Toon posts:

Alternatief voor ziggo alles in 1 tijd om over te stappen.

Pagina: 1
Acties:
  • 9.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu al een jaar of 4 bij ziggo maar als vaste klant wordt je wel een beetje gepiepeld de laatste tijd. Elk jaar een verhoging die boven de inflatie ligt. Nu ook weer 1,50 euro per maand erbij. En wat is nou 1,5 euro? Die 1,5 euro is voor mij de druppel in de emmer.

Ik kom van een 60/6 abbonnement af voor 52,- p/m.
Inmiddels gaan we nu dus naar de 59,- p/m

Het enige wat ziggo kan bieden zijn tv pakketten extra voor bestaande klanten. Maar die hele tv staat hier misschien 2 uur per week aan.. En dat interesseert mij ook totaal niet. Als ik maar tv kan kijken als ik wil dat is het enige wat boeit.

Nu zat ik vorig jaar al in twijfel om over te stappen naar een andere provider maar hier hebben we helaas alleen de keuze tussen vdsl en ziggo... glas is er niet en of het komt? misschien ooit maar niet op korte termijn.

Mijn ervaringen met adsl zijn al van enige jaren terug (bijna 10) en toen was het dat je 20/2 kocht je blij mocht zijn als je 10/1 haalt. Ik internet vrij veel maar aan 60/6 heb ik voldoende. Hoger is niet nodig maar lager is ook niet gewenst. Helaas biedt ziggo zelf alleen 40/4 aan als alternatief.

Nu heeft KPN wel 60/6 maar met de TV zit je weer met van die extra kastjes en dat is wel het laatste wat ik wil. Een tv is een TV. geen mediabox kast met 3 verschillende afstandsbedieningen.

Krijg sterk de indruk dat er nogal een monopolie positie rust op wat ziggo nu heeft want een echt alternatief voor de kabel is er hier niet heb ik de indruk. Maar mogelijk zie ik opties over het hoofd?

Heb al zitten rekenen met het volgende:
TV: ziggo a 24,95
KPN: internet + bellen a 34,95 *incl. gratis bellen naar eigen kpn nummers waarmee ik dus 0 belkosten per maand heb want ik gebruik mijn vaste huistelefoon als doorschakeling naar mijn mobiele telefoon. En krijg 5 euro korting vanwege mijn kpn zakelijk abbonnement

maar dan scheelt het nog bijna niets met ziggo in de totale prijs per maand.
zijn er nog wel echt alternatieven in de huidige isp markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Het staat je toch vrij om over te stappen?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien handig om te weten: met de afstandsbediening die KPN bij zijn ontvangers levert kan je ook de basisfuncties van je TV bedienen. Mijn ouders gebruiken dus maar 1 afstandsbediening, die van KPN, voor hun TV's. Ook zijn de kastjes bescheiden van omvang (naar mijn mening). En voor die twee uur TV kijken per maand lijkt dit me wel overkoombaar voor jou.

En niets zo fijn om verlost te zijn van Ziggo.

[ Voor 35% gewijzigd door Luit op 06-05-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:05:
zijn er nog wel echt alternatieven in de huidige isp markt?
Ja, maar de dienst is niet gelijk. Een alternatief voor een appel is een peer. Totaal verschillend (smaak, structuur, prijs, formaat), maar uiteindelijk hetzelfde doel (voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
met de huidige smart tv's zijn die kastjes alleen nog maar onhandiger geworden want je kan alleen de echte basis functies overnemen van je tv en het kost je weer een hdmi ingang en weer een stopcontact en weer kast ruimte... dus naar mijn idee gewoon compleet achterhaald in 2016..

en overstappen is het probleem niet. maar naar wat??
ziggo is de enige die zonder kastjes kan werken met een ci+ module.
Ik wil graag van ziggo af, maar het lijkt erop dat er geen fatsoenlijk alternatief voor is.
En daar maakt ziggo gretig gebruik van door de prijzen omhoog te stuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:54:
met de huidige smart tv's zijn die kastjes alleen nog maar onhandiger geworden want je kan alleen de echte basis functies overnemen van je tv en het kost je weer een hdmi ingang en weer een stopcontact en weer kast ruimte... dus naar mijn idee gewoon compleet achterhaald in 2016..

en overstappen is het probleem niet. maar naar wat??
ziggo is de enige die zonder kastjes kan werken met een ci+ module.
Ik wil graag van ziggo af, maar het lijkt erop dat er geen fatsoenlijk alternatief voor is.
En daar maakt ziggo gretig gebruik van door de prijzen omhoog te stuwen.
CI+ : Da's bij mij de enige rede om m'n TV nog bij Ziggo te houden........

Alles moet "groener" en zuiniger qua energieverbruik maar er worden door de diverse IP providers steeds meer "kastje" met adapters aan gesmeerd om te kunnen bellen/internetten/TV kijken :P

M'n TV kán dat HD signaal net zo goed zélf decoden middels een CI+ CAM, toch?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:39
of ander pakket nemen ziggo https://www.ziggo.nl/internet/internet-complete/
50 euro en drie keer de snelheid :)

[ Voor 19% gewijzigd door saharoen op 06-05-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het is toch véél mooier om onderstaande te kunnen zien.....

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/24n2wrs.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harakirim
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-01-2024
Misschien dat de volgende pagina je kan helpen met een alternatief voor Ziggo.

https://www.internetprovi...iggo-verliest-tv-aandeel/

Persoonlijk zou ik kiezen voor een VDSL abonnement (mits het beschikbaar is op je adres)bij een provider als NLEx. Daarbij krijg je een hoge snelheid geleverd. Ik zit nu gedwongen bij Ziggo omdat er slechts 16 Mbit op mijn eigen adres beschikbaar is. Op mijn oude appartement was er wel een 100 Mbit DSL lijn en ik heb daar puur voor het internet toen voro Tele2 gekozen. Ik haalde daar nagenoeg altijd 98 Mbit down en 30 Mbit up. Als je televisie minder boeiend vind is Tele2 wel een leuk alternatief. Wil je toch de televisie behouden dan kan je voor NLEx kiezen, die bieden heel veel zenders voor weinig geld aan. Telfort schijnt ook wel aardig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Harakirim bedankt voor je antwoord. Maar ik verwacht dat de TS na ruim één jaar wel een antwoord heeft gevonden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.