Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05-2023
Ik ben de eigenaar van een EEE PC 1215B (1215B-BLK216M). Ik wil graag nieuwe ram geheugen kopen, in de hoop om mijn laptop te versnellen. Ik ben van plan om een "Crucial 16GB kit (8GBx2) PC3-12800 16GB DDR3 1600MHz geheugenmodule" aan te schaffen (http://www.sicomputers.nl...-kit-8gbx2-pc3-12800.html)

Nu kom ik op t internet allemaal verschillende specificaties enz tegen, en ook allemaal dingen waar ik rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een ram geheugen. Zo ver ik het weet zit ik met de Crucial 16GB kit bij de juiste adres. Alleen ik las net iets over een "buffered ram" (meestal voor servers) en 'unbuffered ram' (onstabiel, maar wel sneller en goedkoper). Hierbij stond er dat in sommige gevallen een systeem dus met een ram (unbuffered/buffered) niet compatible zijn. Op dit moment weet ik niet of mijn huidige RAM en/of systeem unbuffered of buffered is. Hoe kan ik hier achter komen? Heb het geprobeert te google enz, maar lukte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Als ik in de PW zoek naar dit type staan er 4 verschillende varianten. Bij 2 v/d 4 staat dat er maximaal 4gb geheugen ondersteund wordt, bij de rest staats niets daarover. Weet je zeker dat de laptop 16gb aan kan?

En weet je zeker dat de laptop 2 sloten heeft voor het geheugen? Een minilaptop wil dikwijls slechts 1 slot hebben voor het geheugen.

Heb je overigens wel gekeken of het geheugen ook daadwerkelijk het probleem is? Zou zonde zijn om geheugen te kopen terwijl dit helemaal niet de traagheid veroorzaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door Detmer op 06-05-2016 19:23 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En van meer geheugen wordt het er niet per definitie sneller op.

Je geeft geen info, dus we weten niet of je er wat mee opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:35

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

"DDR, 1 x SO-DIMM, 1GB ( Maximum 4GB)"

https://www.asus.com/Notebooks/Eee_PC_1215N/specifications/

Eerste resultaat... :')

[ Voor 12% gewijzigd door MedionAkoya op 06-05-2016 19:26 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
Standaard (gewoon uit de fabriek) komt dit laptop met 2 x een 2gb RAM in mijn laptop. Alleen wist ook niet dat een laptop een limiet heeft van ram geheugen wat het aankan. Ik zou eerlijk gezegd niet weten of hij dit aankan. Hoe kan ik dit opzoeken?

Wat is PW btw?

Om specifieker te zijn heb ik een "1215B-BLK216M"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
excuus ik heb mij verkeken ik heb een 1215B niet een 1215n (zal het ff aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

DDR3, 2 x SO-DIMM, 2GB/4GB

https://www.asus.com/nl/N..._PC_1215B/specifications/

16 GB is te groot.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Maar voordat je moeilijk gaat doen,
hoeveel geheugen heb je nu, en hoeveel is er in gebruik,

Want voor normale taken zal het toevoegen van geheugen wellicht geen enkel effect op de snelheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
maar er staat bij deze dus geen maximum achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

http://www.crucial.com/us...ade-for/ASUS/eee-pc-1215b

Crucial meldt 4 GB. Verder moet je het zelf uitzoeken.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
Dus in kort, bij levereing had ik al dus een maximum aan ram geheugen...dus in principe kan ik dit niet upgrade (de grootte van mijn ram). Bedankt

Raar vraagje dan. Had ik dus wel een 2x 8GB ram geheugen aangeschaft en het gebruikt. Wat zou er dan gebeurt zijn? Want kwa DDR (DDR3 SO-DIMM) enz is het wel t zelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Smegie op 06-05-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
Reepje schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:29:
Maar voordat je moeilijk gaat doen,
hoeveel geheugen heb je nu, en hoeveel is er in gebruik,

Want voor normale taken zal het toevoegen van geheugen wellicht geen enkel effect op de snelheid hebben.
knip weg, lees even mijn DM

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 06-05-2016 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Smegie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:35:
[...]

Dus in kort, bij levereing had ik al dus een maximum aan ram geheugen...dus in principe kan ik dit niet upgrade (de grootte van mijn ram). Bedankt

Raar vraagje dan. Had ik dus wel een 2x 8GB ram geheugen aangeschaft en het gebruikt. Wat zou er dan gebeurt zijn? Want kwa DDR (DDR3 SO-DIMM) enz is het wel t zelfde.
De processor of je harde schijf zal wel de boosdoener zijn.
Misschien moet je achtergrondprogramma's sluiten of defragmenteer je harde schijf, bij Windows 7 staat dit niet altijd automatisch ingesteld.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
MedionAkoya schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:53:
[...]

