Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zoek een?
Tsja, dat weet ik eigenlijk niet. :) Ik heb een dochter van 6. Ze gaat steeds vaker op "ontdekkingstocht". Ook met vriendinnetjes op de fiets. Dat vind ik prima, maar ik vind het wel prettig om haar eenvoudig terug te kunnen vinden. Dat scheelt weer zoeken door de wijk...

Wat is je budget?
Maakt niet zoveel uit, maar onder de 200 euro is wel prettig. Ik denk dat het probleem maar tijdelijk is, maar voor een jaartje of zo lijkt het me wel handig.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn kind te vinden, als ik ongerust wordt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Er zijn horloge/polsband apparaten, Zoals hier:
http://gpssolutions.nl/product/gps-horloge-kinderen-ouderen/
Maar die vind ik vaak vrij lomp. En vrij duur voor wat je krijgt. Voor dat geld heb je ook al een simpele smartphone, die ook nog eens stoerder voor haar is (denk ik).

Ik zat dus te denken aan een eenvoudige redelijk compacte smartphone. Die kan ze ook blijven gebruiken als de GPS functie niet meer gewenst is uit privacy overwegingen :)

Om maar wat te noemen:
  • Samsung Galaxy S4 Mini Wit (redelijk compact)
  • BIG Launcher (eenvoudig in gebruik, voor zover nodig...)
  • Family Locator GPS (tracking functie)
  • Vrolijk siliconen hoesje (stevigheid en uitstraling)
Welke vragen heb je hier nog over?
Alle tips zijn welkom. Zijn er andere opties? Voorwaarde is wel dat ze niet voor gek moet lopen. Ik zag ook een "Spotter" (http://www.spottergps.com/gps-tracker-kind/). Maar zo'n ding om je nek, dat hoeft van mij niet. Of moet ik gewoon maar accepteren dat ik met enige regelmaat een rondje door de wijk moet lopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Je hebt ook van die auto trackers op gps, simpel prepaid gsm kaartje erin en je kan de locatie opvragen per sms

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 759877

Ik heb eens zo'n spottertoestel ingesteld voor een familielid (is voor haar demente echtgenoot). Dat werkt op zichzelf vrij goed maar moet je inderdaad aan je nek hangen of zoals in zijn geval aan zijn sleutelbos (maar die heeft je dochter waarschijnlijk niet).

Hoewel ik je idee an sich niet slecht vind, denk ik dat je beter goede afspraken maakt met je dochter en haar gewoon leert wat kan en niet... Die s4 mini blinkt nu ook niet uit in batterijduur en zeker niet als je die gps gaat lopen tracken om de minuut denk ik... Ik denk dat goede afspraken je verder gaat helpen ;) en ook veiliger is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 16:41
Je kan met g+ je locatie delen met je vrienden: https://support.google.com/plus/answer/3302509?hl=en Als je dat gewoon instelt kun je vanaf web en je smartphone overal alles volgen.

Of een app zoals deze of deze

Dat kan met elke willekeurige smartphone met gps. (Dat heeft elke mobiel tegenwoordig). Zoiets als de moto g is er al voor rond de 150: https://tweakers.net/prod...2015)-1gb-ram-8gb-opslag/

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Anoniem: 759877 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:30:
...Hoewel ik je idee an sich niet slecht vind, denk ik dat je beter goede afspraken maakt met je dochter en haar gewoon leert wat kan en niet...
Ja, dat is zeker waar. Ik dacht ook aan het scenario dat ze toch een keer zou verdwalen. Dat is op zich nog nooit gebeurd. Of dat we elkaar toch een keer kwijtraken bij een grote speeltuin of pretpark o.i.d. (i.p.v. de polsbandjes met telefoonnummer)
Anoniem: 759877 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:30:
...Die s4 mini blinkt nu ook niet uit in batterijduur en zeker niet als je die gps gaat lopen tracken om de minuut denk ik...
Zijn er andere kleine toestellen die eventueel beter geschikt zijn?
Iekozz schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:07:
Je kan met g+ je locatie delen met je vrienden: https://support.google.com/plus/answer/3302509?hl=en Als je dat gewoon instelt kun je vanaf web en je smartphone overal alles volgen.

