Toon posts:

Ik denk dat ik een virus o.i.d. heb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik denk dat ik een virus o.i.d. op mijn computer heb of dat er iemand probeert in te breken.

hoe kan ik dit vaststellen? MSE geeft geen meldingen en Malwarebytes vind ook niks.

bij ipconfig /all staan bijvoorbeeld meerdere tunnel adapters, dit vind ik ook vreemd

graag hulp en/of suggesties

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2016 17:32 ]

Alle reacties

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-11 14:00

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Malwarebytes is in ieder geval geen virus scanner.

Waarom denk je dat je een virus hebt of dat er iemand probeert in te breken?

Steam ID = Ackerfiets

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 15:59

heuveltje

KoelkastFilosoof

Default worden er tegenwoordig een aantal IP6 Tunnel adapters geinstalleerd, dus das ook niets engs,

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Omdat er bij netstat -b vaak vreemde connecties staan en bij ipconfig /all meerdere tunneladapter, ook is mijn computer erg traag.

Zo staan er bij netstat bijv. dingen als ''cheddar:http'' en veel IP adressen

ik heb er helaas niet zo heel veel verstand van

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2016 17:47 ]

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Verwijderd

Topicstarter
De ESET scanner is nu bezig en heeft al 2 dingen gevonden (Win32/AdkDLLWrapper) is nu op 47%

Verwijderd

Topicstarter
De scan is klaar en heeft 6 dingen gevonden:

* Win32/AdkDLLWrapper
* Win32/AdkDLLWrapper
* Win32/AdkDLLWrapper
* Win32/Toolbar.Conduit.S
* Win32/Somoto.F
* Win32/Somoto.F

Ik heb dit even opgezocht en dit schijnt adware te zijn die verder niet schadelijk is, klopt dit?
Heb het uiteraard wel verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2016 21:02 ]

• Skunk1966
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 18:23
als je slim bent download en draai je adwcleaner hier: https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/
na de scan alle tabbladen bovenin bekijken of er resultaten zijn. Zo ja, dan ga je elk resultaat even checken via google voordat je dingfen gaat verwijderen. Als er resultaten tussen staan waarvan je zeker bent dat ze veilig zijn haal je het vinkje dat ervoor staat weg. De rest wat foute boel is laat je aangevinkt staan. Als je klaar bent met alles controleren klik je op de knop "verwijderen" waarna het verwijderingsproces begint. Hierna krijg je de melding dat de Windows herstart moet worden om het verwijderen te voltooien. Klik op "OK" waarna Windows afgesloten wordt en herstart.
Nadat Windows herstart is opent er een log dat je kan controleren. Sluit hierna het log en open adwcleaner opnieuw. Scan voor de zekerheid nogmaals. Indien er niets meer gevonden word klik je op de knop "Deïnstalleren" waarna alles wat in quarantaine gezet is + adwcleaner zelf verwijderd worden.
Download en installeer hierna Privazer hier: http://privazer.com/
Als je geen ervaren gebruiker bent van dit soort schoonmaakprogramma's kies je in de settings voor basisgebruiker. Nadat de installatie voltooid is kies je voor scan; onderin vink je aan dat er een herstelpunt aangemaakt moet worden + een register backup waarna je de daadwerkelijke scan start.

Bovenstaande is puur om zeker te weten dat alle adware + overblijfselen van je pc verwijderd zijn.

Als alles klaar is start je op in veilige modus en open je commandprompt als administrator.
In het venster type je het volgende in: sfc /scannow en klik je op enter.
Laat de scan helemaal zijn ding doen. Als dit klaar is kijk je in het venster of alle problemen (indien die gevonden zijn met de scan) hersteld zijn. Herstart hierna Windows opnieuw maar nu in de normale modus.
Als er problemen gevonden zijn kun je die terugvinden in het log (in het cmd venster kun je zien waar dit is opgeslagen). Je kan dan vanuit het log kijken welke problemen (indien die er zijn en niet hersteld zijn!) je nog zal moeten proberen te fiksen
Succes

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:46

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden, maar wat verklaard dan de dingen die ik bij netstat zie zoals bijv. caroline:http

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Laat me raden, je hebt een "handig neefje" die je heeft vertelt dat je kon zien of je gehackt wordt als je netstat uitvoert?

Begin eerst maar eens met een lijst van volledige lijst van programma's die je draait en een volledige output van netstat hier plaatsen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Skunk1966 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 21:39:
Download en installeer hierna Privazer hier: http://privazer.com/
Nice, die kende ik nog niet.
Binnenkort maar eens uitproberen.

Thanks!

• Skunk1966
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-07 18:23
LocK_Out schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:50:
[...]

Nice, die kende ik nog niet.
Binnenkort maar eens uitproberen.

Thanks!
beter en veiliger is er niet ;)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:32:
hoe kan ik dit vaststellen? MSE geeft geen meldingen en Malwarebytes vind ook niks.
Begin eerst met eens fatsoenlijke antivirus te gebruiken. Koop een internet security pakket van Kapsersky of F-Secure. Beiden score zeer hoog in bescherming en detectie.

MSE scoort uiterst slecht als antivirus pakket. Malwarebytes is geen echte AV.

Scan nu eventueel je computer off-line, dat kan met de rescue disk van Kaspesky: http://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk

Alternatief kan je Hitman Pro gebruiken om te scannen en eenmalig gratis troep te verwijderen.

Je kan ook je PC opnieuw installeren, dan weet je zeker dat alles schoon is.
bij ipconfig /all staan bijvoorbeeld meerdere tunnel adapters, dit vind ik ook vreemd
Dat klopt en is normaal. Je krijgt een entry te zien voor elke netwerkadapter die je PC heeft plus een tunnel adapter. Sommige VPN software kan ook hierin voorkomen als een netwerkadapter en dan zal je die ook zien.

Het netstat -a commando laat zien op welke poorten je machine luistert en eventueel verbindingen heeft. Dan zijn er standaard ook nog best wat.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:58:
Ik heb dit even opgezocht en dit schijnt adware te zijn die verder niet schadelijk is, klopt dit?
Heb het uiteraard wel verwijderd
Adware is ook niet wenselijk. Dit zorgt ervoor dat je advertenties ziet waar deze normaal niet voorkomen. Malware komt ook niet alleen meestal.
Pagina: 1