[LBBG] Mainstreamlaptop juni 2016

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Mainstreamlaptop juni 2016

Voor de Laptop Best Buy Guide van juni zijn we op zoek naar de beste mainstreamlaptop onder de negenhonderd euro. Dit topic is bedoeld om daarover te discussiëren en de keuze te maken. Op 23 mei 0800 moet die keuze gemaakt zijn, want dan willen we reviewsamples gaan regelen zodat we de laptops ook echt kunnen testen.

De mainstreamlaptop hangt qua prijs tussen de basislaptop (600) en de multimedialaptop (1300) in. Voor negenhonderd euro verwachten we een laptop met ongeveer de volgende specs:
15,6"-scherm, ips, 1920x1080 (voor ultrabooks hebben we een aparte categorie)
Ssd
Vlotte cpu
Eventueel een losse videokaart, al past dat niet altijd in het budget.
Kandidaten
Een greep uit de vondsten in de pricewatch:
pricewatch: Asus V502UX-DM183T Core i7-6500U, 8GB ram, 256GB ssd en een GTX 950M-gpu. Nadeel: glanzend scherm en ik heb er tijdens mijn korte zoektocht geen reviews over kunnen vinden, dus ook geen zekerheid of het een ips-scherm is.

pricewatch: Medion Erazer P6661 (30019794) Medioon levert ook mooie specs voor je geld: i5-6200U, GTX 950M, 8GB ram, 128GB ssd en nog eens 1TB harde schijf. Heeft in ieder geval een mat ips-scherm en een gemiddelde userreviewscore van 4,5 sterren (pricewatch: Medion Erazer P6661 (30019794))

Of juist een mainstreamlaptop met een wat zakelijke draai: pricewatch: Lenovo Thinkpad E560 20EV000PMH De versie in de PW is niet echt bijzonder met i3-cpu/4GB ram en 192GB ssd, maar op Lenovo's eigen website kan je 'm wat leuker optuigen. Bijvoorbeeld met i5-6200U, 8GB ram, 192GB ssd en AMD R7 M370-videokaart voor 873euro (http://shop.lenovo.com/nl...000000F0:000004AA:#SYSTEM) Voordel van de ThinkPad: supergoed toetsenbord en stevige bouwkwaliteit, maar wel wat minder war voor je geld dan bij de Asus en Medion.

Aan jullie de keuze voor een van deze drie laptops, of natuurlijk heel iets anders!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-09 16:05
De clevo n550rc lijkt me wel iets. Weinig bekend over de bouw van deze laptops dus lijkt het me fijn er een review over te krijgen. Ook is het in mijn believing de laptop waar je het meeste krijgt voor je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Momenteel is die laatste lenovo via de website goedkoper te verkrijgen met een kortingscode :) 806 euro geloof ik. :) AFN17 was de code zo uit mijn hoofd. Spijtig buiten budget voor een kennis maar goed wie weet heeft een van jullie er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasC88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-04 18:56
Deze is misschien al wel eerder langsgekomen en ik weet dat Toshiba op de lange termijn geloof ik gaat stoppen met consumentenlaptops in Europa, maar hun Satellite P50-C serie en dan met name de P50-C-17D en F voldoen goed aan jullie criteria. Heb pas de D helemaal ingesteld voor mijn schoonvader en vond het een mooi ding, staat ook nog op mijn lijstje voor eventuele opvolgers voor m'n eigen 5-jaar oude BTO'tje. Zowel D als F hebben een i7-6500U, 8 GB RAM, 256 SSD, 15.6" 1920x1080 IPS scherm, scherm had wel iets bleeding bij randjes maar vond dit zelf niet storend. Geluid was ook prima en krachtig voor een laptop. De D variant heeft dan een GeForce 930M en de F komt met een 950M. Gewicht is volgens de Toshiba site net iets onder de 2 KG, bij veel sites staan ze op iets van 2.2 of 2.3 maar is dus iets minder dan dat. Batterijduur was ook prima in orde met gewoon licht gebruik tijdens opzetten en instellen van alles haalde ik makkelijk 6 uur maar heb toen niet precies gemeten. Prijzen zijn voor D rond de 850-900 en voor de F rond de 950. Al zag ik net dat er nu aanbieding is en waarmee je de F voor 900 kan krijgen

