De situatie: wij wonen in het middelste huis van een 3 onder een kap blok. Nieuwbouw, dus erg goed geisoleerd. We houden ervan om bij films, muziek e.d. het geluid redelijk hard te zetten; vooral de bass moet goed te horen zijn. Ons 5.1 setje is hier uitermate geschikt voor. Gezien de goede isolatie nam ik aan dat de buren hier geen last van zouden hebben, maar nu vernam ik gisteren dat ze toch wel vaker de bass hoor doordreunen bij hun. Het zijn de buren aan de kant van de muur waar de subwoofer bijna tegenaan staat. Gezien ik niet wil dat anderen last hebben van onze hobby, wil ik dus graag proberen om een oplossing te vinden waardoor zij er geen last meer van zullen hebben, maar wij wel nog van ons geluid kunnen genieten. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?
Ik lees vanalles over spikes e.d. onder de woofer zetten, maar dit is meer van nut als het onderburen betreft volgens mij.. Ik denk dat in dit geval de trillingen door de muur worden doorgegeven, niet de vloer (maar ben hier uiteraard niet zeker van; iemand?). Zou het helpen om de subwoofer van de muur af te zetten en ergens midden in de kamer te plaatsen? Ook al is het geluid omnidirectional?
Ik lees vanalles over spikes e.d. onder de woofer zetten, maar dit is meer van nut als het onderburen betreft volgens mij.. Ik denk dat in dit geval de trillingen door de muur worden doorgegeven, niet de vloer (maar ben hier uiteraard niet zeker van; iemand?). Zou het helpen om de subwoofer van de muur af te zetten en ergens midden in de kamer te plaatsen? Ook al is het geluid omnidirectional?