Of een app zoals deze of deze

Dat kan met elke willekeurige smartphone met gps. (Dat heeft elke mobiel tegenwoordig). Zoiets als de moto g is er al voor rond de 150: https://tweakers.net/prod...2015)-1gb-ram-8gb-opslag/
Bedankt voor de tips!

[ Voor 31% gewijzigd door KopjeThee op 06-05-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 759877

KopjeThee schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:12:

[...]

Zijn er andere kleine toestellen die eventueel beter geschikt zijn?
Die moto G die lekozz aanhaalde heeft goeie batterijduur naar mijn ervaring ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:43
Misschien ouderwets, maar hoe deden jou ouders het toen je 6 was en de wereld ging verkennen?

Ik denk dat afspraken maken en nakomen goed is voor de opvoeding en zich in het latere leven vertaald in een sterkere jongedame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

swhnld schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:34:
Misschien ouderwets, maar hoe deden jou ouders het toen je 6 was en de wereld ging verkennen?

Ik denk dat afspraken maken en nakomen goed is voor de opvoeding en zich in het latere leven vertaald in een sterkere jongedame.
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:56
Mbt tot de google+ location sharing suggestie:
Dat is een leuke functie, gebruik hem met veel plezier maar heeft vaak wel een aantal minuten vertraging. Als je kind dus verdwaald is en door de wijk zwerft is dat niet optimaal. Aannemend dat ze niet keihard rondfietst zal het toch wel werken maar misschien wil je iets wat bij opvragen de locatie op dat moment geeft.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 22:34

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wij hebben via Aliexpres een gps horloge die ons prima bevalt. Zeker voor die prijs en de app.

http://m.aliexpress.com/item/32488370406.html

Wel even omdenken om een pincode-loze simmetje erin te doen 😉

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 07-05-2016 16:47 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12

BoAC

Memento mori

Heb een tijd geleden reclame gehoord van Hallofo: https://rebelcactus.com/nl/home
Zoek je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 22:34

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

BoAC schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:47:
Heb een tijd geleden reclame gehoord van Hallofo: https://rebelcactus.com/nl/home
Zoek je zoiets?
Ik vond 50 euro al een aardig bedrag om aan de pols te hangen, maar dit is nog even level hoger 😋

Maar toffe features!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
BoAC schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:47:
Zoek je zoiets?
Zoiets ja, maar
  1. Ik kan geen afmetingen van het ding vinden, Sommige andere horloges zijn lomp groot. http://gpssolutions.nl/gps-tracker-kind/
  2. Het heeft geen GPS.
  3. Met dergelijke prijzen is de stap naar een reguliere smartphone weer niet zo groot. Dan ben je veel flexibeler. Maar misschien neemt dit wel makkelijker mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:23
Met android device manager kun je het toestel altijd "bereiken" zolang data aanstaat.
Dat kost geen extra batterij omdat gps niet gebruikt wordt totdat je het toestel gaat peilen.
De vraag is of je data wel altijd aan wilt hebben staan, als je dat niet wilt zou je een sms oplossing moeten vinden. Op zich kun je wel instellen welke apps wel/niet van mobiele data gebruik mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
|sWORDs| schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:38:
[...]

Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
Het hoeft niet, maar doet het wel. Logisch redenerend als je je niet zo druk hoeft te maken waar het kind is want je vind het toch wel ga je automatisch makkelijker worden in dat stukje opvoeding want zo is de menselijke natuur, je weet in je achterhoofd dat iets uitbesteed is.

