Goeiemorgen,
Mijn bestaande systeem is aan vervanging toe en ik zou graag een klein, stil, stijlvol systeem van goede kwaliteit aankopen waarmee ik enkele jaren voort kan.
Huidig systeem is een Intel Core2 Duo E6850 met 2 GB RAM, Vista en 2 HDD's van 400 GB/stuk. Daarnaast 2 monitors van 19 inch.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Geen games, dus heb geen grafische kaart toegevoegd.
Naast alledaags gebruik is dit ook de computer waarop ik werk. Ik ben vertaler/revisor. Hiervoor gebruik ik software die met vertaalgeheugens tot 1GB werkt. Ik wil dat alles zeer vlot draait, ook de komende jaren en als er veel programma's tegelijk actief zijn.
Monitorkeuze: ter vervanging van de 2 oude. Ik vergelijk voortdurend documenten naast elkaar, en denk dat 1 grote monitor handiger zal zijn hiervoor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen vaste grens.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Moederbord/koeling/voeding: betere oplossingen?
- Behuizing: voldoet dit kastje qua kwaliteit, geluidsproductie?
- Opslag: geen films e.d. Ik werk nu met 2 HDD's, dus dacht 2 SSD's te nemen ook, maar dat is misschien niet nodig?
Voorlopig lijstje:
Mijn bestaande systeem is aan vervanging toe en ik zou graag een klein, stil, stijlvol systeem van goede kwaliteit aankopen waarmee ik enkele jaren voort kan.
Huidig systeem is een Intel Core2 Duo E6850 met 2 GB RAM, Vista en 2 HDD's van 400 GB/stuk. Daarnaast 2 monitors van 19 inch.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Geen games, dus heb geen grafische kaart toegevoegd.
Naast alledaags gebruik is dit ook de computer waarop ik werk. Ik ben vertaler/revisor. Hiervoor gebruik ik software die met vertaalgeheugens tot 1GB werkt. Ik wil dat alles zeer vlot draait, ook de komende jaren en als er veel programma's tegelijk actief zijn.
Monitorkeuze: ter vervanging van de 2 oude. Ik vergelijk voortdurend documenten naast elkaar, en denk dat 1 grote monitor handiger zal zijn hiervoor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen vaste grens.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Moederbord/koeling/voeding: betere oplossingen?
- Behuizing: voldoet dit kastje qua kwaliteit, geluidsproductie?
- Opslag: geen films e.d. Ik werk nu met 2 HDD's, dus dacht 2 SSD's te nemen ook, maar dat is misschien niet nodig?
Voorlopig lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 177,- | € 177,- |
| 1 | ASRock Z170M-ITX/ac | € 128,01 | € 128,01 |
| 1 | Lian Li PC-Q03A | € 73,36 | € 73,36 |
| 1 | AOC U3477PQU Zwart | € 599,- | € 599,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,95 | € 26,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Lite-On DS-8ACSH | € 13,58 | € 13,58 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 51,95 | € 51,95 |
| 2 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 71,17 | € 142,34 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.275,19 | |