Edit: zijn nog andere varianten met iets meer power zie ik, de 17J heeft een i7-6700HQ en 950M (prijs 1130), of de C-185 met een SSD van 128 en een HDD van 1 TB (prijs 1000). Nevermind mikprijs <= 900 zie ik ;)

Edit2: nog even de pricewatch linkjes voor 17D en 17F:
pricewatch: Toshiba Satellite P50-C-17D
pricewatch: Toshiba Satellite P50-C-17F

Op Tweakers staan er geen reviews over deze serie geloof ik, maar op enkele andere sites zoals coolblue zijn er wel een paar. Plus tussen de modellen uit deze serie (P50-C) is effectief alleen de processor/grafische kaart of HD anders, dus qua beeldscherm/geluid enzo zit je bij reviews van andere modellen ook goed.

[ Voor 31% gewijzigd door SebasC88 op 07-05-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik heb interesse in 2 (eigenlijk 3) kandidaten.
Het zijn een beetje zakelijke laptops.
Ik vind ze mooi als compacte desktopvervanger, eventueel te gebruiken met extra monitor voor serieus werk.

Heel belangrijk is voor mij dat ze achteraansluitingen hebben voor LAN, HDMI/VGA, DC, USB.
Hierdoor ben je af van kabels die aan de zijkant uitsteken. Je bespaart zo veel buroruimte!
De overige (USB-)aansluitingen zitten opzij, maar dichtbij het scherm zodat je die kabels maximaal uit de buurt houdt als je ze wel nodig hebt.

1a)https://www.bto.eu/bto-x-book-15cl73.html
Hij heeft 8Gb en 128 GB SSD en kost incl 21% BTW = €974,-

1b))https://www.xnotebooks.com/15-inch-16-inch-configure-custom-build-compose-gaming-laptops-notebooks-zelf-samenstellen-op-maat/shockwave-sky15-15inch-gaming-laptop-notebook-gtx960-hd-530-optimus-n150rd.html
Deze van Xnotebooks kost met 500GB €929,- en is ongeveer tzelfde als die van BTO (met 128GB SSD).

Bij allebei moet je nog wel Windows10 kopen, kost rond €100

1c)Hier staat een test van het zelfde model. Clevo/Schenker/XMG http://www.notebookcheck....-G-Notebook.165244.0.html Deze kost €1754,-, maar dan zit ie wel vol met zowat alles wat je maar wenst.

2)http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/latitude-e5570-laptop/pd?ref=PD_OC
Een versie met 8GB en 128GB SSD kost €839+21%BTW = €1015,-

Om onder de prijs van €900 te blijven moet er misschien gesnoeid worden.
Of Dell en BTO/Xnotebooks verlagen de prijs. :), want Aldi verkoopt zoiets voor €599; aansluitingen zitten dan 'verkeerd', iets minder robuust, minder toegankelijk, maar dus wel €400 goedkoper.
Je kunt allerlei variaties krijgen op dit soort machines. Helaas kom je er bij Dell (als particulier) niet makkelijk achter wat dat moet kosten. Tevens is niet altijd duidelijk wat voor soort scherm er zit op de door jou gekozen variant.
Maar juist omdat er zoveel variatie mogelijk is lijkt me het aardig dit soort 'samenstelbare laptops' eens onder de loep te nemen. Temeer omdat je ze in de gewone winkel nooit ziet.