Daarnaast ga je het kind iets meegeven in de hoop dat het niet kwijt raakt of gestolen wordt, de batterij vol is, het kind er aan denkt, belast je het kind met andersoortige verantwoordelijk voor iets van waarde die het nog niet hoeft te dragen op die leeftijd, laat een kind kind zijn.

En neem je een smartfoon krijg je ook nog zorgen over content bekijken die er niet op hoort bij die leeftijd.

Vandaar de opmerking, hoe deden je ouders het, dat geeft een referentiekader hoe het ook kan.

En denk je dat een gps tracker echt moet, kijk eens in het huisdier assortiment van gps trackers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Toen ik het topic zag dacht ik: handig. In mijn geval zou ik het alleen gebruiken als ik een van mijn kinderen niet kan vinden. Want hoe goed je de kinderen ook opvoed en hoe goed ze ook luisteren, af en toe ben je ze echt gewoon kwijt. 99 van de 100 keer zitten ze ergens binnen, maar heel soms gaan ze toch verder aan de wandel dan afgesproken, meestal samen met een ander. In beide gevallen ben ik toch vaak 10-20 minuten aan het zoeken.
Het gevoel wat je hebt als je een van je kinderen niet kan vinden is in elk geval voor mij één van de naarste die er zijn. Als je dat weg kunt nemen met een GPS tracker dan ben ik voor.
En dan hebben we het niet eens gehad over de uitzonderlijke gevallen waarin er echt iets aan de hand is.

Neemt niet weg dat er wel iets in je punten zit. Een klein horloge waarop je niet veel anders kunt zou redelijk moeten werken en de rest is iets wat je als ouder dan dient weg te nemen. Daarnaast zou je de punten ook om kunnen draaien en zeggen dat het kind er meer vrijheid mee kan hebben (of op z'n minst ervaren) en verantwoordelijkheid mee kan opbouwen.

Dat gezegd hebbende, ik ben er nog niet helemaal uit of ik het ga doen en heb het perfecte apparaat ook nog niet gevonden. :)

[ Voor 28% gewijzigd door |sWORDs| op 09-05-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Goed verwoord [sWORDs], wij hebben een horloge met gps voor onze zoon van 7 en dat bevalt prima en dat is wederzijds.
Nadat ik een half uur als een volslagen idioot het hele dorp had doorkruist om hem te zoeken was ik al over de brug eerlijk gezegd.
Hij mag nu door het hele dorp fietsen, alleen twee bepaalde kruisingen moet hij vermijden.
Als er iets is kan hij mij of mijn vrouw bellen en als wij willen weten waar hij is kijken we op de app.
Werkt erg goed hoewel het horloge niet altijd perfect werkt helaas, hij is een paar keer uit zichzelf uit gegaan en een enkele keer krijg je geen locatie als je die opvraagt.

Het is in ons geval een van deze aanbieder:

http://www.one2track.nl/p...ing-horloge-telefoon-kind

Maar blijkbaar is het een apparaatje wat je ook zelf in China kunt bestellen, zie:

http://www.lightinthebox....97t86tcCxTqhdrRoCP5Xw_wcB

Wat betreft opvoeding en op eigen benen staan het volgende: ja, vroeger deden we het ook zonder deze dingen maar waarom zou je het niet gebruiken naast de normale opvoeding van goed uitkijken, nooit met vreemden meegaan etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
swhnld schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:34:
Beetje een dooddoener, vind je ook niet? We hebben nu mobieltjes, en 30 jaar geleden niet... hoe deden we toen... ? toen gingen we naar een praatpaal van de anwb als we pech hadden en met dubbel pech kon je 2KM lopen naar de dichtsbijzijnde. Nog eerder hadden we alleen paard en wagen.

Als we in 1983 GPS-trackers hadden gehad, had er waarschijnlijk ook wel een forum-topic over geopend geweest. Of op een BBS.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Ik snap echt niet waarom iedereen zich met de opvoeding van TS' dochter gaat zitten bemoeien. Dit is toch niet het Viva-forum?