De processor of je harde schijf zal wel de boosdoener zijn.
Misschien moet je achtergrondprogramma's sluiten of defragmenteer je harde schijf, bij Windows 7 staat dit niet altijd automatisch ingesteld.
Het is gewoon een oud ding, maar omdat hij van klein formaat is heb ik hem nog af en toe nodig.
veel van de standaard (fabrieks instellingen) programma's verwijdert enz. Bovendien met defragmenteren de 'geheime schijf' met win 7 verwijdert. Heb daardoor nu win 10 (ook niet echt handig, mja was gratis). Dus ik hoopte met een ram update zijn leven iets te verlengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met een SSD win je waarschijnlijk meer dan je geheugen uitbreiden (indien uberhaubt mogelijk)

En met defragmenteren wis je geen schijven, met formatteren wel (of partitioneren).

[ Voor 31% gewijzigd door redfoxert op 06-05-2016 20:00 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Smegie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:59:
[...]

Het is gewoon een oud ding, maar omdat hij van klein formaat is heb ik hem nog af en toe nodig.
veel van de standaard (fabrieks instellingen) programma's verwijdert enz. Bovendien met defragmenteren de 'geheime schijf' met win 7 verwijdert. Heb daardoor nu win 10 (ook niet echt handig, mja was gratis). Dus ik hoopte met een ram update zijn leven iets te verlengen.
Met je defragmenteren is je schijf met Windows 7 verwijderd? :o

SSD zoals redfoxert zei.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
redfoxert schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 19:59:
Met een SSD win je waarschijnlijk meer dan je geheugen uitbreiden (indien uberhaubt mogelijk)

En met defragmenteren wis je geen schijven, met formatteren wel (of partitioneren).
Haha, ik was van plan om eerst nieuwe partities te maken en dan defragmenteren enz. Dus gewoon hele nieuwe start voor mijn laptop. Bij nieuwe partities maken ging het fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
Net even SSD opgezocht. Ik denk niet dat het 'handig' voor mij is. Mijn laptop vertraagt aanzienlijk wanneer ik op sommige websites kom. Of als ik een aantal tabs met filmpjes enz heb openstaan. Videografische update is niet mogelijk omdat een soort van moederbord videokaart (ofzo) heb. En nu is ram update dus ook niet mogelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Smegie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:09:
Net even SSD opgezocht. Ik denk niet dat het 'handig' voor mij is. Mijn laptop vertraagt aanzienlijk wanneer ik op sommige websites kom. Of als ik een aantal tabs met filmpjes enz heb openstaan. Videografische update is niet mogelijk omdat een soort van moederbord videokaart (ofzo) heb. En nu is ram update dus ook niet mogelijk ...
Een SSD versnelt met name het opstarten van het OS en van programma's. Hiermee voelt alles een stuk vlotter. Zo'n Atom klasse processortje is niet gemaakt om met meerdere tabs te gaan lopen klooien, zeker niet als er ook video in moet draaien. Dan schiet je het doel van zo'n apparaatje voorbij. Die is voor tekstverwerken en browsen met tekst en max 1 filmpje.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
nelizmastr schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:43:
[...]

Een SSD versnelt met name het opstarten van het OS en van programma's. Hiermee voelt alles een stuk vlotter. Zo'n Atom klasse processortje is niet gemaakt om met meerdere tabs te gaan lopen klooien, zeker niet als er ook video in moet draaien. Dan schiet je het doel van zo'n apparaatje voorbij. Die is voor tekstverwerken en browsen met tekst en max 1 filmpje.
Ik heb mijn laptop voor zakelijke (school enz.) doeleinden aangeschaft en niet voor entertainment (games enz). Zoals je zegt gebruik ik mijn laptop voor tekstverwerken enz. Dan heb ik meerdere programmas aan staan (words powerpoint excel adobe noem t maar op). Maar gewoon websites openen is iets trager dan normaal. En als ik bijvoorbeeld youtube heb aanstaan voor muziek en een andere tab open is het helemaal dramatisch. Of als ik bijvoorbeeld met words en powerpoint en mijn browser heb openstaan ook. Dit wilde ik verhelpen. Of beweer jij nu dat ik maar 1 programma maar open mag hebben en als ik mijn browser gebruik maar 1 website mag bezoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door Smegie op 06-05-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Smegie schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 22:30:
[...]