[ Voor 28% gewijzigd door Bruin Poeper op 13-05-2016 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:33
PiweD schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:16:
voor ultrabooks hebben we een aparte categorie
Maar die categorie wordt deze keer niet behandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Ik zou ook gaan voor de medion:

pricewatch: Medion Erazer P6661 (30019794)

En anders onderstaande Toshiba. De Toshiba's hebben een erg mooi scherm .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:25
Aangezien het trapje hieronder een laptop van €400 is en niet van €600 zoals in de TS staat, lijkt het me beter om als mainstreamlaptop wat minder geld uit te trekken.

vb.
pricewatch: HP Pavilion 15-ab140nd

-€750,-
-1080p IPS Mat
-8GB
-256GB SSD
-A10 8700P (op 1 na snelste APU van AMD)
-15.6'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik dacht det het trapje hieronder wel degelijk € 600 is, alleen wordt die categorie deze keer niet behandeld, vandaar je verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:49:
Aangezien het trapje hieronder een laptop van €400 is en niet van €600 zoals in de TS staat, lijkt het me beter om als mainstreamlaptop wat minder geld uit te trekken.

vb.
pricewatch: HP Pavilion 15-ab140nd

-€750,-
-1080p IPS Mat
-8GB
-256GB SSD
-A10 8700P (op 1 na snelste APU van AMD)
-15.6'
Hier staan wat testjes van de PAvilion met A10 8700P http://www.notebookcheck....00P-perform.147654.0.html
Hij verslaat in 3Dmark11.0 alle concurrenten (maar zit in het middenveld bij meeste andere benschmarks).
Voor 'Intel inside' betaal je extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Cinemaskoop schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:57:
Ik zou ook gaan voor de medion:

En anders onderstaande Toshiba. De Toshiba's hebben een erg mooi scherm .

De Medion P6659 heeft beetje mindere specs dan de P6661, maar is wel 100 euro's goedkoper, wat hem aantrekkelijk maakt.

http://tweakers.net/price...oya-p6659-(30020343).html

i5-6200
Geforce 930M
128 GB SSD + 1 TB HDD
8 GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
PiweD schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:16:
De mainstreamlaptop hangt qua prijs tussen de basislaptop (600) en de multimedialaptop (1300) in. Voor negenhonderd euro verwachten we een laptop met ongeveer de volgende specs:
15,6"-scherm, ips, 1920x1080 (voor ultrabooks hebben we een aparte categorie)
Ssd
Vlotte cpu
Eventueel een losse videokaart, al past dat niet altijd in het budget.
Met deze eisen is het in de PW een kort lijstje geworden en ik geloof dat de meeste al genoemd zijn.

Ik zou zelf overigens niet snel een laptop af fabriek met SSD kopen, meestal is dat een behoorlijk dure meerprijs optie. Ik vervang de gewone harde schijf meteen door een SSD die ik zelf koop.

De HP Pavilion is ook interessant, het is veel laptop voor je geld: pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-ak030nd

Je krijgt een Core i5 6300HQ (voorwaardige mobiele quad core), 8GB geheugen, een full HD IPS scherm en een GTX 950M videokaart. Het nadeel? Standaard een 1 TB (7.200 rpm) harde schijf. Maar als je dan zelf eventjes een SSD koopt kan je een fraaie laptop nog beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Niet online
Ik wou de Lenovo Thinkpad L560 nog onder de aandacht brengen.
http://shop.lenovo.com/nl...pad/l-series/l560/#SYSTEM
De goedkoopste is €769, en voor slechts €40 erbij heb je hem met full HD IPS, totaal €809,-

Hij komt uit de zakelijke hoek. Achterop zit een LAN en een USB aansluiting, zodat je de meeste kabels aan de zijkant kwijt bent. Da's wel fijn voor een desktop-laptop, want je wilt graag nog wat andere spulletjes binnen handbereik hebben.
Hij heeft in totaal 4 USB (type 3.0, dus alles past!) poorten, en ook nog een DVD. Wat een luxe!