Waarom jullie in dit geval ineens tegen technologische vooruitgang zijn is me ook een raadsel. Vroeger gingen we zonder telefoon de deur uit, dus dat moet nu ook! Kletskoek natuurlijk.

Maar op zich mag iemand me ook nog even uitleggen hoe je dat doet, "je kind gewoon iets leren". Want als het echt zo makkelijk was, je kind gewoon iets leren :').

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:18
De meest simpele android phone zoeken en https://www.google.com/android/devicemanager gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

JCE schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:41:
Ik snap echt niet waarom iedereen zich met de opvoeding van TS' dochter gaat zitten bemoeien. Dit is toch niet het Viva-forum?

Waarom jullie in dit geval ineens tegen technologische vooruitgang zijn is me ook een raadsel. Vroeger gingen we zonder telefoon de deur uit, dus dat moet nu ook! Kletskoek natuurlijk.

Maar op zich mag iemand me ook nog even uitleggen hoe je dat doet, "je kind gewoon iets leren". Want als het echt zo makkelijk was, je kind gewoon iets leren :').
Hoezo iedereen? Ik zie één iemand die een afweging maakt tussen afspraken en batterijduur zonder te oordelen op de opvoeding en één iemand die zijn mening over de gevolgen voor het kind geeft. Vind ze beiden niet buitensporig of een echte aanval op de opvoeding van de TS. Een andere invalshoek zien zorgt toch gewoon voor een mogelijk betere afweging? TS geeft zelf aan dat ie niet weet wat hij zoekt en dat alle tips welkom zijn.

[HK mode]
En kinderen zijn toch net IT projecten? Ik zie meer overeenkomsten dan verschillen. In elk geval duurt het twee keer langer dan verwacht, kost het dubbele en er gaat meer mis dan goed.
Ik kan |sWORDs| 2.0a, 2.0b en 2.0c wel nieuwe kit gegeven, maar niet zonder operationele procedures (inclusief domein bepaling) en misschien zijn procedures alleen wel voldoende. :+
[/HK mode]

[ Voor 23% gewijzigd door |sWORDs| op 09-05-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Mijn invalshoek was deze zin:
KopjeThee schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 18:20:
Of moet ik gewoon maar accepteren dat ik met enige regelmaat een rondje door de wijk moet lopen? :)
En wat de TS er mee doet is aan de TS. Ik kan niet in iemands situatie kijken, hooguit argumenten geven voor de discussie wat denk ik gelukt is. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-04 18:46

MavhRik

Marcel

Ik weet dat dit een 'oud' topic is, maar ik zit met hetzelfde idee / probleem.
Mijn dochter is 3,5 en wil graag buiten spelen, dat gaat allemaal heel goed, maar wel zodat ik d'r kan zien, als ze zo'n tracker zou hebben mag ze van mij wel wat verder richting de speeltuin ed.

Ik zoek dus iets wat je kan dragen (zoals een horloge) en GEEN telefoon, want ze is nog niet verslaafd aan die dingen en kan er dus ook niet vanuit gaan dat die is waar zij is.

Uiteraard heb ik ook al op AliExpress gekeken, maar zoek toch wat ervaringen en meer info over de software kant van dat soort 'horloges'.

Iemand suggesties?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
KPN heeft toevallig een artikel hierover gepubliceerd onlangs met producten er in:
https://blog.kpn.com/gps-...waar-kinderen-zijn-422770

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, misschien in een rustige buurt, waar ze voor de speeltuin alleen maar de hoek om hoeft te lopen en niet van de stoep af hoeft, maar anders zou ik een kind van drieënhalf niet alleen naar de speeltuin laten gaan, ze hebben op die leeftijd nog te weinig verkeersinzicht.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wil je even een eigen topic aanmaken? Topic kaping in de MAA is niet toegestaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.