Windows 10 upgrade lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-11-2022
Mijn vraag
Beste allemaal,

Ik moet voor een klant van ons zijn Pc upgraden naar Windows 10. Normaal gesproken loopt dit vlekkeloos en staat er binnen mum van tijd 10 op.

Nu lukt het mij niet om op deze Pc (laptop) 10 geïnstalleerd te krijgen. Ik download het Windows 10 installation tooltje maar deze geeft na een X aantal seconde "DIT PROGRAMMA KAN UW PC NIET UPGRADEN. De taal of de editie van de versie van Windows die momenteel is geïnstalleerd op uw Pc wordt niet ondersteund door dit hulpprogramma."

Dit vind ik vreemd wat het is een Windows 8.1 PRO Pc.

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Netjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 08:00

ResuCigam

BOFH

Gubaduba schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:57:
De taal of de editie van de versie van Windows die momenteel is geïnstalleerd op uw Pc wordt niet ondersteund door dit hulpprogramma."
De melding lijkt me duidelijk, heb je de juiste versie van Windows 10 (pro?) in de juiste taal?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 12:00
Moest het windows 8.1 enterprise zijn dan werkt een update normaal gezien ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
Ik heb er nu Windows 8.1 PRO op staan in het Nederlands. Lijkt mij geen probleem om de upgrade uit te voeren toch?

Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 12:00
Gubaduba schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:06:
Ik heb er nu Windows 8.1 PRO op staan in het Nederlands. Lijkt mij geen probleem om de upgrade uit te voeren toch?
En in welke taal?
Probeer je de upgrade uit te voeren via windows update of via een gedownloade tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
De Windows staat in het Nederlands en ik probeer het via de Tool die ook in het Nederlands is.
Via Windows update staat er niets voor me klaar.
Ik kwam wel tegen dat het kon liggen aan dat de Pc in een Domein zou hangen. Deze heb ik eruit gehaald maar lijkt niet te werken.

Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07
Staat er 32 of 64-bit Windows op de pc, en gebruik je dezelfde versie voor W10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
Er staat 64bit op.

Als ik Windows 10 install via een USB, heb ik dan een upgrade gedaan en is de licentie van de Windows 8.1 dan nog geldig of moet ik dan een nieuwe windows 10 licentie aanschaffen?

Netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
Als je een recente build van Windows 10 hebt gedownload met de media creator tool kun je deze direct installeren vanaf USB en daarbij de Windows 7 of 8 key invoeren. Deze is met verschillende tooltjes uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
Oke, dus er gaat geen licentie verloren als ik de laatste Windows 10 Build download?

Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
In principe niet. Wat gebeurt er als je de Win10 upgrade advisor draait, geeft deze misschien meer info waarom het eventueel niet zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Klopt. Je moet bij een verse install wel zorgen dat je data veilig stelt: my documents en mail bijvoorbeeld. Verder goed vragen waar de persoon zijn data opslaat zodat je alles even op een USB stick of externe schijf opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
Data is geen probleem, ik wil alleen zorgen dat ik niet een nieuwe licentie hoef aan te schaffen.

Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gubaduba
Is er uberhoud een windows 10 upgrade advisor?

Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ja die windows 10 upgrade advisor bestaat.
Die komt vanzelf binnen via windows update.
Maar je kan gewoon een build downloaden met de Microsoft tool
En tijdens de installatie je windows 8.1 key invoeren.
Dat zal geen problemen moeten geven!
Pagina: 1