Deze computer blijkt bij de bestelling zéér uitgebreid configureerbaar!
Je daar zien hoe schaamteloos :( veel geld (+€220 voor lullige i5-6300U) Intel wil hebben voor een tikkie meer processor.
Op bovenaan genoemde prijs kan je nog weer besparen door vingerafdruklezer, camera en microfoon (tip :P voor de paranoiden) weg te laten.

@PiweD: Je hebt dus nog ca €100 om de laptop aan de vereisten volgens jouw visie te laten voldoen :)

[ Voor 54% gewijzigd door Bruin Poeper op 21-05-2016 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Wat vinden jullie van de pricewatch: Peaq PNB P2015-I5N1? Deze laptop voor 749 bij de mediamarkt gekocht een aantal dagen geleden.

i5-6200
Geforce 940MX
128 GB SSD + 1 TB HDD
12 GB RAM
1920x1080 IPS paneel
Accu gaat ~ 4 uur mee
3 jaar garantie

Vind de behuizing mooier/kwalitatief beter dan de Erazer P6661. Daarnaast ligt de prijs € 150 lager.

[ Voor 31% gewijzigd door Mastasidaz op 21-05-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Niemand die deze interessant vind?

i7-6500U, 8GB, 256GB SSD,, GeForce GT930M, FullHD IPS en de toshiba P en L lijn staat bekend om hun hele mooie IPS scherm. En je houdt dan nog 50€ over ook.

Buiten deze blijf ik nog steeds bij de Medion zoals in de start van het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasC88
Volgens mij wel! Is nu door drie mensen onafhankelijk genoemd. Overigens is zijn iets duurdere broer de 17F, met een GTX 950M ipv een GT 930M, ook weer terug in de aanbieding voor 899, dus als ze snel zijn kan die ook morgen mee voor de review ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusty_OO7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-04 18:38
clevo n150rd - zelf samen te stellen. i5 6440 -gtx 960 - 120gb ssd - 500 gb hdd -win 10 - ips scherm- backlit keyboard -ong 1050 euro bij laptopplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:55
Ik werd in mijn zoektocht naar een laptop voor mijn dochter gewezen op deze: Dell Inspiron met i7-6500u CPU? En inderdaad FullHD scherm. 13 inch convertable en touchscreen, 256GB SSD etc.
http://www.dell.com/nl/p/...d=inspiron-13-7359-laptop wellicht wat klein bemeten voor een mainstream, maar ik ben erg benieuwd naar een review. De laptop krijgt veel goede reacties maar ook een aantal negatieve viel mij op (site van dell zelf) Dan vraag ik mij af wie heeft er gelijk. In het kader van schoolgebruik zou ik meer aandacht willen zien voor de stevigheid van laptops in het algemeen, als je ziet wat die arme apparaten te verduren krijgen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou gaan voor de Medion p6661 (300974)
Dit model het na in zien het meeste specificaties,verder word dit model ook nog eens goed gereviewd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik zou de vergelijking tussen de Medion, Toshiba en HP de moeite waard vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:52
CCJJVV schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 15:29:
De clevo n550rc lijkt me wel iets. Weinig bekend over de bouw van deze laptops dus lijkt het me fijn er een review over te krijgen. Ook is het in mijn believing de laptop waar je het meeste krijgt voor je geld.
Ik heb deze nu ongeveer een maand in gebruik. Ik zou hem niet aanraden als een echte mainstreamlaptop, even een lijstje van plussen en minnen:

