ddos aanvallen voorkomen bij mijn hosting.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-04 16:26
Hallo,
Ik heb een probleem. Ik heb een kleine hosting ik host game servers en een website. Nou gebeurd het nog wel is dat een klant ruzie krijgt met iemand die dan vervolgens het server ip ddost. Nou zou je zeggen nou dat is vervelend voor je klant maar helaas niet alleen vervelend voor de klant maar ook voor mij. Ik host thuis dus dan gaat het internet van mij ook plat en mijn website en de servers van de andere klanten.

Ik weet dat het mogelijk is om een ip te krijgen dat het lijkt alsof je website in duitsland ofzo staat maar dat je wel gewoon thuis door kan hosten. Dat is helaas geen oplossing want dat werkt dan maar voor 1 port.

Iemand enig idee wat ik kan kopen/huren om te zorgen dat ik dan niet mijn persoonlijke ip moet geven? Dus dat iedereen een proxy ip zegmaar krijgt en dat ik dan niet ge ddost kan worden? Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgeled!

- Jens

Beste antwoord (via jensjens4000 op 07-05-2016 23:58)

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met een GRE tunnel kun je het verkeer van een andere IP (bv van een VPS met DDOS-protectie) doorsturren naar de "echte" server.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Voor games ga je daar geen gratis oplossing voor vinden.

Voor websites heb je diensten zoals bijv. Cloudflare. Die verhullen je echte IP en filteren al het verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
Hoeft ook niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:31
Als je echt niet je persoonlijke IP-adres wilt delen dan zal je moeten kijken naar het hosten van je server buitenshuis. Voor websites is, zoals frickY al aangeeft, Cloudflare een handige maar die doen verder niets met gameservers. Misschien dat iemand die meer thuis is in de gameservers de oplossing heeft, wel is het dan handig om te weten wat voor games.

Overigens is het uitvoeren van een DDOS in veel gevallen strafbaar dus ook daar zou je nog eventueel actie op kunnen ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
Ja ik heb al een keer eerder aangifte tegen ddos stalken en het hacken van skype gedaan bij de politie. Ik leverde de informatie met bewijs adres van de dader alles er op en er aan toen zij de politie ja sorry niet heftig genoeg. Hij zij letterlijk als er nou een miljoen gestolen was of als je nou een week plat lag dat dus. Ik wil binnens huis blijven hosten want ik heb een hele pc ervoor gebouwd dus dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
Het is hoofdzakelijk minecraft trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Je gaat zoiets niet zomaar voor elkaar krijgen met je "thuisverdindingkje".
In het geval van DDoS'es is het vooral het principe "hoe dik is je pijp". Dat is bij thuisverbindingen vaak niet echt zo breed.

Je kan misschien in samenspraak met je ISP iets regelen, maar ik schat dat de kans vrij klein is dat je iets voor elkaar kan regelen. Best ga je dus inderdaad ergens buitenshuis moeten hosten. Desnoods colo als je je zelf gebouwde PC wil gebruiken. Echter is colo niet overal mogelijk en ook niet zo goedkoop.
Daarbuiten heb je ook nog de kans dat je hoster dan niet zo blij wordt met de DDoS'es en je doos gewoon offline mept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Anti DDoS gaat vaak met een wasstraat in het netwerk van je provider en een local appliance welke verdachte verkeersstromen kunnen herkennen en scrubben.

Een dergelijke oplossing is alleen erg prijzig.

Waarom host je eigenlijk thuis? Geen redundant internetverbinding, geen redundant stroom, geen klimaatcontrole, vele malen minder veilig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je kunt een vps-je huren voor een paar euro per maand en daarop zelf je dos-defense in elkaar flansen.
Leesvoer: http://people.netfilter.o...tigation_JesperBrouer.pdf

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 17:31
Tja dat vpsje is leuk tot iemand je met een gbit ddossed en dan heb je exact hetzelfde probleem, plus dat niet iedere provider het leuk gaat vinden als je geddossed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
Ja maar dat is niet mijn probleem maar die van mijn provider. Aangezien iedereen die het doet bij mij allemaal 11 zijn en een booterrje hebben gedownload denk ik niet dat ik aan gbit kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jensjens4000 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 17:36:
Ja maar dat is niet mijn probleem maar die van mijn provider.
Dat kan nog vies tegenvallen. HEt kan best dat je een datalimiet of FUP hebt, welke er rap doorheen gaat bij een DDOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
Heeft ziggo niet volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

Wel bij een vps.

Kijk anders eens naar de virtuele servers van OVH. OVH bied DDoS mitigatie aan.

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 646678 op 07-05-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaansmit199
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
TIP! Host het niet thuis!
Neem een Dedicated Server of een VPS van So You Start (OVH dochteronderneming) deze zijn niet heel duur en hebben ddos beveiliging ;)

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met een GRE tunnel kun je het verkeer van een andere IP (bv van een VPS met DDOS-protectie) doorsturren naar de "echte" server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:43
DDoS protectie is 9/10x een grap. Als jouw server een 1GBit lijntje heeft en je wordt bestookt met 10GBit dan ben je nog steeds plat.