Ik heb mijn laptop voor zakelijke (school enz.) doeleinden aangeschaft en niet voor entertainment (games enz). Zoals je zegt gebruik ik mijn laptop voor tekstverwerken enz. Dan heb ik meerdere programmas aan staan (words powerpoint excel adobe noem t maar op). Maar gewoon websites openen is iets trager dan normaal. En als ik bijvoorbeeld youtube heb aanstaan voor muziek en een andere tab open is het helemaal dramatisch. Of als ik bijvoorbeeld met words en powerpoint en mijn browser heb openstaan ook. Dit wilde ik verhelpen. Of beweer jij nu dat ik maar 1 programma maar open mag hebben en als ik mijn browser gebruik maar 1 website mag bezoeken.
Het is geen laptop, het is een netbook. Ook nog eens eentje met 5 jaar oude techniek. Je kan best een adobe reader venster en word/excel/ppt gebruiken en een paar websites, maar je kan beter je muziek afspelen via mp3 bestanden. YouTube is best zwaar, zeker als je ook nog eens de kwaliteit op 720p of hoger gaat gooien en verwacht dat alles lekker blijft draaien.
Je bent mijns inziens beter af met een tweedehands zakelijke notebook zoals een HP Elitebook of Latitude met een 2e generatie i5 + SSD + 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
nelizmastr schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 09:07:
[...]

Het is geen laptop, het is een netbook. Ook nog eens eentje met 5 jaar oude techniek. Je kan best een adobe reader venster en word/excel/ppt gebruiken en een paar websites, maar je kan beter je muziek afspelen via mp3 bestanden. YouTube is best zwaar, zeker als je ook nog eens de kwaliteit op 720p of hoger gaat gooien en verwacht dat alles lekker blijft draaien.
Je bent mijns inziens beter af met een tweedehands zakelijke notebook zoals een HP Elitebook of Latitude met een 2e generatie i5 + SSD + 8GB.
Er is geen sprake van dat ik youtube filmpjes op 720p 'gooi' en vervolgens verwachten dat alles lekker gaat draaien...Zoals ik zei, gebruik ik youtube vooral voor muziek (op de achtergrond) en 240p 360p of hd beeld heeft geen tot weinig invloed op geluid.

Ik ben van plan om een nieuwe laptop (netbook) aan te schaffen maar op dit moment kan ik dit dus niet veroorloven. Heb de tijd nodig om ervoor te sparen en ook om een weloverwogen keuze te maken. Daarom wilde ik een 'tijdelijke' upgrade, in t gebied van 50 euro max. Zodat ik nog een paar maandjes probleemloos of zonder irritaties van mijn laptop gebruik kon maken. Helaas zijn deze dingen niet tot moeilijk up te graden.

upgraden van:
- Processor, niet waard ($$$), ook al zou t kunnen
- Videokaart, niet mogelijk (geïntegreerde videokaart)
- RAM, werkt al op zijn max
- SSD, verwacht er niet veel van

BTW ben ik eigenlijk wel heel tevreden over de 1215B. Heb het 4 jaar geleden aangeschaft en tot nu heeft tot behoren gepresteerd. Jammer, dat ASUS geen opvolger voor deze serie, van t zelfde 'familie', laptops (12' inch) heeft geproduceerd, zo ver ik het weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Smegie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:07:
[...]

BTW ben ik eigenlijk wel heel tevreden over de 1215B. Heb het 4 jaar geleden aangeschaft en tot nu heeft tot behoren gepresteerd. Jammer, dat ASUS geen opvolger voor deze serie, van t zelfde 'familie', laptops (12' inch) heeft geproduceerd, zo ver ik het weet....
Heb zelf ook jaren een EEE PC gehad, een 10" variant weliswaar met Nvidia videokaart. Best leuk ding. De netbook als concept bestaat simpelweg niet meer omdat er weinig vraag naar is. Deze markt is verschoven naar 2-in-1 oplossingen, dus tablet met toetsenbord. Waarschijnlijk zal je in dat spectrum moeten gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09:58

Genius-General

Expect the Unexpected

Een ssd zal je laptop niet beter maken, wel sneller en wellicht wat prettiger om mee te werken. Laatst in mijn broertje zijn 8 jaar oude pc een ssd gedrukt. Ongeloofelijk wat een verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
nelizmastr schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:45:
[...]

