die ervaring heeft met deze combo en me kan uitleggen wat ik verkeerd doe? (ja, de cartridge beschermer heb ik er af gehaald ;)) Heb ik toch een zwaarder gewicht nodig, of zou het hiermee gewoon moeten werken?

uhm...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 17:44

Bestla

Kvinne

Met een electrisch naaldrukmetertje weet je meteen genoeg. De regel is gewoon dat je het contragewicht zover naar achteren beweegd zodat de arm in evenwicht is. Dan volg je de handleiding van het element om de naalddruk te weten te komen. Dan stel je het contragewicht zo in dat je naalddruk 2 gram is oid.

Succes

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 08-05-2016 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 21-10 14:32

Smoonshine

Feyenoord!!

Topicstarter
Het is inmiddels opgelost. Ik ben maar even naar de speciaalzaak gegaan. Bleek dat de bedrading in de arm iets te strak zat. Iets dat waarschijnlijk is gebeurd bij het vervangen van het element. Daardoor werd de arm bij het element als het ware naar beneden getrokken. Heb de rest ook maar meteen goed af laten stellen. Hier was ik zelf nooit achter gekomen in ieder geval.

uhm...