Plus:
  • Scherm: Zeer prima; goede resolutie en een fijn IPS paneel, kleuren zien er goed uit en de kijkhoeken lijken ook helemaal in orde
  • Power: Het is best een powerhouse, ik had minder snelheid van de GPU verwacht. GPU is een GDDR5-model in tegenstelling tot veel gelijkgeprijsde modellen met een GTX 950M
  • Gewicht: 2.1 KG voor een "gamelaptop" van 15,6" is echt wel fijn, hij is erg licht voor je gevoel en makkelijk in je tas mee te nemen
  • Uitbreidbaarheid: 2x m2 en een enkele 2,5" SATA 7mm, twee geheugenblokjes waar je tot 32 GB in kwijt kan
  • Batterij: Voor zo'n model is de batterij best goed, ik kan er prima 4 a 5 uur mee halen als ik gewoon zit te browsen. Gamen natuurlijk een stuk minder maar "gaming on the go" op de accu is nooit mijn ding geweest
  • Koeling: Dit is een pluspunt én een minpunt. Hij koelt ontzettend goed; de videokaart komt niet boven de 55 graden en de CPU niet boven de 60. Buitenkant voelt ook nooit té warm aan (behalve de bodemplaat vanwege air intake en outtake, maar dat merk je alleen op je schoot)
  • Geluid: Er komt echt een dikke bak geluid uit de speakers. Ze zitten net onder het scherm naast de scharnieren en klinken best goed voor laptopspeakers. Ze zeggen dat ze van Onkyo zijn, maar dat maakt natuurlijk weinig uit als de speakers 0,01 watt zijn en onderop zitten bijvoorbeeld. In dit geval zitten ze goed gepositioneerd zodat je daadwerkelijk hebt dat het geluid naar je gezicht wordt geprojecteerd, en vervorming is er nauwelijks tot je boven de 80% geluid in Windows gaat zitten.
Min:
  • Bouwkwaliteit: Hij is erg plastic. Het scherm kan flink torseren en de bodemplaat zit wat los, voornamelijk omdat het erop lijkt alsof de laptop van binnen ook niet optimaal benut is qua ruimte, er is veel van over.
  • Koeling: Voor mijzelf denk ik het zwaarste minpunt. Hij kan blazen. Erg hard blazen. Naar mijn mening té hard, aangezien hij de boel op max 60 graden probeert te houden. Het is een gaming laptop, dus je kan het verwachten, maar ik had gehoopt dat hij wel iéts stiller zou zijn. Ik kan nog een dB-meting doen, maar nu op het werk dus dat moet even wachten.
    Met de knoppencombinatie Fn + 1 kan je de koeling naar 100% zetten en dan hoor je hem letterlijk aan de andere kant van het appartement (twee deuren tussen de slaapkamer en de woonkamer). Het is dan een licht geruis, maar als je ernaast zit zou ik niet gek opkijken als hij makkelijk de 47-48 dB aantikt.
  • BIOS/UEFI: In de UEFI kan je nauwelijks wat instellen. Geen fanspeeds, niet aan-/uitzetten van VT-x e.d. (staat standaard gelukkig aan), geen mogelijkheid tot het weghalen van het splashscreen van Clevo zelf... Zonde.
  • Updates: Helaas kan ik tot op heden (het model is nu ook al een maand of 5 uit) nog steeds niets vinden over eventuele UEFI-updates oid. Noch enige drivers. Er wordt een driver-cd meegeleverd (superhandig, er zit namelijk geen dvd-drive in...) voor alle drivers, maar Windows vindt automatisch nagenoeg geen enkele driver uit zichzelf. Na installatie van Windows waren alleen de LAN-driver en het scherm geinstalleerd.
Dit is denk ik op 't moment het meest wat ik erover heb kunnen bedenken. Mocht je nog iets hebben voor op de lijst dan zet ik 't er zo bij natuurlijk. Ik had het idee een review te gaan schrijven maar tot op heden geen tijd voor genomen. Misschien dit weekend even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasC88
@Merethil

BTO gebruikt in feite voor zijn laptops ook Clevo's. Heb nu zelf een BTO (wel 5jr oud) en heb wel eens gemerkt dat drivers van Clevo/BTO gewoon door elkaar te gebruiken zijn. Je zou kunnen kijken of BTO voor jouw specifieke model al iets van drivers heeft staan. Waarschijnlijk heeft BTO ook gewoon alleen maar de via Clevo geleverde drivers op z'n site, dus misschien maakt het niets uit, maar wie weet heb je geluk:
https://www.bto.eu/helpdesk#driver-downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
SebasC88 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:55:
@Merethil

