Ubuntu Desktop op ultrabook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICEPower
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-05-2016
Heeft er iemand die al Ubuntu Desktop geïnstalleerd op een tablet of een (touch) ultrabook? Hoe goed werkt de touch functionaliteit? Heeft het dat zelfs?

Ik heb net een Toshiba Radius 12 aangeschaft en zou er graag Ubuntu Desktop opzetten. Maar ik wil hem dan ook wel in tabletmodus kunnen gebruiken.

Ik heb zelfs 1 video gevonden waar iemand dat al gedaan had. De touch werkte wel maar niet geweldig. En het was de vorige versie van Ubuntu.

Alvast bedankt voor jullie hulp! :)
......

Beste antwoord (via ICEPower op 10-05-2016 18:26)

Verwijderd

Heb zelf een xps 13 met ubuntu 15.10 erop. Gebruik de touch maar heel weinig maar als ik het gebruik werkt dat degelijk. Heb persoonlijk meest problemen gehad met hidpi scaling en dat hangt vooral af van het programma. Chrome enzo gaan daar perfect mee om, met minder gekende applicaties had ik meer moeite ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Maak een backup van wat je nu hebt en probeer het gewoon uit? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 07-05-2016 17:56 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Probeer met een live USB/DVD...

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zou inderdaad een live USB maken. Kun je testen zonder je huidige installatie te vernaggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Eens met de posts hier boven. De kans dat je iemand gaat vinden met precies hetzelfde systeem en de laatste versie van Ubuntu is nogal klein. Het zelf testen hoeft niet meer dan 15 minuten te duren.
Ik ben wel benieuwd wat er uit komt, zou je kunnen laten weten hoe het werkt?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICEPower
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-05-2016
Het testen ga ik sowieso wel doen. Helaas is mijn laptop nog niet aangekomen. Eens ik hem heb en geprobeerd heb zal ik zeker laten weten hoe goed het werkt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een xps 13 met ubuntu 15.10 erop. Gebruik de touch maar heel weinig maar als ik het gebruik werkt dat degelijk. Heb persoonlijk meest problemen gehad met hidpi scaling en dat hangt vooral af van het programma. Chrome enzo gaan daar perfect mee om, met minder gekende applicaties had ik meer moeite ;)
Pagina: 1