Marantz NR1604 probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 766769

Topicstarter
AVR schakelt zichzelf uit na een paar seconden en dan weer aan en dan weer uit etc.
Het is alsof de software reboot. Een harde herstart.

Nieuwste firmware geladen via netwerk.
Processor ge-reset.

Het probleem blijft zich herhalen en is dus nog niet opgelost.

Vriendelijke groet,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:09

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je alle speakers afkoppelt, wat gebeurt er dan?
En als je hem van het netwerk gooit?

[ Voor 27% gewijzigd door teacher op 06-05-2016 22:47 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Reactie van Marantz; maar ik snap er geen bal van.

Bedankt voor uw contact met Marantz. Het apparaat is misschien in protectiemodus aan het schieten bij het aanzetten.
Ik adviseer om het apparaat even een uur van de stroom te halen (stekker eruit) en haal even alle connecties los van speakers en andere aangesloten apparaten en probeer het daarna opnieuw, mocht dat niet helpen probeer de onderstaande factory reset (andere als uit de handleiding):
Mocht echter het apparaat nu wel gewoon aanblijven en ogenschijnlijk normaal werken verbind dan eerst alleen speakers (en tv) en test opnieuw en sluit dan pas de rest terug aan (alleen aansluiten wanneer er geen stroom op staat.)
NR1604 factory reset NL

Gebruik de knoppen op het apparaat zelf voor de reset

1. Schakel de netspanning uit met de <ON/STANDBY> knop en wacht minstens 10 seconden.
2. Houd <INTERNET RADIO> en <ZONE2 SOURCE> ingedrukt terwijl u op <ON/STANDBY> drukt.
3. Laat de twee toetsen los zodra de display begint te knipperen met een interval van circa 1 seconde.

Herhaal de procedure vanaf stap 1 als de display in stap 3 niet begint te knipperen met een interval van ongeveer 1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

De reactie van Marantz is eigenlijk hetzelfde als die teacher ook al heeft gegeven: start de receiver op met zo min mogelijk aangesloten apparaatuur. Vooral speakerkabels kunnen sluiting maken als ze elkaar raken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, werken doet het niet. Klinkt ook allemaal een beetje onzinnig -de luidsprekers loshalen- waar slaat dat op? Als je alles loskoppelt, heb je geen problemen maar ook niet echt veel plezier van het apparaat.
Ik ga wel naar service-afdeling of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Speakers loshalen is om uit te sluiten dat er iets van kortsluiting of interference optreedt.

De versterker een tijd laten staan zonder spanning garandeert dat er geen instellingen meer behouden worden.

Mocht het apparaat dan nog steeds problemen geven kan er bijna vanuit worden gegaan dat het probleem zich in de versterker zelf bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Anoniem: 766769 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:11:
Nou, werken doet het niet. Klinkt ook allemaal een beetje onzinnig -de luidsprekers loshalen- waar slaat dat op? Als je alles loskoppelt, heb je geen problemen maar ook niet echt veel plezier van het apparaat.
Fijne houding. Succes bij de service-afdeling :w

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 11193 op 12-05-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 766769 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:11:
Die zullen het apparaat zonder aangesloten bronnen opstarten om zo direct het één en ander uit te sluiten.

Typische houding inderdaad. En ook wel een beetje jammer dat je zowel hier om advies vraagt en dat in de wind slaat en dat ook doet bij Marantz. Kant en klare antwoorden zijn er op dit soort algemene problemen niet. Wel adviezen die naar de oplossing kunnen leiden. Als je geen zin hebt om ook iets te doen met de tips dan zit je op GoT sowieso verkeerd. GoT is geen standaard forum waar je een vraag neer plempt en wacht op antwoord, iets van eigen inzet wordt wel verwacht. Maar dat laatste zal er blijkbaar niet inzitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:34
Zelfde probleem als met mijn Onkyo reciever, daarvan was de eindtrap kapot.

Mocht er geen garantie meer op zitten en je woont in omgeving Oost brabant ken ik wel een adresje die zo'n dingen kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaja rustig maar, als je zo zit te pielen, wordt je het wel eens zat.
Het antwoord: het is een bekend probleem bij de NR1604; in de voeding moeten een drietal weerstanden en een aantal condensators worden vervangen. Bij het opstarten blijft de AVR hangen op een foutmelding van de voeding waardoor de AVR in een protected mode komt. Virendelijke groet.
Pagina: 1