BTO gebruikt in feite voor zijn laptops ook Clevo's. Heb nu zelf een BTO (wel 5jr oud) en heb wel eens gemerkt dat drivers van Clevo/BTO gewoon door elkaar te gebruiken zijn. Je zou kunnen kijken of BTO voor jouw specifieke model al iets van drivers heeft staan. Waarschijnlijk heeft BTO ook gewoon alleen maar de via Clevo geleverde drivers op z'n site, dus misschien maakt het niets uit, maar wie weet heb je geluk:
https://www.bto.eu/helpdesk#driver-downloads
Was ik inderdaad bekend mee, maar BTO gebruikt dit specifieke model momenteel nog niet. Echter, veel zaken lopen natuurlijk in elkaar over in die laptops, dus heb daar wel één en ander kunnen vinden.
Helaas werken ze wel inderdaad met de exacte drivers die ze zelf van Clevo hebben geplukt en hebben aangeboden op hun eigen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGeert
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08 13:13
Ik zou gaan voor de Medion P6661. Complete specs, FHD IPS scherm, HDD en SSD + GTX950. Volgens mij doet Medion ook niet moeilijk als je zelf hardware toevoegd of wijzigt. Mijn tweede keus zou de ASUS v502 zijn.

pricewatch: Asus V502UX-DM183T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Merethil schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:08:
[...]

Was ik inderdaad bekend mee, maar BTO gebruikt dit specifieke model momenteel nog niet. Echter, veel zaken lopen natuurlijk in elkaar over in die laptops, dus heb daar wel één en ander kunnen vinden.
Helaas werken ze wel inderdaad met de exacte drivers die ze zelf van Clevo hebben geplukt en hebben aangeboden op hun eigen website.
http://www.clevo.com.tw/e...550RC&ltype=9&submit=+GO+ staan de drivers, je kan de versies vergelijken om te zien of er nieuwere drivers beschikbaar zijn.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
laptopplus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:58:
[...]

http://www.clevo.com.tw/e...550RC&ltype=9&submit=+GO+ staan de drivers, je kan de versies vergelijken om te zien of er nieuwere drivers beschikbaar zijn.
Had ik inderdaad gezien maar wat me hieraan vooral opviel:

- Een aantal drivers zijn alweer flink out of date, de fabrikant heeft dan nieuwe die prima werken voor 't model
- Er is geen enkele BIOS update beschikbaar, zelfs de huidige niet (wat nou als ik een nieuwe BIOS chip moet flashen?)
- De website is naast traag ook nog eens zwaar onoverzichtelijk voor de downloads

Op zich is het alleen een klacht richting Clevo, niet zozeer naar de laptop zelf. Ik had gewoon verwacht dat ze, vooral met het oog op hoe andere producenten het doen, dit beter op orde zouden hebben.
Hoe dan ook; de meeste drivers kan je ook prima vinden door gewoon te zoeken op Google of de website van de chip-fabrikant, maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-10-2024

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
We snappen uw punt, kunnen ook niet ontkennen dat het niet zo is. :)

Bios wordt nimmer online aangeboden door Clevo overigens, die is alleen bestemd voor partners, resellers, distributeurs of hoe ze die ook maar mogen noemen.

PS. Wel genoeg BIOS te vinden online overigens, maar dat terzijde :).

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
laptopplus schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:06:
We snappen uw punt, kunnen ook niet ontkennen dat het niet zo is. :)

Bios wordt nimmer online aangeboden door Clevo overigens, die is alleen bestemd voor partners, resellers, distributeurs of hoe ze die ook maar mogen noemen.

