Hallo lieve mensen,
Ik gebruik mijn HP Desktop m9751nl al enkele jaren voor gebruik in mijn muziekstudio icm Cubase 7.
Nu begint het toch wel een beetje tijd te worden voor een upgrade, ook omdat sommige van mijn muziekprojecten lang nodig hebben om te laden (+- 15 minuten!)
Ik beschik momenteel over een M9751NL Systeem met enkele aanpassingen:
-Intel Core i7 920
-Truckee X58 Moederbord
-12 GB DDR3 geheugen (6x2GB)
-Grote nieuwe Cooler Master Kast met veel ruimte,
-SSD 256 GB Samsung
-AMD Radeon R7 265
-WD 1TB Harde Schijf
-Corsair CX750M
Relevante software en hardware die ik gebruik is voornamelijk Cubase 7 en een enorme hoeveelheid aan VST Plugins. (Legaal, jazeker)
Deze hebben veel laadvermogen nodig, en voor de zwaarste Plugins gebruik ik de SSD, waar ik ook Windows 7 op geinstalleerd heb.
De WD 1TB zit vol met de overige Plugins.
Ik gebruik een externe Pre-amp/Midi input in combinatie met mijn Microfoon, Keyboard en Gitaar. Tevens gebruik ik dit apparaat als geluidskaart.. Het geluid is fantastisch. Betreft de Cakewalk VS-100.
Qua Videokaart zit ik wel prima, gamen doe ik niet veel, voornamelijk THPS 4 (Blijft leuk).
Merk alleen dat (waarschijnlijk) mijn moederbord de bottleneck is.
Zou het zonde vinden om mijn geheugen weg te gooien, maar ja, wat is beter....
Een nieuwe PC kost me misschien 1000-1500,- (of meer), en een upgrade klinkt voordeliger.
Maar ja.... Een nieuw moederbord.... waarschijnlijk nieuw geheugen wat daar op past en natuurlijk een processor. De i7 970 is goed bevallen, al denk ik dat de nieuwe generatie mij veel meer te bieden heeft.
Wie van jullie heeft goede ideeen?
Cubase blijft een vreter.. ben ook vaak met meer dan 20 a 30 plugins bezig tegelijkertijd.
Oneindig budget heb ik niet, maar max dacht ik toch wel aan 1000,-
Bedankt!
Alex
p.s. mocht je 's willen horen wat ik dan maak; www.soundcloud.com/pabloa
Ik gebruik mijn HP Desktop m9751nl al enkele jaren voor gebruik in mijn muziekstudio icm Cubase 7.
Nu begint het toch wel een beetje tijd te worden voor een upgrade, ook omdat sommige van mijn muziekprojecten lang nodig hebben om te laden (+- 15 minuten!)
Ik beschik momenteel over een M9751NL Systeem met enkele aanpassingen:
-Intel Core i7 920
-Truckee X58 Moederbord
-12 GB DDR3 geheugen (6x2GB)
-Grote nieuwe Cooler Master Kast met veel ruimte,
-SSD 256 GB Samsung
-AMD Radeon R7 265
-WD 1TB Harde Schijf
-Corsair CX750M
Relevante software en hardware die ik gebruik is voornamelijk Cubase 7 en een enorme hoeveelheid aan VST Plugins. (Legaal, jazeker)
Deze hebben veel laadvermogen nodig, en voor de zwaarste Plugins gebruik ik de SSD, waar ik ook Windows 7 op geinstalleerd heb.
De WD 1TB zit vol met de overige Plugins.
Ik gebruik een externe Pre-amp/Midi input in combinatie met mijn Microfoon, Keyboard en Gitaar. Tevens gebruik ik dit apparaat als geluidskaart.. Het geluid is fantastisch. Betreft de Cakewalk VS-100.
Qua Videokaart zit ik wel prima, gamen doe ik niet veel, voornamelijk THPS 4 (Blijft leuk).
Merk alleen dat (waarschijnlijk) mijn moederbord de bottleneck is.
Zou het zonde vinden om mijn geheugen weg te gooien, maar ja, wat is beter....
Een nieuwe PC kost me misschien 1000-1500,- (of meer), en een upgrade klinkt voordeliger.
Maar ja.... Een nieuw moederbord.... waarschijnlijk nieuw geheugen wat daar op past en natuurlijk een processor. De i7 970 is goed bevallen, al denk ik dat de nieuwe generatie mij veel meer te bieden heeft.
Wie van jullie heeft goede ideeen?
Cubase blijft een vreter.. ben ook vaak met meer dan 20 a 30 plugins bezig tegelijkertijd.
Oneindig budget heb ik niet, maar max dacht ik toch wel aan 1000,-
Bedankt!
Alex
p.s. mocht je 's willen horen wat ik dan maak; www.soundcloud.com/pabloa
[ Voor 5% gewijzigd door WorstCaseOfZen op 06-05-2016 23:59 ]