Heb zelf ook jaren een EEE PC gehad, een 10" variant weliswaar
Op dit moment zit ik zelfs op een eee pc 1005ha te typen. Helemaal een prehistorisch ding, maar beter dan een recent aangeschafte lenovo laptop (b50). Deze oude eee is gewoon veel steviger, en nog best wel werkbaar, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
nelizmastr schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:45:
[...]

Heb zelf ook jaren een EEE PC gehad, een 10" variant weliswaar met Nvidia videokaart. Best leuk ding. De netbook als concept bestaat simpelweg niet meer omdat er weinig vraag naar is. Deze markt is verschoven naar 2-in-1 oplossingen, dus tablet met toetsenbord. Waarschijnlijk zal je in dat spectrum moeten gaan zoeken.
Jammer. Klopt, ik kwam vooral de 2-in-1 (tablets) tegen. Alleen, een 12" tablet met windows vind ik over-priced, helemaal als ik vergelijk wat ik destijds betaalde voor de 1215b. Bovendien vind ik de "tablet-houder" dat voor een toetsenbord moet gaan, onstabiel en simpelweg onhandig. Ik heb liever een (groot log) notebook dan een 2-in-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
Genius-General schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:25:
Een ssd zal je laptop niet beter maken, wel sneller en wellicht wat prettiger om mee te werken. Laatst in mijn broertje zijn 8 jaar oude pc een ssd gedrukt. Ongeloofelijk wat een verschil!
Ik heb naar de SSD (kort) gekeken, maar zag er neit veel voordeel in. Ik heb t meeste moeite/irritaties met t surfen/browsen. Normale websites laden duurt toch iets langer dan normaal, en de combinatie van youtube en andere websites is nog erger. Ik open facebook al tijdje niet meer. Facebook openen betekent gewoon THE END. Het ligt vooral aan t browsen en soms met programmas.

Zover ik het weet verhelpt een SSD de traagheid bij openen van programmas enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Smegie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:33:
[...]

Ik heb naar de SSD (kort) gekeken, maar zag er neit veel voordeel in. Ik heb t meeste moeite/irritaties met t surfen/browsen. Normale websites laden duurt toch iets langer dan normaal, en de combinatie van youtube en andere websites is nog erger. Ik open facebook al tijdje niet meer. Facebook openen betekent gewoon THE END. Het ligt vooral aan t browsen en soms met programmas.

Zover ik het weet verhelpt een SSD de traagheid bij openen van programmas enz.
Zomaar voor de gein, maar wat is dan op zulke momenten de bottleneck? Kijk eens met de resource monitor? of performance tab van je task manager...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Smegie schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:26:
[...]
Jammer. Klopt, ik kwam vooral de 2-in-1 (tablets) tegen. Alleen, een 12" tablet met windows vind ik over-priced, helemaal als ik vergelijk wat ik destijds betaalde voor de 1215b. Bovendien vind ik de "tablet-houder" dat voor een toetsenbord moet gaan, onstabiel en simpelweg onhandig. Ik heb liever een (groot log) notebook dan een 2-in-1
Dan wordt het een 13" ultrabookje lijkt me. Een leuke Zenbook ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasarica
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 18:40
Er is geen sprake van dat ik youtube filmpjes op 720p 'gooi' en vervolgens verwachten dat alles lekker gaat draaien...Zoals ik zei, gebruik ik youtube vooral voor muziek (op de achtergrond) en 240p 360p of hd beeld heeft geen tot weinig invloed op geluid.
Ondanks dat je er alleen naar luistert moet het content wel verwerkt worden wat processor en geheugen kost.
Ik ben van plan om een nieuwe laptop (netbook) aan te schaffen maar op dit moment kan ik dit dus niet veroorloven. Heb de tijd nodig om ervoor te sparen en ook om een weloverwogen keuze te maken. Daarom wilde ik een 'tijdelijke' upgrade, in t gebied van 50 euro max. Zodat ik nog een paar maandjes probleemloos of zonder irritaties van mijn laptop gebruik kon maken. Helaas zijn deze dingen niet tot moeilijk up te graden.