PS. Wel genoeg BIOS te vinden online overigens, maar dat terzijde :).
Dat gaat wel een beetje in tegen hun notice op de website;
Note for download
Newer version of BIOS includes feature and bug fix of all the previous versions. Unless specified in description or readme file, you just need to download and upgrade to the latest version.
You can not and should not use them on other vendor's products.
:P

Maar goed; het was één van de punten waarop ik dit model niet geschikt zou vinden als mainstreamlaptop; hoogstens als laptop voor de echte tweaker die daar prima uit kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
SebasC88 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 23:56:
[...]

Volgens mij wel! Is nu door drie mensen onafhankelijk genoemd. Overigens is zijn iets duurdere broer de 17F, met een GTX 950M ipv een GT 930M, ook weer terug in de aanbieding voor 899, dus als ze snel zijn kan die ook morgen mee voor de review ;).
We hebben uiteindelijk in overleg voor de Toshiba Satellite P50-C-17F gekozen en we hebben inmiddels een testexemplaar binnen. 1 juni komt de lbbg online.

Dank voor al jullie input :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Crusty_OO7 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:05:
clevo n150rd - zelf samen te stellen. i5 6440 -gtx 960 - 120gb ssd - 500 gb hdd -win 10 - ips scherm- backlit keyboard -ong 1050 euro bij laptopplus
Inderdaad, dit is echt een winnaar. Voor 45 euro heb je daar 16 GB RAM bij, 37 euro voor windows 10 en 165 euro voor Samsung Evo 850 500 GB. Voor 1040 euro een complete laptop met IPS en vingerafdrukscanner.

Komt nog eens bij dat de 960m soms net sneller is dan de 965m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDooieVent
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 13:31
Ik ben zelf gegaan voor de Medion P6661 van 799 Euro

Als je hier voor 100 Euro een Evo 250 GB M.2 inzet zit je net aan de grens van het budget en heb je een razendsnelle laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 14:39
Ha heren en dames van het goede leven,

heb de Toshiba Satellite P50-C-17F gehaald, dank voor het goede uitzoeken.
Inmiddels binnen en werkt in principe perfect.

Ik check even in voor een dingetje. Heeft iemand met dezelfde laptop problemen met de gpu die over verhit?
Dit exemplaar schiet na 10 minuten gamen naar 90 graden en throttled zichzelf terug waardoor games stevig stotteren.

Overweeg om een RMA verzoek in te dienen, maar ben benieuwd of andere P50 users wellicht wel prima kunnen gamen erop zonder over verhitting.

[ Voor 36% gewijzigd door Banshax op 13-06-2016 18:51 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banshax schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:44:
Ha heren en dames van het goede leven,

heb de Toshiba Satellite P50-C-17F gehaald, dank voor het goede uitzoeken.
Inmiddels binnen en werkt in principe perfect.

Ik check even in voor een dingetje. Heeft iemand met dezelfde laptop problemen met de gpu die over verhit?
Dit exemplaar schiet na 10 minuten gamen naar 90 graden en throttled zichzelf terug waardoor games stevig stotteren.

Overweeg om een RMA verzoek in te dienen, maar ben benieuwd of andere P50 users wellicht wel prima kunnen gamen erop zonder over verhitting.
Ik had m ook besteld maar al RMA voordat ik m aanzette. Gpu kwestie kan ik je niet mee helpen. Ben je van plan om de opslag uit te breiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshax
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 14:39
ha Paul, wow, die had ik niet verwacht.
Uhm, opslag is genoeg voorlopig.

Neem aan dat het abnormaal is dat een laptop dermate snel over verhit?
Heb jaren zelf pc's gebouwt maar weet verder weinig van laptops, vandaar m'n vraag

[ Voor 50% gewijzigd door Banshax op 14-06-2016 20:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zijn deze laptops nu ook echt getest zoals in eerste post van dit topic aangegeven werd?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Pagina: 1