Trouwens: host als-je-blieft geen servers, upload op kabel is echt prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
SampleUser schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:49:
DDoS protectie is 9/10x een grap. Als jouw server een 1GBit lijntje heeft en je wordt bestookt met 10GBit dan ben je nog steeds plat.

Trouwens: host als-je-blieft geen servers, upload op kabel is echt prut.
En je hebt een hoge upload nodig omdat?...
Gameservers (minecraft) staan bekend om de vele Gb/s aan dataverkeer van en naar de servers, toch? ;)
Het is sowieso af te raden om een server thuis te hosten als daar anderen op zitten die soms (of vaak...) iemand zo ver krijgen om een DDoS uit te voeren.
Een VPN gaat sowieso niet werken, als de provider van die VPN je niet al blokkeert vanwege de DDoS zal die gewoon over de VPN alsnog bij jou aankomen...
Een VPS en daarop VPN heeft hetzelfde probleem, tenzij je een flinke DDoS beveiliging op die VPS in elkaar knutselt en dan maar hopen dat je aanvallers dat niet merken...
Je kan hooguit een VPS (of kant en klare gameserver) huren die als optie DDoS bescherming heeft, hosters die dat niet vermelden zullen je waarschijnlijk gewoon afsluiten ipv helpen. Of dat daadwerkelijk helpt is een tweede...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

-edit- niet goed gelezen

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 07-05-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Doet niks met Minecraft ;)
Edit: was nog niet geupdatet hier...

[ Voor 11% gewijzigd door RGAT op 07-05-2016 23:04 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
Bedankt voor alle reacties. Mooi om te zien dat er mensen zijn die daatwerkelijk willen helpen! Voor de mensen die maar zitten te roepen niet thuis hosten waarom niet. Als je gewoon regelmatig checkt of de server niet te heet word dan is er niks aan de hand. Als het stroom uitvalt heeft mijn server er een accu tussen dus geen probleem en ja voor het internet dat werkt vanzelf weer. Ik verdien er lekker mee bij en veel kost het niet na het maken van de pc. Ik zou een vps kunnen huren ik verdien nu 60 per 3 maanden en daar kan ik geen vps voor kopen met 24Gb ram en nog winst maken. Klanten zijn er ook blij mee want het is veel goedkoper dan een normalen hosting. Het enige probleem is dus afentoe een ddos aanval. Ik zoek dan altijd der dader op meestal krijg ik een skype en ip en dan stopt het wel weer maar dat is toch erg storrend. Anti ddos vps is een top oplossing en een booter doet toch geen 10gbit data dus no problem. Ook hebben klanten enzo niet mijn eigen ip dan is wel lekker want is mijn adres niet te vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Laten we eens rekenen...
Je wordt €60 per 3 maanden betaald, dus €240 per jaar.
Vuistregel; iets dat continue 1W verbruikt, kost je 2 euro per jaar.
Met andere woorden; alleen als je server (en UPS, en...) minder dan 120W gemiddeld verbruikt, draai je winst.

Gezien je leeftijd woon je nog bij je ouders, en zullen zij de stroom betalen. Ik denk dat het voor jou (en je ouders!) lucratiever is om hun te beloven dat je met deze gekkigheid stopt in ruil voor €25 extra zakgeld/kleedgeld/whatever per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

Nu is hij lekker zelf bezig met servers en hardware.
Nooit slecht om dingen over te leren.

En nu is hij aan het leren over DDOS protectie.
Ik zie alleen maar voordelen voor zijn thuis hosting.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
TommyboyNL schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:25:
Laten we eens rekenen...
Je wordt €60 per 3 maanden betaald, dus €240 per jaar.
Vuistregel; iets dat continue 1W verbruikt, kost je 2 euro per jaar.
Met andere woorden; alleen als je server (en UPS, en...) minder dan 120W gemiddeld verbruikt, draai je winst.

Gezien je leeftijd woon je nog bij je ouders, en zullen zij de stroom betalen. Ik denk dat het voor jou (en je ouders!) lucratiever is om hun te beloven dat je met deze gekkigheid stopt in ruil voor €25 extra zakgeld/kleedgeld/whatever per maand.
De server waar alles op draait gebruikt maar 100 watt dus ik maak winst. Mijn ouders boeit het vrij weinig en ik verdien er geld aan dus why not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens4000
MrMonkE schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:34:
Nu is hij lekker zelf bezig met servers en hardware.
Nooit slecht om dingen over te leren.

En nu is hij aan het leren over DDOS protectie.
Ik zie alleen maar voordelen voor zijn thuis hosting.
Dankje!
Pagina: 1