upgraden van:
- Processor, niet waard ($$$), ook al zou t kunnen
- Videokaart, niet mogelijk (geïntegreerde videokaart)
- RAM, werkt al op zijn max
- SSD, verwacht er niet veel van
Hoewel je de SSD niet ziet zitten zul je zien dat jouw HDD vaak de bottleneck is; Youtube bijvoorbeeld wordt gecached op jouw HDD (schrijven) en vervolgens afgespeeld in jouw browser (lezen). Dat gebeurt tegelijk. Persoonlijk denk ik dat je jouw netbook een boost zal geven door dit uit te voeren. Waar je ook veel winst uit kan halen is je OS in te ruilen voor een Light variant. Eentje die minder hardware eisen stelt dan MS Windows; zelf gebruik ik nog dagelijks een 2009 Acer Aspire 1810TZ in combinatie met Linux Mint 17.3 Cinnamon, Alles, maar dan ook echt alles werkt gewoon en ook lekker soepeltjes.
Er zijn echter nog genoeg andere merken die 11.5" tot 12.5" modellen aanbieden. Gelukkig nog veel keuze want dat is ook mijn favoriete maat. :9 :P

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
redfoxert schreef op zondag 08 mei 2016 @ 00:36:
[...]

Zomaar voor de gein, maar wat is dan op zulke momenten de bottleneck? Kijk eens met de resource monitor? of performance tab van je task manager...
Zal ik binnenkort ff doen. Laat je weten. Wil graag weten waar t aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
nelizmastr schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:12:
[...]

Dan wordt het een 13" ultrabookje lijkt me. Een leuke Zenbook ofzo.
Ik ga dat ff binnenkort uizoeken mja een ultrabook of zenbook begint vanaf 750 en hoger. Terwijl zo een netbook vele male goedkoper was, 1215b heb ik (ongeveer) 350 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smegie
pasarica schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:33:
[...]

Ondanks dat je er alleen naar luistert moet het content wel verwerkt worden wat processor en geheugen kost.
En je punt is? Ik geef juist dus aan dat ik youtube filmpjes niet op 720p laat staan omdat ik youtube meestal gebruik voor muziek. Omdat de beeld kwaliteit geen tot weinig effect heeft op geluid zet ik dus de kwaliteit laag. Wat besparing levert op de "processor en geheugen"
Hoewel je de SSD niet ziet zitten zul je zien dat jouw HDD vaak de bottleneck is; Youtube bijvoorbeeld wordt gecached op jouw HDD (schrijven) en vervolgens afgespeeld in jouw browser (lezen). Dat gebeurt tegelijk. Persoonlijk denk ik dat je jouw netbook een boost zal geven door dit uit te voeren. Waar je ook veel winst uit kan halen is je OS in te ruilen voor een Light variant. Eentje die minder hardware eisen stelt dan MS Windows; zelf gebruik ik nog dagelijks een 2009 Acer Aspire 1810TZ in combinatie met Linux Mint 17.3 Cinnamon, Alles, maar dan ook echt alles werkt gewoon en ook lekker soepeltjes.
Hier maak je wel een goeie punt ik zal de SSD optie wel heroverwegen. Heb meer info hierover nog nodig. Terwijl het laden van filmpjes enz de chache gebruikt wordt, geld dit ook voor facebook en andere (visuele) zware websites. Dus dat niet met 'filmpjes' laden te maken heeft?

Nadat ik mijn win 7 kwijt was geraakt heb ik lang na gedacht om over te stappen naar Linux/Ubuntu. Maar toch, met veel spijt, voor de win 10 gekozen. Ik weet dat Linux veel lichter en sneller werkt. Maar dan raak ik words enz en andere conventionele programmas kwijt, zo ver ik t weet.
Er zijn echter nog genoeg andere merken die 11.5" tot 12.5" modellen aanbieden. Gelukkig nog veel keuze want dat is ook mijn favoriete maat. :9 :P
Ik kom echt vooral de 2-in-1 tegen. In ieder geval in de gebied van de eee pc 12". Als je uit de nog "veel keuze", een 12" rond de 350 euro met goeie specs adviezen hebt , zijn ze welkom.

Ik heb voor de 1215b met 1.6 ghz 4gb ram en 250gb hdd maar 330 betaald. Plus, usb 3.0 (+ 3x usb 2.0), (vga en) hdmi mogelijkheden. En dit was 4 jaar geleden! Een erg goeie deal. Des tijds was dit een top notch netbook. Ik denk nu dat je voor 350 een 2de rangs netbook krijgt, als je ze kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat laatste is zeker waar, al heb je geprofiteerd van het feit dat Intel de Atom niet in de buurt kon laten presteren van de E350 destijds. Tegenwoordig heeft AMD alleen nog de E1 en E2 en dat is eerste klas troep.

Pagina: 1